Jump to content
Fiestaclub.nl

Recommended Posts

Sinds enkele weken in het bezit van een Fiesta st180. Heb deze auto zelf uit Duitsland gehaald. Hoop op dit forum wat met informatie en ideeën op te doen

IMG_20200119_135547.jpg

Welkom,  je heet toch Maarten! Uit welke regio kom je als ik vragen mag. Mooi kleurtje blauwv die ST 😃

8 minutes ago, bickel said:

Welkom,  je heet toch Maarten! Uit welke regio kom je als ik vragen mag. Mooi kleurtje blauwv die ST 😃

Ja klopt inderdaad! Woon in Noord Limburg 😋

Leuke ST. Wat betaal je nou extra voor het importeren uit duitsland? Neem aan dat het op een kleine fiesta wel mee valt met extra kosten?

Ook ooit een MK6.5 gehad ivm je forum naam of? 😆

11 hours ago, Fiesta ST150 2006 said:

Sinds enkele weken in het bezit van een Fiesta st180. Heb deze auto zelf uit Duitsland gehaald. Hoop op dit forum wat met informatie en ideeën op te doen

IMG_20200119_135547.jpg

Ik ben benieuwd wat dit jou minder gekost heeft. Ik ben namelijk ook rond aan het speuren naar een st182, maar die zijn in duitsland maar 1000/2000 euro goedkoper, wat ik kan vinden tenminste. 

En bpm bedraagd 1500 euro volgens een kennis die in dat wereldje zit.

Het voordeel van een auto uit Duitsland is dat er meer aanbod is, en meestal zijn de auto`s wat "voller"....

De BPM is afhankelijk van de leeftijd van de auto die je wilt invoeren; hoe ouder, hoe minder BPM je betaalt.

Bij bepaalde uitvoeringen van sommige merken zal je niet heel veel goedkoper uit zijn, maar heb je wel de gewenste kleur en optie`s erin.

De importkeuring bij de RDW kost rond de € 125....

gr.

14 minutes ago, Lingo said:

Het voordeel van een auto uit Duitsland is dat er meer aanbod is, en meestal zijn de auto`s wat "voller"....

De BPM is afhankelijk van de leeftijd van de auto die je wilt invoeren; hoe ouder, hoe minder BPM je betaalt.

Bij bepaalde uitvoeringen van sommige merken zal je niet heel veel goedkoper uit zijn, maar heb je wel de gewenste kleur en optie`s erin.

De importkeuring bij de RDW kost rond de € 125....

gr.

Klopt, maar in de st's zijn er niet veel dikkere uitvoeringen te vinden op de st200 na.. Haha

2 hours ago, Robbenley said:

Ik ben benieuwd wat dit jou minder gekost heeft. Ik ben namelijk ook rond aan het speuren naar een st182, maar die zijn in duitsland maar 1000/2000 euro goedkoper, wat ik kan vinden tenminste. 

Welkom Maarten. Foto aan de Luxemburgse grensovergang 😃. De wagen is van 2015 (mk7,5  4cil.1.6  max.135PS  import 10-01-'20) BPM €922,- volgens RDW kentekenreg. app.  🤓. Mag je er nu vanaf de 20e jan. mee wettelijk de weg op 😇

On 21-1-2020 at 23:32, Gio said:

Leuke ST. Wat betaal je nou extra voor het importeren uit duitsland? Neem aan dat het op een kleine fiesta wel mee valt met extra kosten?

Ook ooit een MK6.5 gehad ivm je forum naam of? 😆

Ja aantal jaren terug een mk6.5 st gereden haha. Daarna een focus st225 en nu deze fiesta st

On 22-1-2020 at 08:56, Robbenley said:

Prijsverschil is inderdaad niet al te groot. Maar deze was precies zoals ik hem zocht. Alle opties op keyless na en met maar 68.000km gereden.

Kwa BPM, heb deze auto gekocht met licht schaafschade aan het rechter spatbord voor. Heb hiervoor een BPM tegenraport laten maken, waardoor de bpm nog maar 295 euro kosten. Dus uiteindelijk een stuk goedkoper uit dan een Nederlandse auto en deze is precies zoals ik hem wou. Schade heb ik inmiddels zelf gemaakt, nieuw spatbordje op gezet😋

IMG-20191229-145953.jpg

Dit was de schade, erg minimaal dus, en rest van de auto was niks op aan te merken. Door de schade was de prijs ook nog is gunstig. Scheel echt heel veel in de BPM