Jump to content
Fiestaclub.nl
peter1981

Terug van weggeweest

Recommended Posts

Nou ik ben er weer hoor :D

Na jaartje geen Fiesta gehad te hebben heb ik afgelopen zaterdag in België weer ene gekocht.
Heb vorig jaar mijn ST200 verkocht omdat ik mijn motor rijbewijs gehaald heb en graag een leuke brommer wou kopen.
Aangezien de Fiesta best prijzig was moest deze het veld ruimen voor een Suzuki GSX S1000

66464062_2252219394846899_87805810391488

Ook geen moment spijt van gehad maar na een Golf 5 GTI gereden te hebben en een Toyota Yaris 1.8 T-Sport miste in mijn Fezzie toch wel te erg.
En dus wat kunnen sparen en afgelopen zaterdag wederom een witte Fiesta gekocht alleen deze is van 2016.
De ST200 was veel beter geveerd dan de 2013 en ik wist natuurlijk dat de ST182 deze modificaties ook hebben gekregen vanaf 2016 dus daarom was de keuze vrij makkelijk.
Niet de volste auto kwa opties maar ST2 en cruise controle en navi dus meer dan voldoende opties.

Dinsdag invoeren en hopelijk eind van de week nog plaatjes erop :)

83746378_2672527036149464_83001370724762

83767667_2672526949482806_19992792473314

Zal dus wederom hier wat dom komen lullen en eventueel wat toevoegen en informatie vragen 🤙

Was 'ie eenvoudig goedgekeurd? Of moest je nog documenten tonen of iets (laten) repareren?

Geen APK gedaan dus kijken niet heel erg goed.

beetje of die niet gekat is dus of de stickers origineel zijn en chassisnummer en of het geen ex schadebak is.
Najah auto is nieuw en nog nooit een schroef aan los geweest dus was vlug klaar.
Tevens staat van Belgische auto`s alles op of die kapot geweest is ofzo.
Nu wachten op de belastingdienst zodat ik BPM kan betalen en dan nummerborden laten maken na ontvangst kenteken.
Beetje rustig is bij de belastingdienst kan ik morgen betalen en heb ik zaterdag kenteken , en zou me best goed uitkomen want het is beetje klote weer voor een motor als heb ik wel een lekkere kuip op mijn winter brommer

On 7-2-2020 at 22:07, peter1981 said:

De ST200 was veel beter geveerd dan de 2013 en ik wist natuurlijk dat de ST182 deze modificaties ook hebben gekregen vanaf 2016 dus daarom was de keuze vrij makkelijk.
Niet de volste auto kwa opties maar ST2 en cruise controle en navi dus meer dan voldoende opties.

Dinsdag invoeren en hopelijk eind van de week nog plaatjes erop :)

Zal dus wederom hier wat dom komen lullen en eventueel wat toevoegen en informatie vragen 🤙

Verdorie rip je me nu een Witte ST weg uit België 😛 .... Wil ook een witte ST en woon in België haha.

Uit Mol weggehaald van een man op redelijke leeftijd  ( al noemen ze mij al op leeftijd ) , dus zeker weg geript ja en voor best een nette prijs.
Had ook een maand geleden al een bod gedaan maarja ST rennen ze zich niet echt dood op.
Zijn maar weinig mensen die zoveel betalen voor een Fiesta , want gok dat je voor mijn betaalde prijs ook prima een MK8 van 2017 kan kopen , maarja das mij te saai zn 1.0 met 100pk {bonkers}

Nederlands kenteken is onderweg en hoop op morgen maar denk zaterdag pas , maargoed kan morgen toch geen platen laten maken ivm te weinig tijd

Je plaatjes doen het bij mij niet, maar de ST2 is al vanaf '15 hoor, mijne is 2015-10 (duits) ST2-182.....

Maar goed om te horen dat je weer terug bij het team bent :)

Edit en als je Nick iets zegt over je leeftijd (wilde gok hoor ;) ) dan ben ik nog net even meer op leeftijd, maar je bent zo oud als je je voelt, dus ik ben nog steeds 28, en wordt nog steeds mid 30 geschat, en het kan me eigenlijk werkelijkwaar geen fluit meer schelen of een "beafed up Fiesta ST" nog wel "AGE Appropriate" is voor me, het is een fijne auto om in te rijden, hij is comfortabel, mooi, degelijk, en je kan hem met 100 haaks een bocht door hoeken, dus so what wat iemand anders ervan denkt....

