Jump to content

Recommended Posts

4 minutes ago, Leon Fiesta said:

Heb je zelf de Ford-website al gecontroleerd op updates dan? Ik sluit niet uit dat het gewoon via de 'officiële weg' kan.

ja maar ik had begrepen dat de 2017 fiesta die update niet kreeg van de dealer

• Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

30 minutes ago, WehrWolf1992 said:

Mhh jammer, heb je hier wat ervaring mee?

Nee, ik zelf niet. Maar anderen op dit forum wel. Ik wacht totdat de officiële update er via Ford is. Maar ik heb het idee dat er nog geen enkele auto onder 2019 is die dit kan.

Goedemorgen allen, persoonlijk wordt ik een beetje moe van Ford. Ik heb op mijn sync 3 systeem staan versie 3.4 - 20196. Iedere keer als ik mijn VIN nummer intoetst bij Ford krijg ik de melding dat er een update klaar staat maar dit is Systeemupdate: 3.0.18025_PRODUCT dus een downgrade. Ook als ik voor de zoveelste keer een log bestand opstuur blijft dit zo. Ook zit ik nog steeds op de F8 kaarten terwijl er al bijna kaarten zouden moeten zijn voor 2021. Wat doe ik verkeerd? Gaat om een Fiesta st line uit 2020

3 hours ago, ReneAP said:

Goedemorgen allen, persoonlijk wordt ik een beetje moe van Ford. Ik heb op mijn sync 3 systeem staan versie 3.4 - 20196. Iedere keer als ik mijn VIN nummer intoetst bij Ford krijg ik de melding dat er een update klaar staat maar dit is Systeemupdate: 3.0.18025_PRODUCT dus een downgrade. Ook als ik voor de zoveelste keer een log bestand opstuur blijft dit zo. Ook zit ik nog steeds op de F8 kaarten terwijl er al bijna kaarten zouden moeten zijn voor 2021. Wat doe ik verkeerd? Gaat om een Fiesta st line uit 2020

Ik denk dat je slachtoffer bent van de techniek in deze. Kan je niet je update ophalen via dat platform dat hier eerder is gedeeld? Dus niet via de site van Ford?

Voor mij staat SYNCGen3.0_3.4.20351_PRODUCT officieel klaar (800 mb download). Dat is ook de meest recente volgens de cyanlabs site.

We gaan zien wat de maps zijn die klaar staan. Reed vorige week door een weiland aldus ford dus een update van de maps is welkom.

Ik hoorde dat er F10 maps zijn, dus mijn hoop is dat die meekomen. Maar dan moet eerst de applicatie geupdate zijn, vanavond dus even verder checken.

Helaas, maps is 1.19 (2019 versie ofwel F9). Zitten wel alle audio updates bij dus als iemand die nog nodig heeft in 1 pakker voor versie 20351 dan kan ik die wel ergens online zetten. 

Ondertussen is wel versie 21020 al uit voor sommige wagens. Lijkt er op dat de 2.20 update daar bij zit voor de maps.

Ik ben hier wat onervaren mee, maar zit nu ook even te kijken om te updaten, ik heb op basis van mijn VIN nummer op de Ford website een download aangeboden gekregen met de naam SYNC3_2807651996_Update.zip
Is dat nu hetzelfde als de Sync 3.4 waarover hier wordt gesproken of is die alleen via de onofficiele kanalen te installeren? Er staat nergens bij welke versie die download nou is.

Geen zin om er veel moeite in te steken als dat downloadbestand dezelfde versie is die ik nu ook al in m'n auto heb zitten.

Als er een officiële download is, is het in ieder geval een nieuwere versie dan dat je al hebt.

ik weet zelf niet of je aan de hand van de bestandsnaam kan zien welke versie het is. 

3 hours ago, Jeroen said:

ik weet zelf niet of je aan de hand van de bestandsnaam kan zien welke versie het is. 

Nee, dat is een identifier voor het system en kan (hoeft niet) per VIN anders zijn, je kan hem openen en in de AutoInstall.lst file kijken welke versie het is.

Ze verdwijnen ook (dacht ik) na een aantal dagen/weken.

• 2 weeks later...

Zou het mogelijk zijn om de bestanden van een andere Fiesta te gebruiken om 3.4 te unlocken? Voor mijn 2018 zijn ze er nog steeds niet, maar ik heb de bestanden gekregen van een 2019 om door te pluizen. Iemand enig idee? En anders, denken jullie dat het kwaad kan om de installatie te proberen?

On 30-3-2021 at 10:10, ReneAP said:

Keer je aanmelden op de Discord van Cyanlabs (maker van syncupdater), daar zullen ze je kunnen helpen om correcte log up te loaden zodat je die niet meer krijgt

On 30-3-2021 at 13:35, Leon Fiesta said:

Ik denk dat je slachtoffer bent van de techniek in deze. Kan je niet je update ophalen via dat platform dat hier eerder is gedeeld? Dus niet via de site van Ford?

Omdat het me niet lekker zat ben ik eens gaan kijken wat Ford zelf aanbied. Ik heb een logbestand (met versie 21020) aangemaakt en deze verzonden naar Ford Nederland. 5 Minuten later keek ik nogmaals en wat schets mijn verbazing er stond een update gereed van ruim 23 GB. Ik neem aan dat dit de F10 kaarten zijn en dat deze gedownloade bestanden gewoon kunnen worden ingelezen zonder downgrade enz.

Hier de update op de wagens van mijn ouders hun Fiesta MK8 gezet en alles werkt goed, zelfs iets sneller dan vroeger.

