Jump to content

Recommended Posts

2 hours ago, Franciscus said:

Ik kan nog altijd niet de nieuwe kaarten downloaden vanaf de Ford website. Telkens is de ZIP-file 0 kB groot. De update voor Sync is wel gelukt een aantal weken geleden.

Heeft iemand nog een tip?

Kan de dealer je daar niet mee helpen? Kan je altijd een telefoontje aan wagen lijkt me. Overigens wel vreemd dat het bestand dan wel beschikbaar is, maar blijkbaar geen inhoud heeft. Heb je geen kans om die update op een andere locatie te downloaden? Bijvoorbeeld op je werk i.p.v. thuis? Dit om je eigen PC/netwerk/etc. uit te sluiten van fouten.

• Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

@Franciscus kijk hier maar even dit komt gewoon van de ford site deze downloads alleen hun hebben het even anders gepresenteerd met een installer werkt prima deze methode.

Heb ook al een aantal bij de dealer gedaan op deze manier omdat die er met de de ford methode ook niet uitkwam

Cyan labs.

• 2 weeks later...
On 1-2-2021 at 11:42, Franciscus said:

Ik kan nog altijd niet de nieuwe kaarten downloaden vanaf de Ford website. Telkens is de ZIP-file 0 kB groot. De update voor Sync is wel gelukt een aantal weken geleden.

Heeft iemand nog een tip?

De kaartupdate is inmiddels gelukt via de Ford website. De installatie duurde wel vrij lang vond ik: 1,5 uur + 45 min + 45 min (dus opgeknipt in 3 ritten).

Kon alleen zo snel niet zien waar de kaartversie in Sync te vinden is.

4 hours ago, Franciscus said:

De kaartupdate is inmiddels gelukt via de Ford website. De installatie duurde wel vrij lang vond ik: 1,5 uur + 45 min + 45 min (dus opgeknipt in 3 ritten).

Kon alleen zo snel niet zien waar de kaartversie in Sync te vinden is.

Da’s wel erg lang, maar dat zal door het opknippen komen. Bij de instellingen kan je de systeeminfo inzien, kaartversie staat daar ook bij.

41 minutes ago, Franciscus said:

Sync 3.4 en kaarten F9, dus helemaal up to date

Hallo, zou er iemand in de buurt van Someren tegen betaling mijn navigatie kunnen updaten?

Ik krijg het niet voor elkaar, het gaat om een fiesta van 2018.

bvd 

1 hour ago, Jps said:

Hallo, zou er iemand in de buurt van Someren tegen betaling mijn navigatie kunnen updaten?

Ik krijg het niet voor elkaar, het gaat om een fiesta van 2018.

bvd 

Misschien even wachten en straks gewoon naar de dealer?

3 hours ago, martn said:

Misschien even wachten en straks gewoon naar de dealer?

De dealer is voor reparatie gewoon geopend als het goed is (neem aan dat je anders zou willen wachten tot na de lockdown).

De spraaksturing van Sync 3.4 (dus na de update van laatst) heeft minder functies dan vóór de update. De navigatiecommando's werken niet meer, wat ik erg jammer vind, want ik gebruikte het vaak. Eerder drukte je op het spraaksymbool op het stuurwiel en dan zei je 'bestemming thuis' of 'bestemming werk' en dan werd automatisch de route ingesteld. Of je zei het volledige adres ('adres zoeken', en daarna 'plaats, straat, huisnummer'). Dat werkt nu dus niet meer voor de navigatie, maar alleen nog voor de audio en telefonie. Ik heb via Ford Nederland gevraagd of ze hiervan op de hoogte zijn en of dit in de volgende update terugkomt.

