Guest Posted February 14, 2020 Report Share Posted February 14, 2020 De Duitse senaat stemd vandaag over de invoering van de max. snelheid van 130km/uur 😏. Gewoon belachelijk, en hopelijk stemmen zij tegen, (dat hebben ze vorig jaar in okt. ook gedaan, gelukkig maar) er is niks aan de hand omdat ik dat ontken met menige Duitser ook 😃! OOK dat VW vanaf 2030 alleen maar E-auto's gaat produceren, flauwe kull is dat allemaal, alleen maar om die EU boetes te ontlopen! Dat hebben zij geleerd van die miljarden met die co/stiksof gesjoemel! Maar dat betalen wij weer, 100% zeker weten 🤓. Ook hier dat Ceta verdrag met Canada dat gaat gelukkig door dankzij de Christenen, zo kunnen wij die milieu vrienden (paters noem ik die) met door bedrijven flinke boetes te eisen als er weer van die kromme milieu/gezondheidsvoorschriften in elkaar geknutseld word, dus flink aanpakken, die met hun milieu paters vriendelijk gesjoemel! Er is niks aan de hand met >520miljoen EU en 7,8miljard wereldburgers 😲, doen alles goed op die milieu paters na dan! Waarom hebben wij eigenlijk Fiesta's, die bij sommige tot >220km's op hun teller kunnen hebben staan 🤓. Belachelijk allemaal, die einschrankungen. 🤔 https://www.ad.nl/auto/maximumsnelheid-van-130-km-u-op-de-autobahn-duitse-senaat-stemt-er-vandaag-over~a621df90/ . Gelukkig krijgen zij er niet doorgedrukt 😃😊. ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 14, 2020 Report Share Posted February 14, 2020 Herlich gescheiterd. 😃 Die umwelt monchen haben wir uberwonnen, ich kan wieder rasen. Dank dafur an die christen politiker 🤓. https://www.spiegel.de/auto/tempolimit-vorstoss-im-bundesrat-gescheitert-a-875e57d6-601c-4ac7-abfd-2d8b8befe524 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 15, 2020 Report Share Posted February 15, 2020 (edited) Peter wat ben jij een onnadenkend ja bijna a*o figuur op dat gebied 😏. Bijna niemand durft hier wat op te reageren met je onnadenkendheid, het is alleen maar ikke en wij! Aan het einde van volgend jaar is daar ook die razende snelheidsbeperking (130) rond, en dat voorspel ik je 🤓. Ze zijn er nu nog niet aan toe in autoland Duitsland. Overal gaan de duimschroeven aangedraaid worden, door ons doen en vooral het LATEN, door de grote van het getal van 5.. milj..burgers 🧐! Blijf bij de les Peter! 😬🤐🤥 Edited February 15, 2020 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter1981 Posted February 15, 2020 Report Share Posted February 15, 2020 Ze zijn er al jaren over bezig en het gros van de snelwegen hebben al snelheids beperking zeker overdag. Gok ook dat als ze tempo limiet geheel doorvoeren dat het niks goeds doet voor de economie. Snelle auto`s kopen wordt minder aantrekkelijk en dingen als Nürburgring touristenfahrt kan je gaan vergeten ( waar een heel grot gebied economische welvaart bij heeft ) wat betreft dat electrische auto verhaal wil ik het nog wel zien en boeit het me niet heel veel , koop tegen die tijd wel een benzine verbrandende auto waar ik dan nog 15 jaar mee vooruit kan en dus tegen de tijd dat die versleten is dan ben ik 70 🤣🤣 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 15, 2020 Report Share Posted February 15, 2020 (edited) 8 minutes ago, peter1981 said: nog 15 jaar mee vooruit kan en dus tegen de tijd dat die versleten is dan ben ik 70 🤣🤣 🤔 Dan ben jij nog jong 😃😬 plus doorwerken tot je 80tigste. Als dat van hoge snelheid en Neurenberg/Zandvoort af zou hangen die economie, dan zouden er geen arme mensen zijn! En het geeft een blijk van deinteresse, zo van phu, boeit mij niet👍! Edited February 15, 2020 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
TristanT Posted February 15, 2020 Report Share Posted February 15, 2020 10 hours ago, peter1981 said: Gok ook dat als ze tempo limiet geheel doorvoeren dat het niks goeds doet voor de economie. Het hele snelheidsverhaal is in de jaren '90 al onderzocht, berekend, getest en tot op zekere hoogte in uitvoering gebracht. Schijnt nogal goed te werken met dynamische snelheidsbeperkingen, want die hebben als bonus dat je gewoon lekker door kan rijden als het rustig is en betere doorstroming krijgt als het drukker is. Vertel niet aan de politici dat de maximale doorstroming bij veel lagere snelheden ligt want dan krijgen ze nog gekkere ideeen dan dat ze nu al hebben... De 130/100/90/80/70/50 dynamische limieten werken best prima. De hoogste doorstroming (dus meeste doorstroming totaal) heb je rond de 60km/h door allerlij redenen zoals significant grotere ruimte tussen voertuigen bij hogere snelheden dan bij lage, minder ongelukken, meer gelijktijdig optrekkend verkeer door kleinere snelheidsverschillen, minder inhalend verkeer, noem het maar op. Er kunnen dan meer wagens op de weg zonder stagnatie/file. Je moet helaas ook altijd rekening houden met de minder vlotte paarden op de weg (lees: vrachtwagens en trage auto's). Er zijn al idioot veel onderzoeken naar gedaan, maar die halen nooit