Jump to content
Fiestaclub.nl
Tazzie

Hydraulisch druklager

Recommended Posts

Iemand die mij kan helpen met het volgende probleem.
Afgelopen jaar is de koppeling geheel vervangen, tenminste dat neem ik aan.

Heb zelf de gehele kit aan geleverd.

Nu heb ik na een kleine 10k km's ineens een druk verlies in het koppelings systeem.
Hierna zijn de master/pedaal cilinder vervangen en ook de leiding vanaf die cilinder naar het druklager vervangen.

Wat mij opviel bij het vervangen van de leiding is dat deze niet echt strak in de bevestiging van het druk lager en de master cilinder zit.

Horen hier toevallig kleine rubber ringen onder te komen en zijn die bij demontage per ongelijk er uit gevallen?

Heb niets van dat gezien maar is dit mogelijk?

Heb het systeem reeds meerdere malen ontlucht, maar iedere keer na een paar dagen zit er weer lucht in het systeem.

Ik verlies geen vloeistof en zie ook nergens een lekkage.

Iedere hulp/advies is welkom.

 

Grts Roy

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zou het inderdaad moeten lekken. Zie je ook geen vloeistof aan de onderzijde van de versnellingsbak? Het druklager of aansluiting in de bak zou kunnen lekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen lekkage, geen vloeistof aan de onderzijde van de bak.
Dat heb ik allemaal gecontroleerd.
Je ziet echt nergens sporen van een lekkage.
Tevens blijft het vloeistof ook op pijl.
Dat was het eerste waar ik naar gekeken heb.

 

Mvg Roy

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Tazzie said:

Geen lekkage, geen vloeistof aan de onderzijde van de bak.
Dat heb ik allemaal gecontroleerd.
Je ziet echt nergens sporen van een lekkage.
Tevens blijft het vloeistof ook op pijl.
Dat was het eerste waar ik naar gekeken heb.

 

Mvg Roy

In theorie zou het kunnen dat de drukgroep niet goed is. Heb het zelf wel eens gehad dat de vingers braken ondanks dat deze redelijk nieuw was. Je kunt het helaas alleen goed beoordelen als de bak eraf is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indien de drukgroep niet in orde is, wat ik betwijfel na nog geen 10.000, zou het een constant probleem moeten zijn en niet iedere keer na een paar dagen als je het systeem ontlucht hebt.
Ook zou je dit horen en vooral voelen als er vingers van de drukgroep kapot zijn.

 

Mvg Roy

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Tazzie said:

Indien de drukgroep niet in orde is, wat ik betwijfel na nog geen 10.000, zou het een constant probleem moeten zijn en niet iedere keer na een paar dagen als je het systeem ontlucht hebt.
Ook zou je dit horen en vooral voelen als er vingers van de drukgroep kapot zijn.

 

Mvg Roy

Of zou het druklager niet goed over de prise as kunnen bewegen. Dat ie soms blijft hangen door een braam, roest of slechte passing?

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, pwaltman said:

Of zou het druklager niet goed over de prise as kunnen bewegen. Dat ie soms blijft hangen door een braam, roest of slechte passing?

Dat verklaard nog steeds niet waarom het een paar dagen goed werkt en daarna niet meer en er lucht in het systeem zit zonder een lekkage.
Iedere keer na ontluchting werkt het prima zonder zwaar te gaan, vreemde geluiden te geven of trillingen in de koppeling.

A: nog geen 10K geleden koppeling vervangen inclusief hydraulisch druk lager.

B: Afgelopen week master cilinder en leiding tussen master cilinder en druklager vervangen en wederom alles ontlucht.

Werkt 2 tot 3 dagen prima en daarna ga je merken dat de koppeling toch niet helemaal lekker vrij komt tijdens schakelen.
Geen zichtbare lekkage en ook geen vloeistof verlies.

Enige wat ik wel heb gemerkt tijdens de- en montage van de leiding vanaf de master cilinder naar het druklager is, dat de aansluitingen in de master en druklager van de leiding niet geheel strak zitten.

Vandaar mijn vraag, hoort er een rubber ring in het lager en de cilinder te zitten waar de leiding in komt die er voor zorgt dat de leiding er strak in zit voor je de borg clips monteert om de leiding vast te zetten.
Ben bij de montage van de koppeling geweest en alles was schoon, braam vrij en ook is er een nieuwe keerring achter het druklager gemonteerd.

Alles is origineel Ford

 

Mvg Roy

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@allesklusser dank voor de afbeelding.
Leiding 7A512C net vervangen maar daar waar hij dus in het druklager gaat en in de master cilinder heb ik dus axiale speling.
Ik kan de leiding verder in het druk lager drukken en ook in de master cilinder maar dan krijg ik dus het borg veertje er niet meer in.

Er zit dus ruimte tussen de kop van de leiding en de interne boring van de  druk lager bevestiging als ook in de master cilinder.
Heb vanochtend de boel weer los gehad en heb nu een klein rubber ringetje voor de leiding in het druk lager gedaan, daarna leiding er in en borg clip gemonteerd.
Zit nu een stuk strakker.
Nu afwachten of dit gaat helpen.

Indien ja, zit er een verkeerde tolerantie in en zal ik dus moeten gaan kijken voor een nieuw druk lager en het daarbij behorende werk van de bak weer demonteren :(

 

Mvg Roy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update over het probleem.
Het heeft het een tijdje uit gehouden maar is nu weer terug.

Ben het zat.