Mijn vorige auto was een een Nissan 350Z met Race koppeling, 115km/h in z'n 2 (GPS) en rev-limiter verwijderd, vonden menig Porsche/Ferrari/Patserauto-eigenaren ook niet geinig, ik wel, ik heb hetzelfde in mijn ST, itt de 350Z is hij wél comfortabel, maar nog steeds een duveltje in een doosje.

Vanaf 2013 is de ST al alleen vanaf 2 eind 2015 met de komst van de ST200 is het onderstel veranderd :) 10-2015 kan dus nieuw onderstel hebben of oud want het is modeljaar 2016 en 2017 waar de mods voor bedoeld waren ;)

Snel rijden hoeft trouwens niet zo erg met een auto voor mij want daar heb ik een motor voor en daar moet je toch een aardig dikke Ferrari voor hebben om dat bij te houden 😎 150 wiel paarden doen het wel op 200kg 🤓

8 hours ago, peter1981 said:

Vanaf 2013 is de ST al alleen vanaf 2 eind 2015 met de komst van de ST200 is het onderstel veranderd :) 10-2015 kan dus nieuw onderstel hebben of oud want het is modeljaar 2016 en 2017 waar de mods voor bedoeld waren ;)

Snel rijden hoeft trouwens niet zo erg met een auto voor mij want daar heb ik een motor voor en daar moet je toch een aardig dikke Ferrari voor hebben om dat bij te houden 😎 150 wiel paarden doen het wel op 200kg 🤓

Mja, ik mag mijn mijn motorrijbewijs niet halen, niet van mijn familie, maar voornamelijk niet van mijn arts, 3x schedelbasisfractuur gehad dus 1x motorongeluk = hoogstwaarschijnlijk einde oefening.

17 hours ago, STJunkY said:

Mja, ik mag mijn mijn motorrijbewijs niet halen, niet van mijn familie, maar voornamelijk niet van mijn arts, 3x schedelbasisfractuur gehad dus 1x motorongeluk = hoogstwaarschijnlijk einde oefening.

StJunky, en nu wat geleerd 😏, dat het zover moet komen. 🤔 Wijsheid komt met de jaren, met de neus erop gedrukt, of vindt je van niet, zegt men,  maar soms sleep je ook anderen mee in je doen en laten 😬? Een arts hoeft mij zoiets niet te vertellen 🤓. Omdat ik nooit van hypes en kick's last heb gehad. 🤠 . Dat is gewoon mijn gedachte, meer niet 😃

STJuncky,  (laten we daar even bij stil staan 🤔). Als je de ziekte van Wegener hebt (las ik nu ergens anders , ITP!), dat is erg genoeg, daar niet van zo bedoeld van hierboven beschreven 🤔. Dus sorry begrijp me niet verkeerd. 

De wijsheid nou dat zit vaak toch in de, na onbezonnen jaren, 🤔 ik denk het van wel! 🤓 

Edited by bickel

2 minutes ago, bickel said:

StYunky, en nu wat geleerd 😏, dat het zover moet komen. 🤔 Wijsheid komt met de jaren, met de neus erop gedrukt, of vindt je van niet, zegt men,  maar soms sleep je ook anderen mee in je doen en laten 😬? Een arts hoeft mij zoiets niet te vertellen 🤓. Omdat ik nooit van hypes en kick's last heb gehad. 🤠 . Dat is gewoon mijn gedachte, meer niet 😃

Het spijt me, maar dit is een compleet incoherente opmerking, ik deduceer dan maar dat je tracht te verwoorden dat ik zelf ook wel moet begrijpen dat het niet slim is om mijn motorrijbewijs te halen als het risico zo groot is, en daar heb je dan gelijk ik, dat doe ik dus dan ook niet. Er is me al nét te vaak verteld dat ik eigenlijk dood zou moeten zijn, en ik ben er ten dege  van bewust dat ik een beschermengeltje op mijn schouder heb zitten die ervoor gezorgd heeft dat ik dit nog steeds kan typen ondanks alles wat er op me afgekomen is in mijn leven (letterlijk, en figuurlijk). Wijsheid komt overigens niet met jaren hoor, maar met ervaring, tijd is relatief.

Heftig 3x een schadelbasis fractuur 😮 dat moet je ook niet doen , net als ongelukken krijgen dat doet allemaal veel te veel pijn zeker op een 2 wieler .
Anyway morgen platen laten maken , vandaag kenteken binnen.
komt wel goed uit want morgen windkracht 7 gemeld en dat is niet bepaald prettig op een brommer.