het nieuws. Daaruit komt bij vrijwel allemaal naar voren dat snelheid averechts werkt tov. maximale doorvoer (en dus economische winst) boven een bepaalde snelheid. Files zijn helemaal achterlijk duur in dat opzicht. Helaas voor de mensen die snel thuis willen zijn is de maximale winst ergens rond de 80km/h voor maximale afstand (totaal aantal kms door alle voortuigen) en voor maximale doorstroming (totaal aantal voertuigen) rond de 60km/h. Hangt wel een beetje van het soort verkeer af en je kan dus stellen dat het ergens tussen de 60 a 80 ligt. Als je vol gas geeft ben jij mogelijk sneller thuis maar dat gaat meestal ten kosten van alle anderen. Dit geldt overigens alleen voor wegen die bijna gesatureerd zijn (ofwel aardig vol), maar ook bij niet helemaal volle wegen kan de snelheid verlagen de doorstroming vergroten. Als je 's nachts over de A4 knalt dan blijft het natuurlijk trager om 100 te rijden dan 130 want niemand om rekening mee te houden. Dit is een van de redenen dat de dynamische snelheidsbeperkingen werken (als men zich er een beetje aan houd, doe je dat niet wordt het voor iedereen trager). Deze verlagen de max. snelheid zodat de totale doorstroming maximaal wordt ten opzichte van de beschikbare hoeveelheid asfalt en voertuigen. Die dingen zijn er dus niet om je een boete aan te smeren, hoewel ik verwacht dat ze dat op sommige plekken ook wel lekker aftikken (A4 ... kuch). Op het teststuk op de A12 worden veel metingen gedaan en volgens een oud studiegenoot van mij op de A4 tegenwoordig ook voor het testen van de snelheidsbeperkingen. Dit gaat dan over teststukken voor het meten van de effecten van dynamische snelheden of andere verbeteringen aan de weg. Een van de averechtse werkingen is dat het soms niet helpt om een extra baan aan te leggen omdat je dan meer bewegingen tussen banen krijgt (mensen willen inhalen/afslaan en moeten meer bewegen van links naar rechts) waardoor de totale hoeveelheid auto's die over de weg gaan omlaag gaat. Als er niets op de weg is, is het wat raar dat we nu allemaal 100 moeten en ik kan me voorstellen dat ze dat in Duitsland helemaal niet willen en dat het daarom een goede reden is om de liemietloze stukken te houden, zeker bij legere wegen over langere afstanden. Maar goed, vaak zijn ook daar al beperkingen van kracht tijdens de spits omdat je anders ook uren in de file staat (vooral in de avondspints in Duitsland :x). Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter1981 Posted February 15, 2020 Report Share Posted February 15, 2020 11 hours ago, Pieterke said: 🤔 Dan ben jij nog jong 😃😬 plus doorwerken tot je 80tigste. Als dat van hoge snelheid en Neurenberg/Zandvoort af zou hangen die economie, dan zouden er geen arme mensen zijn! En het geeft een blijk van deinteresse, zo van phu, boeit mij niet👍! Het is wel duidelijk dat je geen flauw benul hebt wat er op de Nürburgring afspeelt , en dat hele gebeuren daar is gebouwd om dat stukje Eiffel economisch te laten welvaren. Heeft Zandvoort helemaal niks mee te doen en is een totaal ander iets Dus iets met klepel en klok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 17, 2020 Report Share Posted February 17, 2020 Als dat van het race gebeuren we afhankelijk zouden worden staan we er slecht voor Peter 🤔. Maar mensen dromen soms, vooral de elite, tot dat toch de EU overheid regels weer aanschroefd ook in Duitsland komt dat, hetzij met wat vertraging vanwege dat kudde🐪🐫🐑🙈 gedrag en wij/ikke? Net als die prins(en) met dat blauwe bloed. Wij moeten en mogen in het GROOT denken!! de elite? Als hij er afhankelijk van wordt, krijgt hij gewoon ROOD bloed (misschien wel het mijne, ik hoop van niet voor hen/hun !) in zijn aderen gedoseerd, net als WIJ en ikke 🙄! Trouwens ligt dat in de Eifel 🤔, op? Ja das stimt 🤓. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 1, 2020 Report Share Posted April 1, 2020 On 15-2-2020 at 22:12, peter1981 said: Het is wel duidelijk dat je geen flauw benul hebt wat er op de Nürburgring afspeelt , en dat hele gebeuren daar is gebouwd om dat stukje Eiffel economisch te laten welvaren. Heeft Zandvoort helemaal niks mee te doen en is een totaal ander iets Dus iets met klepel en klok Dan zou ik nu zeggen Peter. Nürnburg ligt nu op zijn gat. Economische steun moeten ze het nu van hebben, bijna heel de Eifel rondom die NürnburgRing, zeg je?. Zandvoort dan ook nu, daar is dan bijna heel Zuid-NoordHolland van afhankelijk 🤔? Ik zie dat maar is betrekkelijk 😏. Maar, er komen nu miljarden in een keer op tafel, die er gisteren nog niet waren? Het is erg genoeg die crisissen (materialistische en de echte virussen) 😒. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 16, 2020 Report Share Posted April 16, 2020 Lees de becommentators maar een goed 😃😃🤔. https://www.autoblog.nl/nieuws/minister-van-nieuwenhuizen-haalt-uit-naar-hardrijders-149034#comment-4547916 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts