TristanT Posted December 22, 2019 Report Share Posted December 22, 2019 1 hour ago, Franciscus said: Sneeuw is vooral leuk om op een parkeerplaats wat te slippen bij lage snelheid (vooral overstuur, onderstuur is niet zo spannend). Wel opletten dat er geen varkensruggen onder de sneeuw liggen. Met een MK6 is dat zeker nog leuk, want geen ESP. Bij een MK8 is de lol er al wat meer af, want ESP is alleen uitschakelbaar bij ST (en RS) modellen. Je kan ESP uitzetten via de sync module in in iedergeval de Mk7.5. Ik weet alleen niet of dat bij de Mk8 ook werkt omdat daar de instellingen normaal via de IPC (dash) gaan. Maar goed, dan heb je iig niet de knoppen nodig als het werkt. Bij mijn Mk7.5 werkt het in ieder geval. Relevante asbuilt opties voor diegene die het willen proberen (op eigen risico): Als je via sync al de vehicle opties (of nederlandse equivalent hebt) moet je allen de volgende aanpassen: ESP setting - B-car Only: .......................................................................... 7D0-02-01 nnnn nnnn nX mm 00000010 00: Off 01: On 1 erbij optellen van de laatste instellingen byte van 7D0-02-01 laatste getal om de optie te activeren. Geen idee of alles daarmee uit gaat maar op het dash gaat de tsc waarschuwing aan. Ik ga het niet proberen hier, te weinig ruimte hier. Mocht je geen vehicle options instellingen ding hebben: Vehicle settings - B-car Only: ..................................................................... 7D0-02-01 nnnn nnnn Xn mm 01000000 00: On 01: Off ofwel 4 er af trekken/optellen om het aan/uit te zetten. bij de laatste byte eerste getal. Er zijn nog twee instellingen, maar die zijn alleen relevant als je de knoppen hebt in de ST variant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Fiesta Posted December 22, 2019 Report Share Posted December 22, 2019 Of gewoon je zomerbandjes er weer even onder schroeven natuurlijk 😅 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 23, 2019 Report Share Posted December 23, 2019 On 19-12-2019 at 16:00, Scarrrr said: Ja en zelfs dan is het afwachten of je iets krijgt. Plus dat de prijs van bijna €60 per sensor nogal absurd is. Oscar, dat is toch niet duur man, gewoon doen! Hoe kom je daar bij 🤔🙄! De verplicht Europeesche TPMS set invoering 2015 ging vanuit dat het niet meer als 60-80,- euro zou gaan kosten 😇 totaal! Dus een eenvoudige rekensom leert mij in m.h.o. '80:4 =20,- euro /stuk' + nu dan wat inflatie erbij 4* gemiddeld 1,8% /jr. = ?? Zo simpel is het met de geit 🤐! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 27, 2019 Report Share Posted December 27, 2019 On 17-12-2019 at 19:48, Franciscus said: Is dat het antwoord van de RDW technische afdeling? Nou het is gelukt een antwoord te krijgen op mijn RDW, eigen TPMS vraag 😃. De RDW technische afdeling moest er nog bij gehaald worden! Zo klaar nu, dat worden de volgende banden allseasons, opgelost ! ☺️ Terwijl de verzekeraar er geen moeite mee heeft met een alternatief tpms + monitor systeem in de auto als de banden maar aan de wettelijke RDW eisen voldoen, zelfs de garage mailde mij, bij een grote beurt 2021 kijken hun er niet naar, alleen bij APK wettelijk zijnde in 2023 👍. Geachte hr./mevr. P. de B. Hartelijk dank voor uw e-mail. De genoemde wettelijke eisen of APK-eisen zijn de permanente eisen uit de Regeling Voertuigen. Deze gelden dus altijd, en niet alleen op de dag van de APK-keuring. Een alternatief TPMS-systeem voldoet dus alléén als u er voor kunt zorg dragen dat het bestaande TPMS-systeem geen defect aangeeft. https://handboek.rdw.nl/personenautos/ophanging/banden Hartelijk dank voor uw e-mail. Er is op zich geen bezwaar een vervangende