Jump to content
Fiestaclub.nl
D-Per4mance

D-Per4mance -> even voorstellen (Fiesta MK8 ST coming soon)

Recommended Posts

Hallo Fiestaclub forum!

Mijn naam is Fer, 31, wonend in Midden-Limburg en in het dagelijks leven werkzaam als service adviseur bij een Ford dealer in het noorden van Limburg.

Tot nu toe vooral Japans spul gereden. Begonnen met een bone stock witte 96er Toyota Corolla sedan (lelijk maar oerdegelijk en cheap). Toen een 96er Civic coupe, waar flink aan geknutseld was. Daarna een Lexus IS200 uit 2000. Toen begon ik het knutselen te missen dus weer een 94er Civic coupe gekocht. Ander blok in gelegd, complete onderstel aangepast etc. Vervolgens als tijdelijke oplossing een tijdje een Alfa 156 SW gereden. 

Tot een paar weken terug reed ik een Lexus IS250. Ook deze op smaak (of wansmaak afhankelijk van je voorkeur) gebracht met o.a. KW V3 schroefset, 19 inch Work wielen uit Japan laten komen, dikkere stabi's, RVS uitlaat vanaf de cats etc. etc.

44FB86A6-4C4B-4436-BF10-EBAB5860E531.thumb.jpeg.c4376d9bebd2a494fd45d8d1f700f131.jpeg

Die IS250 heb ik altijd een geweldige auto gevonden. Heerlijke V6 erin, RWD, mooi chassis en dan ook nog eens oerdegelijk. Echt een top ding!

Als je bij een dealer werkt rij je vanalles. Er zijn best een hoop Fords die echt goed rijden, maar nog niet zo goed dat ik de Lexus er weg voor wou doen. 

Tja en toen gebeurde het... 500 meter heb ik gereden en toen wist ik het: deze moet ik hebben! Nog een week nagedacht maar het ging niet meer over. Toen de knoop doorgehakt. Lexus te koop gezet. Na 3 dagen verkocht en voor zolang een 20 jaar oude Honda op LPG geregeld. Nu is het wachten op mijn nieuwe liefde.

Begin Januari moet mijn nieuwe Fiesta ST geleverd worden! Besteld in Race Red met Performance pack, winter pack, driver assistance pack etc. Alle kruisjes die je kunt zetten behalve het panorama dak.

Dan hebben we meteen een volledige Ford collectie thuis.

Mijn vader rijdt een Focus titanium 1.5 Ecoboost wagon.

B8D06864-8CD0-4974-A31F-6D35EB1EAD96.thumb.jpeg.42f5db050ce107a24be70b5857690170.jpeg

Mijn moeder een Fiesta ST line 1.0 125pk.

73F14352-AF15-41E4-824B-C6F260CB2245.thumb.jpeg.6738e8d7960f2ea059434be04acc01b1.jpeg

En mijn zusje een mk7.5 Fiesta ST line 1.0 100pk

1C3F3BDF-F9FC-4A64-BC57-C5B5C25E5574.thumb.jpeg.7d07f83960d8d65d281df476103c7a4e.jpeg

Welkom Fer oet Limburg! (heb 27 jaar in Herten bij Roermond gewoond)

Gaaf samengestelde ST mét mechanisch sperdifferentieel! En al de hele familie aan de Fords gekregen :-)

Ik heb trouwens een vraag aan jou als service adviseur. Ik heb een MK8 1.0 EcoBoost van januari 2019 waarvan het onderhoudsinterval 30.000 km of 2 jaar is. Adviseer jij dit aan te houden of vaker (elke 15.000 km) de motorolie te laten verversen? Vooral over Focus MK4 diesels lees ik slechte ervaringen, maar toch krijg ik af en toe ook voor mijn 1.0 EcoBoost het advies om vaker motorolie te verversen.

18 minutes ago, Franciscus said:

Ik heb trouwens een vraag aan jou als service adviseur. Ik heb een MK8 1.0 EcoBoost van januari 2019 waarvan het onderhoudsinterval 30.000 km of 2 jaar is. Adviseer jij dit aan te houden of vaker (elke 15.000 km) de motorolie te laten verversen? Vooral over Focus MK4 diesels lees ik slechte ervaringen, maar toch krijg ik af en toe ook voor mijn 1.0 EcoBoost het advies om vaker motorolie te verversen.

