Posth Posted January 15, 2020 Report Share Posted January 15, 2020 Hallo iedereen! inmiddels een aantal weken trotste eigenaar van een nieuwe witte Fiesta! Ontzettend fijne auto. Nu heb ik er ook een achteruit rij camera in. Nu viel het mij op dat deze wel een erg groot deel van de bumper laat zien. Bij mijn weten was dit tijdens de proefrit in een andere Fiesta niet zo. Vandaar even mijn vraag, hoort de camera z’n groot gedeelte van de bumper te laten zien? Alvast bedankt voor de reacties! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Franciscus Posted January 15, 2020 Report Share Posted January 15, 2020 Welkom Henke! Ja, dat is normaal. Zie ter vergelijk het beeld van mijn achteruitrijcamera. (Als je de auto uit de achteruitversnelling haalt, zoals hieronder, verdwijnen de dynamische stuurlijnen en het beeld van de parkeersensoren rechtsboven) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 15, 2020 Report Share Posted January 15, 2020 Welkom Henke, de vraag stellen bij/op ander topic "car en entertainment en beveiliging", wordt daar meer gelezen 🤔. Henke, camera zit in het kofferdeksel handvat en teveel (en een hoek 45°? 🤔 dacht ik?? naar beneden) naar de klap toe. Mijn eigen CN camera 🧐 (Dudubell) doet dat niet 😊, die kijkt onder een hoek van +- 20° omlaag 😃. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkem Posted January 16, 2020 Report Share Posted January 16, 2020 Ik vind het beeld van de camera van Posth sowieso wat vreemd. Alsof de kentekenplaat en de achterbumper vervormd zijn. Lijkt wel alsof de camera een tik heeft gehad..? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Franciscus Posted January 17, 2020 Report Share Posted January 17, 2020 @Mikkem Het beeld van de achteruitrijcamera wordt wat onduidelijk/vervormd door het maken van een foto van het scherm. De achteruitrijcamera heeft ook ietwat groothoek wat nooit perfecte verhoudingen oplevert. De kentekenplaat van Henke hangt wel wat lager dan bij mij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Fiesta Posted January 17, 2020 Report Share Posted January 17, 2020 Die camera's hebben inderdaad een groothoeklens, anders krijg je nooit alles in beeld. De kijkhoek/spectrum van het menselijk oog is zo'n 50 à 55 graden, maar dan zie je rondom veel minder. Ga voor de grap eens in je kofferbak zitten (ter hoogte van de camera) en kijk omlaag naar de grond. Je ziet dan bij lange na niet zoveel als je op je beeldscherm ziet. Gevolg is wel dat het perspectief verandert/vertekent. Makelaars gebruiken dat trucje ook als ze foto's van woningen maken, zeker in badkamers is dat vaak goed te zien. Aan de zijkant zijn de vloertegels rechthoekig, in het midden zijn ze vierkant. Let er maar eens op Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 17, 2020 Report Share Posted January 17, 2020 (edited) On 15-1-2020 at 17:20, Posth said: Hallo iedereen! inmiddels een aantal weken trotste eigenaar van een nieuwe witte Fiesta! Ontzettend fijne auto. Nu heb ik er ook een achteruit rij camera in. Nu viel het mij op dat deze wel een erg groot deel van de bumper laat zien. Bij mijn weten was dit tijdens de proefrit in een andere Fiesta niet zo. Vandaar even mijn vraag, hoort de camera z’n groot gedeelte van de bumper te laten zien? Alvast bedankt voor de reacties! Niet zo'n beste kwaliteit als dat de org. Ford camera is 🤔 en, zit die in het achterklep handvat ?! Bij Bob wijzen die markeerlijnen aardig hoog zijnde 🤓? Kun je de lens ook de kijkhoek hoogte besturen hoger en lager, door over het scherm met je vinger te bewegen 🤔? Bij DuduBell/Junsun etc. daar kan dat 🤓. Edited January 17, 2020 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TristanT Posted January 17, 2020 Report Share Posted January 17, 2020 Klopt, maar het beeld van die kamera is duidelijk de verkeerde kant op vervormt. Dus tenzij er een hele rare (niet ronde) groothoeklens in zit lijkt mij dat de lens vervormd is. Of het plasticje er voor, aangezien die ook als lens kan werken als het niet vlak is. Niet dat het heel veel uit maakt. Lijkt me verder geen probleem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Franciscus Posted January 17, 2020 Report Share Posted January 17, 2020 42 minutes ago, Pieterke said: Niet zo'n beste kwaliteit als dat de org. Ford camera is 🤔 en, zit die in het achterklep handvat ?! Bij Bob wijzen die markeerlijnen aardig hoog zijnde 🤓? Kun je de lens ook de kijkhoek hoogte besturen hoger en lager, door over het scherm met je vinger te bewegen 🤔? Bij DuduBell/Junsun etc. daar kan dat 🤓. Nee, kun je niet aanpassen. Overigens lijken die lijnen bij mij zo hoog te zitten door optisch bedrog van het muurtje. Je moet altijd naar de grond kijken en daar zie je dat de muur al bij het rode deel van de lijn zit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aarnout Posted January 17, 2020 Report Share Posted January 17, 2020 Welkom Henke, je hebt een mk 8 overigens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mano Posted May 4, 2023 Report Share Posted May 4, 2023 Hallo, de spiegelcamera werkt perfect maar de camera aan de achterkant duid het beeld verkeerd aan, het beeld dat links moet staan staat rechts en de rechterkant van de baan staat links. Hoe kan ik dit verhelpen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts