Jump to content
Fiestaclub.nl
HANSBEUS

H7 LED

Recommended Posts

Hallo,

Heeft iemand ervaring met H7 LED pitten voor in de Mk 7,5 (met LED DRL)? Ik heb er een setje Xenon van Xenonlamp.nl in zitten, maar als ze even branden valt er een uit. Deze setjes mogen niet meer verkocht worden, ze zijn in ieder geval niet meer leverbaar.

Omdat ik toch wat meer en beter licht wil dan met normale halogeen pitten in de projectorlampen lijkt LED me een goed alternatief. Er is genoeg aanbod, maar ik wil mijn tegenliggers niet tot last zijn en ben daarom wat huiverig betreffende de goedkope varianten die o.a. bij ALI te koop zijn; kwaliteit acht ik belangrijker dan prijs. Met name vind ik ook de inbouwmaat van de lampen belangrijk; zijn ze niet te groot zodat de rubberen afsluiting niet meer past? De verlichting van de Fiësta is buiten het canbus systeem gehouden, er komt immers geen melding als er een lamp defect is. Ik neem aan dat er daarom zonder meer LED pitten kunnen worden geplaatst.

Kortom, alle tips en ervaringen zijn welkom, zodat het nieuwe jaar lekker in het licht kan worden gezet.

Groeten,

Hans.

led gaat prima

Rij al bijna 20 maanden rond,met h7 leds,wel lenzen in de 7.5.

Alleen het koel lichaam,heb ik andere rubbers,omdat ze toch buiten de orginele kap komen.

Was een alie setje 33 euro,Nighteye.maar heb helaas geen link meer.

Guest

Google(n) Hans, Wish/Grandado.nl/AliExpress/Banggood.com/ en MyXLshop.nl (bv. €32,-) ook via de Chinees met wel tot 25dg. gratis levertijd, of bij Bol.com etc! 

Opgelet; Grandado.nl komen ze ook uit rechtstreeks China met drie weken gratis levertijd met een veel hoger prijskaartje €31-45,- 😂 En dat is bij diverse NL/EU firma's. Rechtstreeks 🤓 via bv. Alie/Wish stukken gratis goedkoper €10-25,- , net wat jezelf wilt, klopt dat Willem? 😃

Nog de beste 2020 wensen dermee 🤓 en gezond 2020! 

check hier even:

Ik heb het laatst vervangen met een setje van autobeam. Geeft mooi licht. Autobeam is dan wel duur vergeleken bij Ali, maar je hebt het wel binnen 3 dagen thuis. 

Autobeam heb ik ook, is goed spul met mooie lichtbundel.

Iedereen de beste wensen nog

Ik vraag me af hoe je de lamp aan de bestuurderskant eruit krijgt... het rubber afdek zit bijna tegen de zekeringbox aan. Ik heb geen grote handen maar kom daar bijna niet tussen...

De meeste LED lampen hebben ook nog zo'n toeter erachter zitten voor de koeling. Steekt dat niet uit dan ?

Je 'moet' de koplampen er uit halen. Zijn twee bouten per lamp geloof ik.

15 minutes ago, Scarrrr said:

Je 'moet' de koplampen er uit halen. Zijn twee bouten per lamp geloof ik.

Moet daarvoor de bumper ook los ?

Grt

Nee niet nodig. Op Youtube zijn genoeg filmpjes te vinden. De lamp zit wel vast met een soort kliksysteem wat nog best wat weerstand kan geven.

8 minutes ago, Scarrrr said:

Nee niet nodig. Op Youtube zijn genoeg filmpjes te vinden. De lamp zit wel vast met een soort kliksysteem wat nog best wat weerstand kan geven.

Bedankt. Dat biedt weer mogelijkheden tot upgrade :-) 

Ik heb ook de lenslampen namelijk

Let wel op: de lampen van Autobeam zijn dezelfde als op Ali worden verkocht alleen dan met een ander labeltje en duurder.

Er zijn al diverse topic's hierover, dan beter van het merk Nighteye bestellen en dan de types met de CSP Led's erop, deze kunnen ook gewoon gemonteerd worden in reflectorlampen zonder problemen met het lichtbeeld en leven langer als de setjes van Autobeam, deze setjes zijn te koop op Ali voor 20 euro zoiets. Autobeam zijn de laatste tijd erg veel klachten over.

Moet toegeven mijn Autobeam leds heeft ook al een het van begeven, wel onder garantie direct (zelfs 2) nieuwe gekregen.

Ben er verder zeer tevreden over.

Wat zijn jullie ervaringen in Xenon versus Led, en dan vooral de dimlicht. Als ik de auto rijd van mijn schoonvader(CX-3, Led verlichting) rijd dan geeft die minder licht op het wegdek als mijn auto (B-max, Xenon). Ik twijfel dan ook om Led lampen te gaan kopen als mij Xenon een keer de geest geeft (ze zitten al 3 jaar in en geen problemen tot nu toe)

1 hour ago, FiKa said:

Wat zijn jullie ervaringen in Xenon versus Led, en dan vooral de dimlicht. Als ik de auto rijd van mijn schoonvader(CX-3, Led verlichting) rijd dan geeft die minder licht op het wegdek als mijn auto (B-max, Xenon). Ik twijfel dan ook om Led lampen te gaan kopen als mij Xenon een keer de geest geeft (ze zitten al 3 jaar in en geen problemen tot nu toe)

Lampen op stand 5 staan? Dan krijg je inderdaad betere wegdekverlichting. Ik zou eens checken of dat wel goed staat. Kleur kan ook nog wel verschil maken in ervaring. 