TPMS-set te laten monteren. Uit uw vraag kan ik echter helaas niet goed opmaken of uw auto (uit 2018) daarmeer voldoen kan aan de wettelijke eisen: De waarschuwingsinrichting van het controlesysteem voor de bandenspanning van personenauto's in gebruik genomen na 31 december 2017, mag geen defect aangeven. De eisen kunt u vinden in artikel 5.2.27 lid 10 van de APK-regelgeving. U vindt deze op onze site met deze link: https://handboek.rdw.nl/personenautos/ophanging/banden Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. RDW Unit manager O. Hulsman Dit kwam dus na de 5e email met kl.serv. RDW als definitief wettelijk permanent antwoord eruit 😊. En dus aan de wet houden 😃😃. 🧐 Dat geld(t) dus ook voor een aantal modificaties/+vermogens toenames van meer dan 20% 😒😏! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 27, 2019 Report Share Posted December 27, 2019 Wat een uitleg, maar ik ben er niet 😃mee 😏. Maar wet is dus wet 😗 geldt voor ieder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Fiesta Posted December 28, 2019 Report Share Posted December 28, 2019 Je verwacht het niet he? Eerst wordt iets verplicht en vervolgens moeten we ons er nog aan houden ook 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Franciscus Posted December 28, 2019 Report Share Posted December 28, 2019 Nu nog een fatsoenlijke verkrijgbaarheid van die sensoren en voor een normale prijs... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 28, 2019 Report Share Posted December 28, 2019 53 minutes ago, Franciscus said: Nu nog een fatsoenlijke verkrijgbaarheid van die sensoren en voor een normale prijs... Franciscus, 🤔 doe eens niet zo gierig. Gewoon oem's en boem's betalen. Niks mis mee, als je maar betaald 😊, gierigaard! 🙄. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Fiesta Posted December 28, 2019 Report Share Posted December 28, 2019 2 hours ago, Franciscus said: Nu nog een fatsoenlijke verkrijgbaarheid van die sensoren en voor een normale prijs... Tja, wat is normaal 😉 Uit mijn hoofd zijn er bandenboeren die ze voor zo’n 30 euro per stuk kunnen meeleveren. Een rondje google leert me dat je ze voor ongeveer dat bedrag ook los kan bestellen. Maar het lijkt me ook een kwestie van tijd voordat de aftermarkethandel hier met Chinees spul tussen gaat zitten. Verplichting is er ‘pas’ vanaf auto’s die in of na 2014 op de markt zijn gebracht, er zullen dus vooral heel veel auto’s zijn die het nog niet hoeven te hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 28, 2019 Report Share Posted December 28, 2019 Och Leon, die van Ford /Vag komen ook uit de CN. Alleen hebben die een code in hun rom (metje), zodat die alleen maar door (in ons geval) Ford systeem herkend/bruikbaar/uitgelezen zijn/kunnen worden met een hoger (zog. OEM) prijskaartje. Bv. Foxxconn fabrieken GuangDong/Shenhenzen. met een leger van 335k aan arbeiders die daar voor bijna noppes ook jouw i-Phone/iPad /ixiaomi /HP en Acer maken. Elke dag springen er daar ook een aantal gefrustreerd van die fabrieksdaken af, in een grijs gestookte smog omgeving. En dat allemaal het grootste deel voor ons kaaskoppen/currywursten/patatten en nog een hoop ego's. 🤔 Wat intreseerd mij dat nu 🙄 hoor ik dan?? Dus het is net wat men ons, en wij onszelf wijsmaken 😏! Stimt das, or not! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Fiesta Posted December 29, 2019 Report Share Posted December 29, 2019 Het ligt er inderdaad aan wat je jezelf wijs wil maken. Wanneer je elk product (of dienst) terug gaat rekenen dan zal er een flink verschil zitten tussen kostprijs en verkoopprijs. What else is new? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts