Jump to content

Revo of Zip tuning? 1.0 ecoboost 140pk

Tuccie306
 Share

Recommended Posts

@TristanT dan zal de 230nm die revo opgeeft nog binnen de marges blijven. 

Weet jij dan toevallig ook hoe het precies zit met het 1.0blok? Wat is het maximaal aantal pk's dat deze aan kan?  Ik weet wel dat als een auto bij wijze van spreken 170 pk heeft de daadwerkelijk output niet zo hoog is. Verder weet ik niet hoe dit precies zit.

• Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

12 hours ago, Tuccie306 said:

@TristanT dan zal de 230nm die revo opgeeft nog binnen de marges blijven. 

Weet jij dan toevallig ook hoe het precies zit met het 1.0blok? Wat is het maximaal aantal pk's dat deze aan kan?  Ik weet wel dat als een auto bij wijze van spreken 170 pk heeft de daadwerkelijk output niet zo hoog is. Verder weet ik niet hoe dit precies zit.

Zoiets: https://www.vroom.be/nl/test/test-formula-ford-ecoboost

Maar dan heb je wel een nieuw turbo nodig en niet verwachten dat je er 100k mee gaat rijden. Blokken zijn hetzelfde.

Vandaag ben ik bij Mebu in Nootdorp geweest. Prima service en vriendelijke mensen.

De Fiesta was voorzien van ZIP stage1 en werkte prima. Een kleine dip was wel voelbaar maar in het dagelijks gebruik merk je dat eigenlijk niet.

Toch heb ik mij laten verleiden om over te stappen op Revo stage1 en heb er geen spijt van. De auto rijdt prettiger. Bij rustige rijstijl is met name bij het overschakelen naar hogere versnellingen alles wat vloeiender. Het koppel is gevoelsmatig hetzelfde en op het zelfde toerental beschikbaar, echter in hogere toeren trekt de motor langer en krachtiger  door en voelt juist daarom sterker aan.

Op de website van ZIP staat op dit moment een stage1 met iets andere specs dan dat ik er in had laten zetten. Wellicht is die beter dan wat ik had. Ik vind het daarom moeilijk om te zeggen welke je zou moeten kiezen. Het hangt er uiteraard ook vanaf hoeveel je aan stage1 wilt uitgeven. ZIP kost circa €350,- en de Revo komt op circa €500,- 

Als ik ooit weer een 1.0 Ecoboost zou laten aanpassen ga ik voor Revo.

@TristanT leuk artikel! Maar deze perst er wel erg veel uit met zijn 205 pk haha. Maar je hebt gelijk wellicht dat het blik iets minder ver komt met stage 1.

@pwaltman Goed om te horen! En bedankt voor je terugkoppeling. Als ik jou bericht zo lees is revo toch wel het geld waard.

12 hours ago, richard b said:

Tegen die tijd rijden we elektrisch moet dan nog zien hoe ze het gaan aanpakken dan heb je al een hoog koppel.

Elektrisch is zeker zéér sterk maar voordat we massaal elektrisch kunnen rijden heb ik nog wel een aantal aantal auto's met verbrandingsmotor gehad. Ik denk persoonlijk dat het nog wel even gaat duren voordat het elektrisch net en andere infrastructuur gereed is.

12 hours ago, Tuccie306 said:

@TristanT leuk artikel! Maar deze perst er wel erg veel uit met zijn 205 pk haha. Maar je hebt gelijk wellicht dat het blik iets minder ver komt met stage 1.

@pwaltman Goed om te horen! En bedankt voor je terugkoppeling. Als ik jou bericht zo lees is revo toch wel het geld waard.

Ja, heb vandaag nog ff een stukje gereden en hij rijdt lekkerder. Tijdens het overschakelen lijkt het toerental minder terug te zakken en voelt het wat vloeiender en vlotter aan. Ook bij een nette rijstijl.

• 3 weeks later...

@TristanT

@pwaltman ik ga over een week mijn auto laten chippen bij mebu met REVO stage 1. Nu kwam de vraag of ik hem wilde laten afstellen op 95 of 98? Wat heb jij gedaan als ik mag vragen

Als ik hem laat afstellen op 98 haal ik 10-20pk meer uit de chip. Maar kan ik geen 95 meer tanken. Bij 95 heb ik veel minder uit de chip maar kan ik wel 98 tanken. Of ik neem de SPS switch erbij en kan ik zelf switchen naar aanleiding van wat ik tank.

Met dat soort auto's zou ik eigenlijk altijd een premium brandstof tanken ipv het slechtere 95.

En als de noods hoog is, kun je altijd 95 tanken. Jij bent zelf nog steeds de bestuurder. Dan niet tot in de toerenbegrenzer gooien.

Met onze nsu tt moet ik ron 110 tanken. Hier heb ik wel een switch opgezet gezien 102 niet altijd voorradig is.

Ik tank momenteel altijd 98, maar mocht het zo voorkomen dat het er even niet is dan zou ik toch wel graag 95 willen tanken. Was meer om die reden, maar dat zal wel niet zon vaart lopen. Dan laat ik de auto wel gewoon afstellen op 98. 

Mocht het zo erg zijn dan om een keer 95 in de auto te gooien als hij is afgesteld op 98? 

1 hour ago, Tuccie306 said:

Ik tank momenteel altijd 98, maar mocht het zo voorkomen dat het er even niet is dan zou ik toch wel graag 95 willen tanken. Was meer om die reden, maar dat zal wel niet zon vaart lopen. Dan laat ik de auto wel gewoon afstellen op 98. 

Mocht het zo erg zijn dan om een keer 95 in de auto te gooien als hij is afgesteld op 98? 

Nee is minimaal. Houd er even rekening mee dat je dan niet zo wild doet met de auto

6 hours ago, FiKa said:

Ik wist niet dat je een motor kan laten afstellen op een bepaalde Ron gehalte. Kan je dat ook bij de dealer laten doen?, ik tank altijd ron 98.

Nee de dealer kan dit niet.

Is ook niet heel interessant bij standaard auto's, heeft hoofdzakelijk te maken wanneer brandstof ontbrand. Een geblazen motor of een aangepaste atmosferische motor ( meer compressie ) heeft hier meer baad bij. 

Het zal iets meer vermogen brengen als je hem laat tunen dmv een custom software aanpassing. 

Onze tt is een rallymotor met serieuze aanpassingen. Vandaar dat ik het wel heb laten doen. Wil niet dat de motor gaat pingelen

Atmosferisch van 50 pk naar 104 pk gegaan op de achterwielen. Lijkt niet veel..maar hij weegt krap 540 kilo

2 hours ago, Razer said:

Atmosferisch van 50 pk naar 104 pk gegaan op de achterwielen. Lijkt niet veel..maar hij weegt krap 540 kilo

Als student ooit nog eens aan een aparaat gewerkt welke 140kg (zonder bestuurder, allemaal carbon fiber dus weegt niets) woog en 50pk had (limiet door restrictor, maar het was ook wel een beetje het limiet van de motor als je niet wilde dat hij direct stuk ging). Dat gaat echt als een trierelier.

Die 100pk op 500kg zal ook wonderen doen, zelfs met 50pk zal dat leuk zijn.

On 10-2-2020 at 13:15, Tuccie306 said:

@TristanT

@pwaltman ik ga over een week mijn auto laten chippen bij mebu met REVO stage 1. Nu kwam de vraag of ik hem wilde laten afstellen op 95 of 98? Wat heb jij gedaan als ik mag vragen

Als ik hem laat afstellen op 98 haal ik 10-20pk meer uit de chip. Maar kan ik geen 95 meer tanken. Bij 95 heb ik veel minder uit de chip maar kan ik wel 98 tanken. Of ik neem de SPS switch erbij en kan ik zelf switchen naar aanleiding van wat ik tank.

Ben benieuwd naar je ervaring met de Revo tune. Hoeveel pk zou er met 98 ron ongeveer uit te halen zijn?

@Skippy

Maximaal 170 pk en maximaal 250nm, dit is dan weer afhankelijk van de kwaliteit brandstof. Revo heeft wel beduidend meer pk dan ZIP. Wel zelfde koppel, maar aan het aantal pk heb je ook alleen wat op de duitse autobaan. 

Aankomende woensdag is hij gechipt, na een week zal ik hier nog wel een update geven van mijn ervaringen.

On 15-2-2020 at 14:49, Tuccie306 said:

@Skippy

Maximaal 170 pk en maximaal 250nm, dit is dan weer afhankelijk van de kwaliteit brandstof. Revo heeft wel beduidend meer pk dan ZIP. Wel zelfde koppel, maar aan het aantal pk heb je ook alleen wat op de duitse autobaan. 

Aankomende woensdag is hij gechipt, na een week zal ik hier nog wel een update geven van mijn ervaringen.

Dat is niet mis. Die 170 pk is dan vermoedelijk op de krukas maar dan blijft er nog snel 140pk over aan de wielen.

Ik zag ergens een 50 naar 150 km/h sprint in 3 en dat scheelde 5 seconde ten opzichte van de standaard 100pk. Dat zijn toch echt wel indrukwekkende waardes. De standaard ST is niet veel sneller. Misschien interessant om zelf ook wat metingem met de stopwatch te doen van voor en na. Bijvoorbeeld 0 naar 100, 80 naar 120.

@Skippy ja wellicht het proberen waard, alleen van 0-100 ben ik wel voorzichtig mee. De vermogens toename is leuk, alleen ze zeggen er wel bij niet te gek te doen in versnelling 1 en 2.

Dat is inderdaad op de krukas, en volgens mij 137pk op de wielen. Standaard 117pk op de wielen.

11 minutes ago, Tuccie306 said:

@Skippy ja wellicht het proberen waard, alleen van 0-100 ben ik wel voorzichtig mee. De vermogens toename is leuk, alleen ze zeggen er wel bij niet te gek te doen in versnelling 1 en 2.

Dat is inderdaad op de krukas, en volgens mij 137pk op de wielen. Standaard 117pk op de wielen.

Ja ik zou zeker niet ineens heel bizar gaan optrekken in 1 en 2 en met heel veel toeren starten voor je de koppeling laat schieten maar eenmaal in 2 zou het zeker boven de 4000 rpm een stuk harder moeten doortrekken. Maar in de praktijk zijn vooral de tussen sprintjes veel interessanter. 

@Skippy voor zover ik begreep is de turbo druk bij 3000 toeren al op maximaal vermogen na de revo tune, welke normaal op 5000 ligt. Dus zal inderdaad onderin stuk meer koppel krijgen. In de praktijk spreek ik dit vermogen inderdaad het meeste in zijn 3 en 4 aan. Ik zal na de tuning nog wel even berichtje achter laten.

Share

Announcements

• Create New...