Van 3.0 naar 3.4, F10 maps

• 2 weeks later...
On 19-4-2021 at 22:07, ReneAP said:

Omdat het me niet lekker zat ben ik eens gaan kijken wat Ford zelf aanbied. Ik heb een logbestand (met versie 21020) aangemaakt en deze verzonden naar Ford Nederland. 5 Minuten later keek ik nogmaals en wat schets mijn verbazing er stond een update gereed van ruim 23 GB. Ik neem aan dat dit de F10 kaarten zijn en dat deze gedownloade bestanden gewoon kunnen worden ingelezen zonder downgrade enz.

Even een aanvulling over het updaten. Het gene wat Ford liet zien was inderdaad de F10 kaarten. Ik blij natuurlijk want we hebben er wel heeeeeel lang op moeten wachten. Maar om nou 2 uur te gaan rond rijden om die kaarten te installeren vond ik een beetje zonde van de tijd en de benzine. Dus dacht ik daar moet toch iets op te vinden zijn. Ik wilde eigenlijk hetzelfde als je kunt bij andere navigatiesystemen gewoon zelf bepalen wat je erop wilt hebben. Dus gewoon alleen (voor mij dan) Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. De rest heb ik niet nodig omdat ik er toch niet kom. Ook de talen Russisch enz versta ik toch niet dus ook niet nodig. Het ging als volgt:  Op cyanlabs heb ik gevonden welke bestanden er bij de landen stonden en de talen en deze heb ik verwijderd. Toen kreeg ik een foutmelding en dat kwam omdat er in de AutoInstall file de verwijzing stond naar de verwijderde landen. Deze dus ook via het Kladblok eruit gehaald en binnen 25 minuten was alles klaar omdat het totale bestand nog maar 9,64 GB groot was. Dus zeg maar west Europa F10 en de rest is blijven staan F8 en Sync 3 op versie 3,4 nummer 21020. Tot nu toe werkt het prima en zijn alle nieuwe wegen in mijn dorp zichtbaar op mijn scherm en de snelheid wordt ook correct weergegeven zowel in de avond als overdag.

Ah ja, dat is wel slim 😀 Ik heb daar zelf te weinig verstand van, dus ik klooi daar liever niet mee haha. Liever een uurtje benzine verstoken dan dat het systeem me in de soep draait. Zoveel komt mijn auto toch niet meer buiten tegenwoordig dus ik voel me daar ook niet schuldig over. 😛

De fiesta trekt zo'n 4 a 5 ampere met alleen de radio aan. Als je er dan een redelijke acculader aan hangt kan je zelfs zonder benzine de boel updaten. Met een verlengsnoer kan het zelfs op een zonnige dag gewoon buiten voor de deur.

Wel even de ventilatie uit zetten, die vreet stroom.

Volgens mij moet je de motor starten om te kunnen updaten, als je de auto van 't slot haalt en instapt dan wordt het interieur (inclusief SYNC) wel wakker maar dan krijg je ook meteen de melding met timer dat het systeem zichzelf na verloop van tijd weer uitschakelt om stroom te besparen. Althans, mijn MK8 doet dat. Ik weet niet of 'ie ook snapt dat er eventueel een lader achter hangt, ik denk het niet eigenlijk.

On 30-4-2021 at 09:56, ReneAP said:

De snelheid wordt ook correct weergegeven zowel in de avond als overdag.

Goed om te lezen dat de 100 km/h overdag en 130 km/h 's avonds eindelijk goed worden weergegeven

2 hours ago, Franciscus said:

Goed om te lezen dat de 100 km/h overdag en 130 km/h 's avonds eindelijk goed worden weergegeven

Hmm volgens mij doet die van mij dat niet, toch eens een keer op letten (gebruik m'n auto nog maar incidenteel).

Vanmorgen gecheckt, snelweg is 'gewoon' 130 km/u bij mij waar dat op basis van de tijd 100 km/u zou moeten zijn. Is de update van Rene dan wat slimmer? Of klopt er bij mij iets niet?

Ik heb gisteren mijn 2018 Fiesta ST-line opgehaald en op weg naar huis succesvol een Sync 3 update gedaan. Vandaag geprobeerd een Map update van ~9GB te doen, maar hij hangt nu in het midden: ik krijg een melding dat de eerste helft van de update gedaan is en ik een sleutelcyclus moet uitvoeren. Dat doe ik dan en daarna gaat hij weer verder met updaten, maar geeft na een minuut weer dat ik een sleutelcyclus moet doen. Ik heb dat al zo'n 5 keer gedaan, maar ik krijg elke keer hetzelfde.

Iemand een idee waar het fout gaat? Ik heb nog kaartversie F6.1

1 hour ago, babbeloester said:

Ik heb gisteren mijn 2018 Fiesta ST-line opgehaald en op weg naar huis succesvol een Sync 3 update gedaan. Vandaag geprobeerd een Map update van ~9GB te doen, maar hij hangt nu in het midden: ik krijg een melding dat de eerste helft van de update gedaan is en ik een sleutelcyclus moet uitvoeren. Dat doe ik dan en daarna gaat hij weer verder met updaten, maar geeft na een minuut weer dat ik een sleutelcyclus moet doen. Ik heb dat al zo'n 5 keer gedaan, maar ik krijg elke keer hetzelfde.

Iemand een idee waar het fout gaat? Ik heb nog kaartversie F6.1

Als je de contact cyclus doet zorgen dat het radio display hele zwart is (helemaal uit) dus dan contact/motor weer aaneen natuurlijk niet de usb verwijderen 

• Create New...