De diesels moeten inderdaad om de 15.000 nieuwe olie (of eerder als de auto het aangeeft). Dit heeft te maken met het verdunnen van de olie, doordat er bij een onderbroken regeneratie cyclus diesel in de motorolie kan komen. Dit vermindert de smerende werking van de olie en daarom moeten ze vaker olie hebben.

Op een 1.0 ecoboost benzine is dit niet van toepassing. Enige uitzondering die Ford aangeeft is als de auto langer dan 12 weken stil staat. Dan kan de olie degraderen door condens die in de olie komt. Uiteraard kan het geen kwaad mocht je de olie elke 15.000 wisselen, maar nodig is het niet.

Persoonlijk heb ik wel om een andere reden wat bedenkingen bij de 2 jaars interval. Niet vanwege de motor, dat zal allemaal wel kunnen, maar omdat er dus ook twee jaar lang niemand naar remmen, banden en andere slijtage delen kijkt. Het is best moeilijk in te schatten of zulke delen nog 2 jaar mee kunnen. Uiteraard willen wij geen remblokken vervangen die nog de helft over hebben, maar tegelijkertijd wil je ook niet dat mensen doorrijden tot het ijzer op ijzer is en goeie schijven beschadigen...

Guest

Hei welkom Fer oet Midde-Limburg. Mooie Ford familie bij elkaar daar 😃

Veel plezier hier. 

Werk je bij W*ssink groep (voorheen v.d. Homberg) in Venlo/Venray 😊

Ja, 30k of twee jaar vind ik persoonlijk ook lang! En de olie %ten kwaliteit staat bij mij op 20% na ca. 16k 🤔. De mk8 Titanium, hij is van mrt. 2018. Klopt ook niet helemaal dan die aangaven op het info display, zou bv. nu ca. 45% moeten aangeven met nog zo'n 14k te gaan. 🤔 Wordt de/het tijdbestek dan geteld?? 

🕺welkom Fer, En nu moet Ford  Tesla en Hiunday etc. nog wat meer na gaan doen in het e-cirquit, Audi valt wat tegen met de prestatie 444km op een 95kw accu 😬! Goed de Tesla voorman die meende een onkreukbare nw. E-Tesla te introduceren, maar dat viel bij de ramen inslaan wat tegen 😯. Maar dat is /was op te lossen meende hij, 🕵 door er minder hard tegen te slaan! En ja, dat kan, OOK 🤓

Fer, nu Ford nog 😃👍

Welkom!
Mooie auto's hoor die IS250. Gaat wel een hele andere richting op zo van groot naar klein. Denk dat het kwa performance niet veel uit maakt? 
Binnenkort rijden we toch allemaal 100 ha ha! En die nieuwe Fiesta's zijn vette wagentjes! 

Als je een Focus RS hebt staan in het zuiden daar hoor ik het graag 😂 🤑

Welkom! Wat een coole auto geschiedenis, je bent duidelijk een liefhebber. Die Lexus ziet er geweldig uit.

De te leveren ST is ook een feest in die specificatie, geloof niet dat ik tot nu toe iets negatiefs heb gehoord over de wegligging en prestaties van de ST. En aangezien je zo te zien niet vies bent van sleutelen en tuning zit er nog veel meer in.

De kleur die je hebt gekozen zou wel eens heel gevoelig kunnen zijn voor steenslag, misschien is het een goed idee om de voorbumper, motorkap en zijskirts te bescgermen met een paint protection film (ppf).

Hier een review van iemand die ook een rode Fiesta MK8 heeft met toch wel wat narigheid met de lak.

On 22-11-2019 at 14:31, Pieterke said:

Hei welkom Fer oet Midde-Limburg. Mooie Ford familie bij elkaar daar 😃

Veel plezier hier. 

Werk je bij W*ssink groep (voorheen v.d. Homberg) in Venlo/Venray 😊

Ja, 30k of twee jaar vind ik persoonlijk ook lang! En de olie %ten kwaliteit staat bij mij op 20% na ca. 16k 🤔. De mk8 Titanium, hij is van mrt. 2018. Klopt ook niet helemaal dan die aangaven op het info display, zou bv. nu ca. 45% moeten aangeven met nog zo'n 14k te gaan. 🤔 Wordt de/het tijdbestek dan geteld?? 

Ja telt tijd en km af naar wat het eerst bereikt wordt.

On 23-11-2019 at 19:07, Skippy said:

Welkom! Wat een coole auto geschiedenis, je bent duidelijk een liefhebber. Die Lexus ziet er geweldig uit.