3 hours ago, Franciscus said:

De spraaksturing van Sync 3.4 (dus na de update van laatst) heeft minder functies dan vóór de update. De navigatiecommando's werken niet meer, wat ik erg jammer vind, want ik gebruikte het vaak. Eerder drukte je op het spraaksymbool op het stuurwiel en dan zei je 'bestemming thuis' of 'bestemming werk' en dan werd automatisch de route ingesteld. Of je zei het volledige adres ('adres zoeken', en daarna 'plaats, straat, huisnummer'). Dat werkt nu dus niet meer voor de navigatie, maar alleen nog voor de audio en telefonie. Ik heb via Ford Nederland gevraagd of ze hiervan op de hoogte zijn en of dit in de volgende update terugkomt.

Dan moet je nogmaals de stick met de update erin doen dan is de update niet volledig uitgevoerd 

komt vaker voor

49 minutes ago, BlackFocus said:

Dan moet je nogmaals de stick met de update erin doen dan is de update niet volledig uitgevoerd 

komt vaker voor

Dat ga ik eens proberen. Bedankt voor de tip!

On 27-2-2021 at 09:29, richard b said:

@Michel  waarom heb je de laatste versie er niet op gezet de 3.4 20351????? deze kan je ook via de tool can Cyanlabs downloaden .

Heb ik ook gedaan hoor. Je kan gewoon de nieuwste versie selecteren in het programmaatje. De handleiding van de website is gewoon iets verouderd. 

On 22-2-2021 at 17:50, BlackFocus said:

komt vaker voor

De kaartupdate opnieuw uitgevoerd, maar helaas nog geen spraakbesturing voor de navigatie. Zoals te zien op onderstaande foto ontbreekt deze in de lijst.
Hebben andere MK8 rijders met Sync 3.4 en F9 kaarten hetzelfde overzicht? (scherm komt tevoorschijn na het drukken op de spraaksturingknop, rechts op het stuur).

WDvjxCD.jpg

15 hours ago, BlackFocus said:

Even een master reset doen mogelijk pikt hij het dan weer mee 

Wat bedoel je precies met master reset? Is dat de accu loskoppelen voor 10 minuten? Of via het navigatiemenu een master reset doen?

8 hours ago, Franciscus said:

Wat bedoel je precies met master reset? Is dat de accu loskoppelen voor 10 minuten? Of via het navigatiemenu een master reset doen?

Via het menu, zet de instelling anders terug dan met de accupool los 

IK zal het nog maar eens zeggen Altijd een master reset/terug naar fabrieks instelling doen na een update, even door je menu heenlopen dan kom je hem wel tegen onder instellingen algemeen.

Heb er ondertussen zeker een stuk of 30 van een update voorzien waaronder Fiesta Focus raptor Mondeo Kuga 60 procent gaf problemen zonder reset.

en bij deze 60 procent was het meestal dat de stembesturing niet volledig werkt na de reset was dit weer terug soms moet je hem 2 maal resetten komt heel soms voor.

4 hours ago, Franciscus said:

Jullie zijn fantastisch! Na de master reset werkt de spraaksturing van de navigatie weer.

Dank je (wist ik al ) hahaha 

Heyy , ik krijg zaterdag mijn Fiesta mk8 Titanium 1st edition(2017) binnen nu ben ik opzoek naar advies voor updates voor het sync systeem , wie heeft goeie/leuke suggesties?

9 hours ago, WehrWolf1992 said:

Heyy , ik krijg zaterdag mijn Fiesta mk8 Titanium 1st edition(2017) binnen nu ben ik opzoek naar advies voor updates voor het sync systeem , wie heeft goeie/leuke suggesties?

Je zult het via Cyanlabs moeten proberen denk ik. 3.4 is nog steeds niet te downloaden via Ford voor de meeste Fiesta’s. 😢

6 hours ago, martn said:

Je zult het via Cyanlabs moeten proberen denk ik. 3.4 is nog steeds niet te downloaden via Ford voor de meeste Fiesta’s. 😢

Mhh jammer, heb je hier wat ervaring mee?

13 minutes ago, WehrWolf1992 said:

Mhh jammer, heb je hier wat ervaring mee?

Heb je zelf de Ford-website al gecontroleerd op updates dan? Ik sluit niet uit dat het gewoon via de 'officiële weg' kan.

• Create New...