38 minutes ago, TristanT said:

Lampen op stand 5 staan? Dan krijg je inderdaad betere wegdekverlichting. Ik zou eens checken of dat wel goed staat. Kleur kan ook nog wel verschil maken in ervaring. 

Lampen op stand 5 ?. Lampen moeten altijd op 0 staan, als deze fatsoenlijk zijn afgesteld heb je goed licht. Zodra je ze meer naar onder gaat zetten blijft het licht hetzelfde het komt alleen korter bij de auto dus heb je voor de auto meer licht maar verder niet meer. Deze functie is alleen voor als je zwaar beladen bent en je lampen te hoog schijnen. 

LED vs Xenon, daar zijn de meningen over verdeeld, xenon en dan met name de duurdere merken zoals pilot zijn qua lichtopbrengst beter als de goedkopere varianten. Alhoewel de goedkopere er ook zeker niet slechter op zijn geworden. Wat betreft het betere licht, LED’s zullen over het algemeen iets minder licht geven als xenon, maar zal niet ver uit elkaar liggen. 

44 minutes ago, jefke said:

Lampen op stand 5 ?. Lampen moeten altijd op 0 staan, als deze fatsoenlijk zijn afgesteld heb je goed licht. Zodra je ze meer naar onder gaat zetten blijft het licht hetzelfde het komt alleen korter bij de auto dus heb je voor de auto meer licht maar verder niet meer. Deze functie is alleen voor als je zwaar beladen bent en je lampen te hoog schijnen. 

Ja dat is mij ook bekend. Maar in veel gevallen is dat de reden waarom mensen klagen dat na een APK ze vinden dat het wegdek minder goed zichtbaar is: ofwel ze rijden altijd met verkeerde lampstanden en de garage heeft hem op 0 terug gezet. Kan ook verklaren waarom iemand veel meer zicht hebt op het wegdek maar minder op de berm/verweg. Blijkbaar is dat niet het geval bij jou.

Led zijn er overigens in zoveel goede/slechte vormen, ik heb ze bij een van mijn collega's al gezien die simpelweg minder licht opbrengst hebben dan halogeen.

3 hours ago, TristanT said:

Ja dat is mij ook bekend. Maar in veel gevallen is dat de reden waarom mensen klagen dat na een APK ze vinden dat het wegdek minder goed zichtbaar is: ofwel ze rijden altijd met verkeerde lampstanden en de garage heeft hem op 0 terug gezet. Kan ook verklaren waarom iemand veel meer zicht hebt op het wegdek maar minder op de berm/verweg. Blijkbaar is dat niet het geval bij jou.

Led zijn er overigens in zoveel goede/slechte vormen, ik heb ze bij een van mijn collega's al gezien die simpelweg minder licht opbrengst hebben dan halogeen.

Ik ben zelf APK keurmeester en bij de keuring moeten de lampen op 0 staan, dit is ook waarom ze altijd op 0 staan als iemand van de garage af komt, daarna als ze op 0 staan ( wordt ook altijd gecontroleerd voordat de worden nagekeken ) worden de lampen afgesteld. Ik heb ze netjes op 0 staan en heb meer als voldoende licht zowel in de berm als voor me en ver weg, kwestie van de juiste lampen ( en kleur ) erin doen en altijd zorgen dat je lampen schoon zijn ( bedoel ik mee niet verweerd door UV ) dan heb je nergens last van. 

Mijn vraag ging enkel om de lichtsterkte/breedte/zicht op het wegdek. De lichtstand van de CX-3 wordt automatisch geregeld (eis Led verlichting?) en die van de B-max niet, die staat altijd op 0, behalve als de auto beladen is. Fijn dat er meer leden zijn die constateren dat Led ook niet altijd de beste verlichting is. Toch overweeg ik, om het grootlicht over te schakelen in Led. Nu heb ik nog H1 en dan zie je hoe groot het verschil is met xenon. Of xenon en led bij elkaar passen weet ik niet, nog even onderzoeken. Met de xenon verlichting heb ik zoveel licht dat grootlicht maar sporadisch aan heb.

45 minutes ago, FiKa said:

Mijn vraag ging enkel om de lichtsterkte/breedte/zicht op het wegdek. De lichtstand van de CX-3 wordt automatisch geregeld (eis Led verlichting?) en die van de B-max niet, die staat altijd op 0, behalve als de auto beladen is. Fijn dat er meer leden zijn die constateren dat Led ook niet altijd de beste verlichting is. Toch overweeg ik, om het grootlicht over te schakelen in Led. Nu heb ik nog H1 en dan zie je hoe groot het verschil is met xenon. Of xenon en led bij elkaar passen weet ik niet, nog even onderzoeken. Met de xenon verlichting heb ik zoveel licht dat grootlicht maar sporadisch aan heb.

Xenon geeft zeker meer licht omdat het een gasontladings lamp is en deze over het algemeen meer licht geven als andere lampen. Led komt wel behoorlijk dicht in de buurt en geeft weer meer licht als een halogeenlamp en net iets minder als xenon. Nadeel van xenon is dat ze best wel snel achteruit gaan ivm starten en hoge temperatuur. Buiten dat alles boven de 5000k qua xenon wordt het licht juist minder, hou blauwer hoe minder licht.