Jump to content

Recommended Posts

On 27-11-2019 at 09:13, richard b said:

Yep weet ik ,maar ik heb toegang tot die middelen en de updates doe ik altijd handmatig het Ford systeem blinkt nml. niet uit in een stabiel gebruik en eenvoud bij de dealer doen we dit ook vaak handmatig.

Kan ik ook sync 3.4 erop zetten zonder de navigatie te hoeven updaten, heb nu versie 8 erop staan

• Replies 208
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1 hour ago, BenT said:

Kan ik ook sync 3.4 erop zetten zonder de navigatie te hoeven updaten, heb nu versie 8 erop staan

Nee, tenzij je al 3.3 hebt met de navigatie in de nieuwe format en niet de reformat tool gebruik, maar dan zou ik die voorlopig houden.

De bestandsformaten zijn anders voor 3.2/3.3 (late versies, eigenlijk alle die in productie zijn) en 3.4 dan in de 1.x/2.x/3.0 versies. Sommige 3.2 versies hebben nog de oude formattering voor kaarten maar die zijn niet echt makkelijk te vinden in het wild voor zover ik weet.

Als je de reformat tool gebruikt voor de upgrade moet je sowieso het er opnieuw opzetten, de partities op de opslag worden gedelete en opnieuw ingedeeld.

1 hour ago, TristanT said:

Nee, tenzij je al 3.3 hebt met de navigatie in de nieuwe format en niet de reformat tool gebruik, maar dan zou ik die voorlopig houden.

De bestandsformaten zijn anders voor 3.2/3.3 (late versies, eigenlijk alle die in productie zijn) en 3.4 dan in de 1.x/2.x/3.0 versies. Sommige 3.2 versies hebben nog de oude formattering voor kaarten maar die zijn niet echt makkelijk te vinden in het wild voor zover ik weet.

Als je de reformat tool gebruikt voor de upgrade moet je sowieso het er opnieuw opzetten, de partities op de opslag worden gedelete en opnieuw ingedeeld.

Oke, duidelijk, bedankt

Ford heeft een  3,4  200136 versie uitgebracht zoals Ford betaamt geen changelog.

http://ivsubinaries.azureedge.net/swparts/5U5T-14G381-ED_1591670365000.TAR.GZ

Downloaden en dit in de SyncMyRide map zetten en je kan evt deze Autoinstall.lst gebruiken  op je usb stick of schijf.

[SYNCGen3.0_ALL]
Item1 = APPS - SyncMyRide\5U5T-14G381-ED_1591670365000.TAR.GZ
Open1 = SyncMyRide\5U5T-14G381-ED_1591670365000.TAR.GZ

Options = AutoInstall
 Uiteraard dit alles op eigen Risico

• 1 month later...

Ik gebruik zelf deze tool: https://cyanlabs.net/applications/ford-sync-downloader/ Daarmee kan je ook een USB-stick maken als je zoals in mijn geval terug moet naar een oudere Sync versie. Ben wel benieuwd of een paar bekende problemen zoals de mediaspeler die telkens naar de radio gaat ipv naar de USB-stick, Sygic navigatie die niet meer werkt, 100km op de snelweg, dab+ logo's, zijn verholpen.

Update naar versie 20136 crashte helaas op mijn MK8. Heb nu versie 19200 draaien. Heeft zo nu en dan nog wel problemen met de USB MP3 stick. Verder houdt de navigatie versie F9 nog geen rekening met de 100 KM. Verder nog ff puzzelen met de DAB logos en misschien nog ff proberen om de klimaatregeling ook werkend te krijgen op dit systeem. 

• 1 month later...

Net de versie 20169 er op gezet met de vernieuwde F9  versie 1.19 er op gezet grafisch wat aanpassingen in de logo's van de DAB en de FM ziet er net even wat fraaier uit.

Tot nu toe draait alles stabiel hier .

On 19-9-2020 at 16:15, richard b said:

Net de versie 20169 er op gezet met de vernieuwde F9  versie 1.19 er op gezet grafisch wat aanpassingen in de logo's van de DAB en de FM ziet er net even wat fraaier uit.

Tot nu toe draait alles stabiel hier .

Hallo, waar heb je deze versies vandaan, via de officiële weg (Ford Nederland)? 

@ReneAP  Ik update altijd via Cyan labs werkt vele malen beter dan Ford zelf, maar Cyanlabs betrekt het gewoon van de Ford servers niks illegaal gewoon Ford .Maar zoals met alles even inlezen in de materie verder niet echt spannend. alleen je moet even durven .

https://cyanlabs.net/ford/

On 26-9-2020 at 09:48, richard b said:

@ReneAP  Ik update altijd via Cyan labs werkt vele malen beter dan Ford zelf, maar Cyanlabs betrekt het gewoon van de Ford servers niks illegaal gewoon Ford .Maar zoals met alles even inlezen in de materie verder niet echt spannend. alleen je moet even durven .

https://cyanlabs.net/ford/

Hallo, vanmorgen via deze site alleen de update van sync 3.4 versie 20169 binnengehaald en geïnstalleerd. Ging redelijk vlot en het werkt zover ik nu kan zien prima. De zenderlogo's zijn inderdaad fraaier op het kleine display tussen de tellers heb ik nu ook rijbegeleiding van Android auto. Wel is het geluidje dat je krijgt als je de deur open doet en je licht staat aan erg iel geworden. Nu bezig om via  https://my-ford-focus.de/en/764-2/ om de F9 kaarten september 2020 binnen te halen.