Aankomende donderdag gaat hij naar de garage en komt er een nieuwe koppeling inclusief nieuw druklager in.
Dit origineel van Ford(mats prijs).

Hopelijk is dan het gezeik afgelopen.

Keep you posted.

 

Mvg Roy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update.

Nieuwe koppeling gemonteerd.

Tot nu toe probleem weg.
Oude druklager getest , zit ergens toch intern een lekkage waardoor er druk verlies optreed.

Alles retour naar leverancier en afwachten of ik nog iets vergoed krijg.
Zal wel niet.

 

Mvg Roy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, dat is dan toch resultaat maar sneu dat je dan met een defect druklager te maken krijgt. Van welk merk was dat ding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Set was van LUK.

Is wat er standaard ook gemonteerd word door Ford.
Tenminste de set die ik kreeg afgelopen week in originele Ford verpakking was ook van dat merk.

 

Mvg Roy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ja zeg, LUK is toch wel de nummer 1 zo ongeveer en dat verwacht je dan niet. Domme maar helaas dure pech dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt.

200 voor de nieuwe koppelings kit, 60 euro voor nieuwe bak olie, tijdens demonteren een fusee kogel hoesje en aandrijfashoes gesneuveld en dan 350 euro arbeids loon.

Dit had allen niet gehoeven als het eerste druklager goed was gebleven.

Koppeling is geen 12000 oud
Materiaal zal waarschijnlijk wel vergoed worden maar arbeids loon denk ik niet
Nuts.
Tot nu toe 450km met nieuwe kopeling er op gezet en nog geen problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijn dat het weer goed is. Had ik toch een juist gevoel over de oorzaak. We hebben het wel eens meer meegemaakt met druklagers voor Opel Corsa.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had zelf ook reeds het vermoeden dat het het druklager was.
Voor de rest was alles reeds vervangen en ik dacht met de vorige koppelings vervanging ook het druk lager.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Tazzie said:

Had zelf ook reeds het vermoeden dat het het druklager was.
Voor de rest was alles reeds vervangen en ik dacht met de vorige koppelings vervanging ook het druk lager.

Altijd druklager ook doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, pwaltman said:

Altijd druklager ook doen.

Was ook gedaan afgelopen keer.
Tenminste dit was mij toegezegd en had ik ook aangeleverd.

Was een complete kit net als nu.

Vermoedelijk dus niet gedaan door monteur en daardoor de problemen onstaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je al reactie over de tegemoetkoming in je gemaakte kosten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas nog niets gehoord.
Is via een onafhankelijke garage in gebouwd en die heeft het natuurlijk ook weer ergens vandaan gehaald.

Keep you guys posted.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ja, stiekem het oorspronkelijke druklager zo laten zitten dan. De laatste garage moet dat dan toch ook opgevallen zijn lijkt me.

Hier word je niet zo blij van als het waar is. Wij hebben dat ook meegemaakt met de bakrevisie van de Escort. Bestel alle lagers maar zelf, we kregen alles bij elkaar via Engeland en Duitsland. De man die de revisie gedaan had kwam met het excuus dat ie één lager niet vervangen kon. Daar waren we niet erg blij mee. Zijn verklaring was dat het een lager met vet en afdichtingen is en dat kon niet zei ie. Toen we opmerkten dat ie de afdichtingen er zo uit te wippen zijn en het vet er uit te spoelen is dan was het gewoon voor elkaar geweest. Soms............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, Extra werk moet betaald worden, staat niet in de opdracht 🙄. Als Ford die sets zelf geleverd had (als dat kon? dus niet!) was er niets aan de hand geweest, alleen met de prijs 👍!

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, allesklusser said:

Nou ja, stiekem het oorspronkelijke druklager zo laten zitten dan. De laatste garage moet dat dan toch ook opgevallen zijn lijkt me.

Hier word je niet zo blij van als het waar is. Wij hebben dat ook meegemaakt met de bakrevisie van de Escort. Bestel alle lagers maar zelf, we kregen alles bij elkaar via Engeland en Duitsland. De man die de revisie gedaan had kwam met het excuus dat ie één lager niet vervangen kon. Daar waren we niet erg blij mee. Zijn verklaring was dat het een lager met vet en afdichtingen is en dat kon niet zei ie. Toen we opmerkten dat ie de afdichtingen er zo uit te wippen zijn en het vet er uit te spoelen is dan was het gewoon voor elkaar geweest. Soms............

De garage waar hij nu heen is geweest zei idd zoiets als lijkt wel "oud" druk lager.

Heb zelf bij vorige garage een gehele Luk koppelings set met lager aan geleverd.

Luk is ook wat Ford er standaard in zet.

Huidige set komt van Ford vandaan en is van Luk.

Het vermoeden van mijn kant is ook wat anderen reeds gezegd hebben en dat is dat het lager niet vervangen is.

Ook kwam ik er achter na inspectie dat de gedemonteerde onderdelen dat dit geen Luk parts waren????
Dit terwijl ik het wel aangeleverd had ter vervanging :(
Dus al met al lijkt het er op dat ik de vorige keer om het netjes te zeggen, belazerd ben.

Plaat en druk groep die er uit kwamen zagen er wel netjes uit maar waren dus niet van Luk.

Afwachten wat de uitslag zal zijn maar reken nergens op.

Dit ivm geen merk garage e.d.

Ook ben ik er achter gekomen dat deze garage op het punt staat te stoppen.....

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

×