Jump to content
Fiestaclub.nl

Recommended Posts

Hi! 

Ik werk momenteel bij een bedrijf waar ze kunnen poedercoaten, nu kan ik hier dus mijn velgen poedercoaten, ze worden eerst ontlakt worden dat is allemaal geregeld.

Alleen nu is mijn vraag als ik mijn velgen ga poedercoaten met stoeprandschade wordt het dan nog wel mooi?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

De krassen in het metaal blijf je dan uiteraard zien. Als je je velgen naar een 'velgendokter' stuurt zullen ze dat ook herstellen voor de boel opnieuw gespoten wordt.

1 minute ago, Leon Fiesta said:

De krassen in het metaal blijf je dan uiteraard zien. Als je je velgen naar een 'velgendokter' stuurt zullen ze dat ook herstellen voor de boel opnieuw gespoten wordt.

De velgen dokter is een eind bij mij vandaan, en wat bij mij in de buurt zit is allemaal erg prijzig en sinds ik het hier gratis kan poedercoaten.

Het zijn geen diepe krassen heb ik het gevoel van, misschien dat ik het zelf eerst kan opschuren om de bramen weg te werken?

25 minutes ago, TygoMK7 said:

De velgen dokter is een eind bij mij vandaan, en wat bij mij in de buurt zit is allemaal erg prijzig en sinds ik het hier gratis kan poedercoaten.

Het zijn geen diepe krassen heb ik het gevoel van, misschien dat ik het zelf eerst kan opschuren om de bramen weg te werken?

Misschien een domme vraag 🙄? Is er geen autoplamuur/hars die geschikt is voor je alu velgen?🤔? geschuurd moet er toch, ook de aCtion heeft autoplamuur op polyesterbasis, en daar (pute, dezelfde ligt ook bij de automat.zaak Heut*, alleen een stuk duurder) heb ik al veel mee en goed geplamuurd ☺ . Tygo, het is maar een idee ☺! Trouwens, op je poedercoatings bedrijf daar zullen ze toch ook wel van wanten weten, met , 👀 "how to" lijkt mij! 🤓 

3 minutes ago, bickel said:

Misschien een domme vraag 🙄? Is er geen autoplamuur/hars die geschikt is voor je alu velgen?🤔? geschuurd moet er toch, ook de aCtion heeft autoplamuur op polyesterbasis, en daar (pute, dezelfde ligt ook bij de automat.zaak Heut*, alleen een stuk duurder) heb ik al veel mee en goed geplamuurd ☺ . Tygo, het is maar een idee ☺! Trouwens, op je poedercoatings bedrijf daar zullen ze toch ook wel van wanten weten, met , 👀 "how to" lijkt mij! 🤓 

Dat weten ze zeker, ik dacht zelf misschien eerst nog even door de straalcabine halen alleen als mijn velgen van staal zijn mag dat niet i.v.m. circulatie van de fijnstof in de RVS cabine.. Thanks voor de tip van het plamuur! Ik ga even langs de action!

3 hours ago, TygoMK7 said:

'Velgendokter' is bij mijn weten inderdaad een merk-/bedrijfsnaam, maar er zijn er uiteraard meerdere die dit kunnen. Ik heb mijn velgen destijds via de garage opnieuw laten spuiten en herstellen, dat ging toen om 50 euro per velg geloof ik. Misschien dat zelf schuren wel de oplossing is, ik heb geen idee hoe die herstellers dat doen. En of hars/plamuur gaat werken, geen idee. Ik kan me zo voorstellen dat plamuur of je carrosserie iets minder te lijden heeft dan wanneer het op een snel ronddraaiend deel als een wiel zit ;) 

20 hours ago, Leon Fiesta said:

'Velgendokter' is bij mijn weten inderdaad een merk-/bedrijfsnaam, maar er zijn er uiteraard meerdere die dit kunnen. Ik heb mijn velgen destijds via de garage opnieuw laten spuiten en herstellen, dat ging toen om 50 euro per velg geloof ik. Misschien dat zelf schuren wel de oplossing is, ik heb geen idee hoe die herstellers dat doen. En of hars/plamuur gaat werken, geen idee. Ik kan me zo voorstellen dat plamuur of je carrosserie iets minder te lijden heeft dan wanneer het op een snel ronddraaiend deel als een wiel zit ;) 

