Jump to content

Fiesta Mk7.5 frozen white

GioCainn
 Share

Recommended Posts

Beste leden,

Al een tijdje trotse eigenaar van een fiesta mk7.5 100pk in frozen white.
Er staat nu al 82000 kilometer op, binnen een jaar tijd flink wat gereden z'n 20000 kilometer.
Sinds de aanschaf heb ik al een aantal leuke modificaties gedaan en ben nog zeker niet klaar.

Tot nu toe gedaan:
- Zwarte naaf doppen
- Sport antenne (origineel ford)
- Sony Pioneer TS-WX130EA Ruimtebesparende Actieve Subwoofer
- Philipps White vision H7
- Zwarte Ford logo gel badges van DMBGraphics op zowel het stuur als voor en achterkant.
- ST logo (via aliexpress) zeer goede kwaliteit en vond het leuk staan met mijn ST Line badges aan de zijkant.
- TRC (triple r composites) Low line kit 
- TRC rear diffuser
- TRC eyebrows
- Miltek catback road plus variant
- Interieurverlichting LED upgrade 
- Fiesta en ecoboost logo verwijderd 
- Ecobeast gel badge op het stuur
- Witte pinstripe & rally naam sticker 
- Zonnestrip 
- Stage 1 REVO chiptuning (met REVO panel filter)
- Dynamische knipperlichten spiegels 
- Luxe kenteken platen 
- Origineel fiesta ST diffuser
- LED verlichting koplampen
- Deltastyling spoiler riser
- Eibach verlaag set 30 mm
- JR racing spacers 15 mm voor en 20 mm achter
Custom stuur
- Custom schakelpook
- Kunststof gedeelte diffuser zwart spuiten

Wat nog moet gaan komen:
- Nieuwe velgen
- Stoelverwarming 
- Led achterlicht units
- Zunsport grill set

• Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

TRC onderdelen plaatsen:

TVONk5r.jpg

Wat een genot om samen met mijn vader aan de auto te knutselen hierbij de voor en na foto's:
Axfotwi.jpg

GpEo0zE.jpg

tHsSJGy.jpg

oxsMksV.jpg

zqRrQb5.jpg

Het uiteindelijke resultaat was fantastisch oh wat was ik blij als een klein kind

GRR5Dpq.jpg

Na een body kit upgrade kan je natuurlijk niet achterblijven en heb je een aftermarket uitlaat nodig, deze zat er dan ook vrij snel op.
Echter niet zonder wat gedoe, ik had namelijk een fout gemaakt met bestellen en de uitlaat paste niet.
o7knQCF.jpg

Toen maar even langs Autobedrijf Mebu gegaan om hem daar passend te laten maken en wat was het prachtig!
ESEkvOr.jpg

Mooie wagen, goed uitgevoerd ! Leuke details ook.

Persoonlijk zou ik er geen ST logo op plakken als je STline erop hebt staan (en het is een STline) , maar dat is natuurlijk eigen smaak en keuze.

10 hours ago, Tim.A said:

Mooie wagen, goed uitgevoerd ! Leuke details ook.

Persoonlijk zou ik er geen ST logo op plakken als je STline erop hebt staan (en het is een STline) , maar dat is natuurlijk eigen smaak en keuze.

Ieder zijn eigen smaak inderdaad ik vind het wel uniek, als je een standaard versie hebt vind ik het overdreven, maar de auto is een ST line vandaar de badge anders is het zo kaal. Ik wil uiteindelijk een zunsport grill set gaan monteren ziet er toch wel luxer uit dan gaat de badge er denk ik wel af

11 hours ago, GioCainn said:

Ieder zijn eigen smaak inderdaad ik vind het wel uniek, als je een standaard versie hebt vind ik het overdreven, maar de auto is een ST line vandaar de badge anders is het zo kaal. Ik wil uiteindelijk een zunsport grill set gaan monteren ziet er toch wel luxer uit dan gaat de badge er denk ik wel af

Die is wel gaaf ja !

Recent weer wat leuks binnengekregen dynamische knipperlichten, het duurt even maar dan heb je wel wat! Het was vrij makkelijk installeren.
Je hebt 3 clipjes in de spiegelklap zitten en deze moet je eruit drukken, even je spiegel juist kantelen en het is zo gebeurd. Erna is het plug en play je haalt het oude lampje eruit en steekt de stekker erin van het nieuwe knipperlicht. Pas wel op dat je hem eerst goed test bij mij zaten ze er eerst niet lekker in, en dan doet ie het heel erg slecht en sporadisch. 

Eindresultaat in een kort filmpje:

We zijn weer bezig geweest dit weekend en de auto staat er weer netjes bij. We hebben de diffuser vervangen van een TRC diffuser naar origineel ford. Ik heb de honingrill van de nieuwe diffuser ingevet met kunstof care van turtle wax wat een fantastisch spul is dat! En de onderkant van de diffuser heb ik van de sloop gehaald en laten spuiten.
Het resultaat mag er zeker wezen.

Zie hier het verschil dit is de oude situatie:
V0eLLErQ.jpg

De nieuwe situatie: 
Bf0qEpR.jpg

Verder heb ik de striping en rally sticker nog verwijderd en een nieuwe kentekenplaat erop gezet met luxe letters en een ford performance kentekenhouder. Deze week krijg ik de spoiler lip binnen en dan is het voor nu met de buitenkant klaar en gaan we aan stage 2 werken :)

9YuyLOD.jpg
YdbnGmI.jpg

15 hours ago, pwaltman said:

Mooi, welke spoiler lip bedoel je? Die extender van Maxton voor je achterklep? Die wil ik eigenlijk ook.

Waarom spuit je de booskijkers niet wit? Lijkt mij veel mooier.

Yes die van maxton heb hem besteld bij mebu,
https://www.autosportmebu.nl/product/maxton-design-ford-fiesta-mk7-sportst-spoiler-extension/

Ik vind de booskijkers wel mooi zo met de andere zwarte details die ik heb. Als ze wit zijn valt het een beetje weg vind ik (zie link instagram foto)

https://www.instagram.com/p/B75P8RgnNmQ/

• 2 weeks later...

Vandaag weer wat kleins gedaan nieuwe lichten, led lampjes van nighthawk voor in de koplampen. De installatie is zeer makkelijk en er zit een handleiding bij hoe je het stap voor stap moet doen. Voor de Fiesta zit er een kap op om normaal de lamp af te dichten maar door deze led lampjes past deze kap niet meer. 
Je ziet nu wel duidelijk verschil dat de led strip van de dag rij verlichting gelig is dit vind ik dan een beetje jammer maar ach, het resultaat mag er wel wezen veel strakker.

Voor:
sfan9SY.jpg

Na:
7BbHlaW.jpg

Share

Announcements

• Create New...