Jump to content

Mini ST Line grill badge project

Recommended Posts

Nadat ik bij een aantal mensen een ST Line grill badge had gezien op foto's leek het me ook leuk om zo'n badge op de grill te plaatsen. Deze badges bleken echter niet origineel te zijn en ook online moeilijk te vinden of niet naar mijn te zijn. Dus na wat zoeken op Aliexpress wat Ford ST badges en Audi S Line badges besteld om te kijken of ik zelf wat kon knutselen. 

Met de Dremel het een en ander aangepast en toen het goed in elkaar paste het geheel aan de achterkant met Bison 2 componenten lijm aan elkaar geplakt. Daarna met de bijgeleverde draadeinde en plaatjes in de grill gemonteerd en voor de zekerheid 2 moertjes per draadeind gemonteerd(totaal 3 draadeindjes, 2 van het ST logo en 1 van het S Line logo) en wat tape op de plaatjes geplakt die achter de grill komen zodat deze niet zichtbaar zijn. Ook de draadeinden heb ik zwart gemaakt.om de overgang van ST naar Line te steunen,omdat de gril ongelijk is van hoogte, heb ik hier een rubber blokje achter geplaatst om het hoogte verschil te compenseren en het daardoor goed vast kon draaien.

Ik ben blij met het resultaat en vind het wat saaie anonieme front zo net wat interessanter al kan ik me voorstellen dat er zat mensen zijn die het niks vinden .

20191120-200751.jpg
20191123-161522.jpg
20191123-222329.jpg
20191123-222414.jpg
20191129-160804.jpg
20191212-183255-1.jpg
20191212-183558-1.jpg

On 12-12-2019 at 21:52, Gio said:

Netjes gedaan. Ik had zo ook mijn ST badges gekocht. 
Zelfs degene met tape op de achterkant zit muurvast 1 jaar later. 

Thanks, ben wel benieuwd hoe mooi het chroom blijft na een paar winters. 

17 hours ago, henk68 said:

Was het maar oem....,dan was ik gelijk naar de Ford gerend om het aan te schaffen. 

Echt mooi gedaan. 😍

21 hours ago, Bnz said:

Staat OEM 😎

Bedankt, dat was ook de hoofd reden om zelf iets te maken. Hetgene dat te koop is oogt duidelijk aftermarket zelfs van een afstand. Bij deze oplossing ziet alleen een oplettende kenner het van dichtbij 😉

2 hours ago, pwaltman said:

Leuk gedaan, ben alleen bang voor de reacties van ST rijders of echte puristen.

Ik zou zelf ook wel zoiets monteren maar dan alleen het scherm-embleem denk ik.

Tsjaa daarom zou ik ook niet zomaar alleen een ST embleem geplaatst hebben want dat is niet de bedoeling. Het was voor mij wel belangrijk dat er gewoon ST Line voorop kwam. Voorheen hadden de S versies ook een rode S in de grill en ik vind het jammer dat ze daar bij de ST Line vanaf zijn gestapt. Uiteraard zouden er nog steeds mensen kunnen zijn die er over vallen maar daar geef ik nooit zoveel om. 

Mijn vorige auto was een zwarte Fiat Panda Sempre(zonder badge) Twin Air Turbo 85 net knalroze 17" velgen verlaagd met Novitec veren. Daar zullen ook vast heel wat mensen wat van gevonden hebben maar zolang ik hetzelf maar mooi vind is dat prima.

2 hours ago, Skippy said:

Tsjaa daarom zou ik ook niet zomaar alleen een ST embleem geplaatst hebben want dat is niet de bedoeling. Het was voor mij wel belangrijk dat er gewoon ST Line voorop kwam. Voorheen hadden de S versies ook een rode S in de grill en ik vind het jammer dat ze daar bij de ST Line vanaf zijn gestapt. Uiteraard zouden er nog steeds mensen kunnen zijn die er over vallen maar daar geef ik nooit zoveel om. 