Kan ik mij ook voorstellen, ik denk carroserie trilt en schokt ook geplamuurd of niet geplamuurd 🤔! Plus iemand moet beginnen om daar achter te komen met, gaat dat plamuren van beschadigde wielen lijkt mij 🤔!? Een potje plamuur kost niks vergeleken met een velgen arts(tistieken) 😚

On 15-1-2020 at 11:11, TygoMK7 said:

Dat weten ze zeker, ik dacht zelf misschien eerst nog even door de straalcabine halen alleen als mijn velgen van staal zijn mag dat niet i.v.m. circulatie van de fijnstof in de RVS cabine.. Thanks voor de tip van het plamuur! Ik ga even langs de action!

Stalen velgen poedercoaten?

Dit gaat toch over een setje lichtmetalen velgen hoop ik?

On 15-1-2020 at 11:11, TygoMK7 said:

Tygo weet het niet geloof ik? Tygo een magneetje erop houden dan weet je het, staal daar plakt het magneetje op en op aluminium plakt die niet 😉! Ik heb het vroeger ook moeten leren 😄 🤓. Dus niet met stalen velgen die rvs straal cabine in gaan, maar dat gaf je al aan! Dan krijg je allemaal corrosie putjes in je cabine, vervuiling dus, en daar is de 🌍bol al vol van . 

On 16-1-2020 at 19:38, bickel said:

Tygo weet het niet geloof ik? Tygo een magneetje erop houden dan weet je het, staal daar plakt het magneetje op en op aluminium plakt die niet 😉! Ik heb het vroeger ook moeten leren 😄 🤓. Dus niet met stalen velgen die rvs straal cabine in gaan, maar dat gaf je al aan! Dan krijg je allemaal corrosie putjes in je cabine, vervuiling dus, en daar is de 🌍bol al vol van . 

Precies, ik ga de velgen laten ontlakken en ga ze zelf aluminium lassen. Daarna gaan ze door de poedercoat baan en komen ze er met een bronze metallic kleur eruit! 

1 hour ago, TygoMK7 said:

Precies, ik ga de velgen laten ontlakken en ga ze zelf aluminium lassen. Daarna gaan ze door de poedercoat baan en komen ze er met een bronze metallic kleur eruit! 

Lijkt me een goede keuze, immers: als de ondergrond niet goed is dan kun je lakken/coaten wat je wil maar het blijft lelijk. Dit vraagt overigens wel om foto's van voor en na 😉

2 hours ago, TygoMK7 said:

Tygo, 🤔 alu lassen is niet glad met het oppervlak ! Dus dat wordt evengoed nabewerken 🤓. Ja foto's ervoor en foto's erna lijkt mij ook mooi om te zien met "how to" ! Succes 👀

Velgen terug van het ontlakken, wou deze gaan schuren maar toch gekozen om ze te laten glasparel stralen voor 30 euro per velg.. dit gaat het mooiste effect geven!

5A9994D7-0C57-445E-8BE4-827649A4F692.jpeg

Vandaag worden de velgen naar het stralen gebracht en krijg ik ze z.s.m. terug van het stralen, ik laat ze glasparelstralen deze keuze heb ik gemaakt omdat je met glasparel het oppervlak opruwt waardoor het oppervlak mooi vlak en glad wordt. Hierdoor hecht je poedercoating een stuk beter i.c.m. een goede primer voordat je het gaat poedercoaten. 

Ook heb ik mijn velg terug die gelast moet worden, dit is ontzettend mooi gelukt en dat voor 10 euro (handje contantje natuurlijk), deze heeft hij daarna mooi opgeslepen zodat het ook mooi vlak is geworden en ik dat zelf niet meer hoef te doen.

Hier ook nog een iets duidelijkere foto van het ontlakken, je ziet dat er al veel corrosie op de velgen zit dit komt door het ontlakken daarom kun je ook beter glasparelstralen want met schuren blijf je gewoon ontzettend lang bezig!

velgen.jpeg

Fijn Tygo, veel succes mee met de opgeknapte velgen, laat detail foto('s) zien als het zover is  🤓.