De te leveren ST is ook een feest in die specificatie, geloof niet dat ik tot nu toe iets negatiefs heb gehoord over de wegligging en prestaties van de ST. En aangezien je zo te zien niet vies bent van sleutelen en tuning zit er nog veel meer in.

De kleur die je hebt gekozen zou wel eens heel gevoelig kunnen zijn voor steenslag, misschien is het een goed idee om de voorbumper, motorkap en zijskirts te bescgermen met een paint protection film (ppf).

Hier een review van iemand die ook een rode Fiesta MK8 heeft met toch wel wat narigheid met de lak.

Zal inderdaad nog wel wat aan gesleuteld gaan worden... Sowieso een setje 18x8 wielen met 225 rubber. Die Ford Performance schroefset (KW Variant 3 in blauwe vermomming) kijkt me ook al verleidelijk aan. Volgen vast nog wat plannetjes...

Lak van Ford is algemeen heel zacht. Is niet exclusief voor Race Red. Persoonlijk niet zo'n fan van die folie oplossingen. Je ziet (als je een mafketel zoals mij bent) altijd iets verschil in structuur en glans ten opzichte van de niet behandelde delen. Tevens kost het ongeveer 2 a 3x wat spuiten per plaat deel kost. 

Ga hem wel voor aflevering helemaal polijsten en er een glas coating van Gyeon op zetten. Dat zou in ieder geval moeten helpen qua krasgevoeligheid en hem nog mooier laten glanzen. 

1 hour ago, D-Per4mance said:

Ja telt tijd en km af naar wat het eerst bereikt wordt.

Zal inderdaad nog wel wat aan gesleuteld gaan worden... Sowieso een setje 18x8 wielen met 225 rubber. Die Ford Performance schroefset (KW Variant 3 in blauwe vermomming) kijkt me ook al verleidelijk aan. Volgen vast nog wat plannetjes...

Lak van Ford is algemeen heel zacht. Is niet exclusief voor Race Red. Persoonlijk niet zo'n fan van die folie oplossingen. Je ziet (als je een mafketel zoals mij bent) altijd iets verschil in structuur en glans ten opzichte van de niet behandelde delen. Tevens kost het ongeveer 2 a 3x wat spuiten per plaat deel kost. 

Ga hem wel voor aflevering helemaal polijsten en er een glas coating van Gyeon op zetten. Dat zou in ieder geval moeten helpen qua krasgevoeligheid en hem nog mooier laten glanzen. 

Dat KW spul en dan zeker de variant 3 is erg mooi spul. 

18x8 heb ik naar zitten kijken van bijvoorbeeld TEC, de AS 2. Of dit zondet problemen met 225 kan weet ik niet maar dat is vast wel aan te passen.Maar ik vind de originele 18 inch wielen die onder mijn ST Line zitten ook erg mooi.

Dat van die Ford lak klopt wel maar uit ervaring weet ik wel dat zilvergrijs metalic een stuk beter hield dan rood(had ik ooit op een Fiesta mk5 en dat was zeg maar geen feest). Wat je zegt over die folie begrijp ik opzich wel en als je een goed adres hebt om te spuiten is dat misschien voordeliger. Goed beschermen met een coating zou misschien ook kunnen helpen.

Welkom bij de club Fer. 

In januari maar weer eens langskomen bij de dealer om de {st} van je te bewonderen 😋

On 25-11-2019 at 14:59, Skippy said:

Dat KW spul en dan zeker de variant 3 is erg mooi spul. 

18x8 heb ik naar zitten kijken van bijvoorbeeld TEC, de AS 2. Of dit zondet problemen met 225 kan weet ik niet maar dat is vast wel aan te passen.

KW Variant 3 is echt geniaal. Had ik onder de Lexus ook liggen. Super comfortabel voor dagelijks en tegelijkertijd geniaal als je er eens goed voor gaat zitten. Kost helaas alleen wel goud (dik 2k onder de Lexus)... Zijn dat evengoed wel echt waard.

18x8 met 225 zou prima moeten kunnen. Is een cm aan elke kant van het wiel wat erbij komt. 

Iemand een idee welke ET waarde standaard ST wielen zijn? Las ergens dat die een lagere ET hebben dan bijvoorbeeld een ST line.

Goede keuze een ST, succes met wachten 👍🏽

Btw vond de Lexus ook wel 😎😎

Mooi de hele familie in een Ford 👌🏽