Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
RuudTilburg

Vlekken/waas op ramen

Recommended Posts

Al langere tijd heb ik last van vlekken en een waas op mijn voorruit en later op het panoramadak. De vlekken op de voorruit zijn een soort wazige, vettige vlekken. Als de ramen nat zijn, wordt het erger en wordt het zicht slechter. De ruitenvloeistof gebruiken helpt dan niet of nauwelijks. Na het gebruik van de ruitenvloeistof ziet mijn panoramadak er uit zoals op de foto en ook op de voorruit zitten dan weer veel vlekken.

De auto is al meerdere keren gewassen, afgesproken met de hogedrukreiniger en ik heb de ruiten ook al meerdere malen apart schoongemaakt. Ook heb ik de bladen van de wissers goed gereinigd. Is er iemand die dit probleem herkent?

B1MdPVC_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&f

Als ik het goed begrijp gaat het er niet of nauwelijks af met het wassen van de auto?

Staat de auto wel eens onder een boom?

1 hour ago, Franciscus said:

Staat de auto wel eens onder een boom?

Dit lijkt sprekend op de troep die bij mij uit de bomen komt. Afwassen met wasstraat / warm water. Regelmatig doen. Ook bij de achterklep de scharnieren schoonmaken want daar hoopt die troep zich op.

Ja klopt, ik zou zeggen omhakken die bomen dan ben je er vanaf! Ze staan ons toch alleen maar nutteloos in de weg 😏! Een slimme vraag van mij: 🤓 welke fucntie hebben die bomen dan 😚? Totaal geeneen! In mijn ogen om op te stoken in onze mooie warme pelletkachels en de nw. komende 865 pallet centrales, met een bio argument 🤔, ja toch! Nee niks verkeerd(s) aan onze auto's, zijnde, geen vlekje 😇

Goed ontvetten en eventueel de lak schoonmaken met een clay bar

16 hours ago, Razer said:

Goed ontvetten en eventueel de lak schoonmaken met een clay bar

Na het kleien kun je het beste de lak beschermen met een wax, want anders is de lak onbeschermd.

De vlekken worden in ieder geval zeker veroorzaakt door de ruitenwisservloeistof; de hele wagen zit onder (ook de zijramen). Even kijken of ik dit makkelijk zelf kan verversen. 

De waas op de voorruit lijkt nu vooral te ontstaan door slechte wisserbladen. Hopelijk is het vervangen daarvan de oplossing. Vind vervanging alleen wat snel na een dik jaar en nog geen 10.000 kilometer op de teller. 

Misschien,makkelijkste manier,slangetje bij eerste spoeikop,los halen,en pomp aanzetten, zodat die m leeg pomp.

Anders hevelen,slangtje in reservoir en op zuigen,maar niet lekker in de mond en giftig.

Wisserbladen ,gaan wel lang ,maar dat rubber slijt ook.

@RuudTilburg Een jaar voor wisserbladen is vrij normaal, zeker als de auto altijd buiten staat. Ik heb daarvoor nog een tooltje, zodat ze wat langer mee gaan. Eerst keer heb ik mijne bijgesneden na 10 maanden, want toen begonnen ze strepen te trekken en te piepen:

https://ecocut-pro.de/en/produkt/ecocut-pro/

Voor het leegpompen kun je ook een handpompje gebruiken, dan hoef je niet met je mond te zuigen.
Werkte goed toen ik een keer koelvloeistof moest wegpompen.

proplus_hevelpomp_met_slang_180_cm_trans

De ruitenwissers heb ik een tijdje terug laten vervangen. Daar werd me al verteld dat de vlekken worden veroorzaakt door een slechte ruitenwisservloeistof. De dealer heeft dat vandaag aangepakt en nu is ook dat probleem verholpen.

Ik heb net mijn mk8 een goede poets beurt gegeven met een milieuvriendelijke champo hier in het zonnetje van Kuttingen 🤓, hij glimt weer als nieuw op own terrain, tussen de bloeiende hoogstam fruit🌸💮bomen. 😃

Wat is het toch stil op de site, toch geen lock down hoop ik ? 

Toch netjes opgelost,met ruiten vloeistof,en wissers. 😄

Sign in to follow this