Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Hollender

Snelheidsbegrenzing mk7

Recommended Posts

Mijn mk7 van het werk heeft normaal een permanente snelheidsbegrenzing. Ik neem aan dat dat iets softwarematigs is. Nu is het zo dat ik de mijne zonder begrenzing heb gekregen, het is al een oudere gebruikte. Ik neem aan dat de vorige bestuurder heg beu was pm niet harder dan 130 te kunnen rijden en het heeft verwijderd of laten verwijderen.

Nu krijg ik binnenkort een nieuwe auto, waarschijnlijk weer een fiesta, en die gaat ook begrensd zijn. Is dit eventueel door middel van Forscan uit te schakelen of aan te passen?

Is dat zo'n snelheidsbeperking middels mykey vanuit de sleutel?

Bij een bedrijfs auto, toch niet standaard bij een particulier 🤔

3 hours ago, pwaltman said:

Is dat zo'n snelheidsbeperking middels mykey vanuit de sleutel?

Daar zat ik ook aan te denken. Indien MyKey geactiveerd is, dan is één van de Ford-sleutels de "master" waarmee je beperkingen voor de andere sleutel kunt opleggen. Dus als je beide sleutels hebt, is het eenvoudig te verhelpen.

9 hours ago, Franciscus said:

Daar zat ik ook aan te denken. Indien MyKey geactiveerd is, dan is één van de Ford-sleutels de "master" waarmee je beperkingen voor de andere sleutel kunt opleggen. Dus als je beide sleutels hebt, is het eenvoudig te verhelpen.

👍

Er is overigens ook een begrenzingsfunctie in de IPC, geen idee of die veel uit haalt maar als bedrijf zou ik het simpel houden en inderdaade de mykey functie gebruiken.

Check even het leasecontract (ook indien alleen zakelijk) want meestal staat er in dat schadevergoeding vervalt als je de begrenzer uitschakelt en de kosten voor het bedrijf/persoon zijn. Bij prive/duaal gebruik zou ik het raar vinden maar wie weet wat ze hebben bedacht.

We hebben bij onze firma wel redelijk wat auto's lopen, schat toch zo'n 200. Bij mijn weten de meeste eigendom van de zaak, de mijne toch alleszins. Kan ook zijn dat ze deze hebben overgenomen na einde lease, geen idee.

Ik heb alleszins maar 1 sleutel. Het is dus niet zo eenvoudig de begrenzing te omzeilen?

Ben wel benieuwd hoe het komt dat de mijne momenteel niet begrensd is.

Sign in to follow this