Mijn vorige auto was een zwarte Fiat Panda Sempre(zonder badge) Twin Air Turbo 85 net knalroze 17" velgen verlaagd met Novitec veren. Daar zullen ook vast heel wat mensen wat van gevonden hebben maar zolang ik hetzelf maar mooi vind is dat prima.

Ik heb bij mijn red edition 140pk ook de rode s geplaatst. Vond het wel iets hebben en inderdaad was het bij oudere sport modellen standaard aanwezig. Jouw oplossing vind ik ook erg mooi, al neigt het vanaf een afstand wel wat meer naar ST. 

4 minutes ago, Scarrrr said:

Ik heb bij mijn red edition 140pk ook de rode s geplaatst. Vond het wel iets hebben en inderdaad was het bij oudere sport modellen standaard aanwezig. Jouw oplossing vind ik ook erg mooi, al neigt het vanaf een afstand wel wat meer naar ST. 

Gave uitvoering de Red Edition, heb ik in het verleden ook regelmatig naar lopen kijken. Die zit kwa rijplezier toch wel heel dicht tegen de ST van de vorige generatie aan.

Een rood S' je in de grill maakt de voorkant daar ook wat interessanter omdat deze standaard ook wat anoniem(de Black Edition trekt echter aardig de aandacht met die rode lippen maar echt mooi vind ik dat niet) is net als bij de MK8. Alleen bij een witte springt de grill er echt uit.

Mwah bij een echte ST zit het logo duidelijk lager en zit er geen groot chroom vlak naast. Ook heb ik geen zwarte of grijs kleurige mistlamp panelen dus ik denk dat het vrij duidelijk is dat het hier niet om een ST gaat. 

7 hours ago, richard b said:

IK spuit die dingen altijd even in met een aantal lagen blanke lak blijven ze langer mooi.

Vooral die voorop heeft te lijden van het weer door de rijwind.

Dat heb ik ook overwogen maar daar gaat het wel minder van glimmen. Ik heb ze van tevoren gepoetst met Colonite 845.

20 hours ago, Skippy said:

Dat heb ik ook overwogen maar daar gaat het wel minder van glimmen. Ik heb ze van tevoren gepoetst met Colonite 845.

Heb er 2 k blanke lak op gezet en glimt als niet tevoren :-)  maar 1K lak glimmen ze ook als een hondenkeutel in het duister :-)  gewoon de lak nat in nat opzetten.

• 11 months later...

@Skippy Heb jij ook zoiets voor de achterkant gemaakt? Ben daar wel benieuwd naar!

Ik ben al een tijdje opzoek naar ST-Line badges voor de grill en kofferbak maar helaas ben ik niet handig genoeg om dit zelf te maken...... Zal ben ik bang een droom blijven zo'n logo's erop te hebben. 

On 12-12-2020 at 01:24, Grumpy91 said:

@Skippy Heb jij ook zoiets voor de achterkant gemaakt? Ben daar wel benieuwd naar!

Ik ben al een tijdje opzoek naar ST-Line badges voor de grill en kofferbak maar helaas ben ik niet handig genoeg om dit zelf te maken...... Zal ben ik bang een droom blijven zo'n logo's erop te hebben. 

Nee voor achter heb ik niks gemaakt omdat ik de Fiesta vermelding achterop op zich genoeg vindt. Ben op zich niet zo'n badges man maar vond de neus van de auto gewoon nogal saai. Dat embleempje breekt het net een beetje. 

Achterop zou je overigens prima zo'n zelfde badge als aan de zijkant kunnen plaatsen. Ook deze zijn tegenwoordig wel op Ali te vinden of als het gegarandeerd mooi moet gewoon bij de Ford dealer voor een fix bedrag.

@Skippy Had dat ook al gedacht voor de achterkant inderdaad. Ecoboost logo heb ik namelijk al verwijderd, vond die niet echt mooi achterop haha. Maar het logo wat op de zijkant zit is inderdaad een goed alternatief voor achterop. En had die inderdaad al genoeg gezien via Ali.

• Create New...