1 hour ago, ReneAP said:

Hallo, vanmorgen via deze site alleen de update van sync 3.4 versie 20169 binnengehaald en geïnstalleerd. Ging redelijk vlot en het werkt zover ik nu kan zien prima. De zenderlogo's zijn inderdaad fraaier op het kleine display tussen de tellers heb ik nu ook rijbegeleiding van Android auto. Wel is het geluidje dat je krijgt als je de deur open doet en je licht staat aan erg iel geworden. Nu bezig om via  https://my-ford-focus.de/en/764-2/ om de F9 kaarten september 2020 binnen te halen.

Ben benieuwd naar die nieuwe kaarten, het viel me onlangs op dat de navi op sommige punten toch echt achter de feiten aanloopt. En dan heb ik het niet over een achterafweggetje, maar de hele N18 bijvoorbeeld ontbreekt daar nog (terwijl die toch ook al 2,5 jaar in gebruik is inmiddels).

Uiteraard zijn we allemaal altijd hartstikke benieuwd wat een nieuwe kaart voor verbetering brengt. Die verbetering zit er altijd wel ergens in, maar als we denken dat alle wegen-wijzigingen ineens op je nieuwe kaart staan dan kom je bedrogen uit. Alle "niet digitale" kaarten(systemen)  blijven helaas altijd 2 tot 3 jaar achter lopen. Dat "probleem"  los je alleen op met je telefoon op Waze, maps, sygic, etc., etc. Alhoewel de update voor mij klaar staat rij ik voorlopig nog met de F8 kaarten en als ik ergens vastloop sluit ik ter plekke de telefoon aan met Waze........., helaas heeft elk automerk al jaren datzelfde probleem............

• 2 months later...

Heb de 3.4 20282 er op gezet gister tot nu toe geen gekke dingen overspringen usb is verholpen en heb mijn climate control bediening weer terug.
Kreeg het ook met forscan in de vorige versies niet voor elkaar. Zet deze versie er op en plop het icoon is weer terug.
verder grafisch niks veranderd maar dat vind ik prima.

• 2 weeks later...
28 minutes ago, MartinB said:

Ik heb de update sync 3.4 + F9 navigatiekaart er net op zitten in mijn Fiesta van okt. 2019. Door de dealer kosteloos laten doen vandaag. Goede service.

Interessant! Ik wil hem er ook graag op. Die nieuwe interface ziet er een stuk minder goedkoop uit.

13 minutes ago, MartinB said:

@martn: ik zag de updates klaar staan via het chassisnummer op de site van Ford. Heb je dit ook al gecontroleerd?

Nu nog niet, de afgelopen maanden meermaals. Ik zal het eens bekijken zodra ik weer achter de computer zit!

Hmm..je zou toch verwachten dat de update naar 3.4 en de F9 navigatie bij jou auto eerder zou zijn ivm bouwjaar(2018)?🙄

Beste allen, allereerst de beste wensen.

Ik heb de sync update eerder deze week uitgevoerd via de ford site en ben nu met de kaart update bezig. Nu zie ik dat er bij mij nu nog F7 in zit. Weet iemand of deze die nu aan het laden zijn de F8 kaarten zijn?

Ik ben niet heel pc technisch dus advies van wat te doen en hoe zijn welkom.

@fiestaboy ik zie dat je een mk8 Fiesta hebt en ik kijk op dat je nog een F7 navigatie had. Ik ging en ga er van uit dat alle mk8 Fiesta’s al de F8 kaart had, maar ik kan het dus mis hebben. Via het touchscreenscherm kan je makkelijk zien welke versie je straks hebt van de navigatie. Dat moet toch wel de F9 versie zijn lijkt mij.

3 hours ago, MartinB said:

Ik ging en ga er van uit dat alle mk8 Fiesta’s al de F8 kaart had, maar ik kan het dus mis hebben.

Modellen met Sync versie 3.3 zijn van F7 naar F9 gegaan voor zover ik weet.

10 minutes ago, TristanT said:

Modellen met Sync versie 3.3 zijn van F7 naar F9 gegaan voor zover ik weet.

Dat is raar, want ik had sync versie 3.3 met  F8 navigatie en nu dus versie 3.4 met F9 navigatie.

42 minutes ago, MartinB said:

Dat is raar, want ik had sync versie 3.3 met  F8 navigatie en nu dus versie 3.4 met F9 navigatie.

Ja, interessant. Allebij mijn modules hadden F7 kaarten en zijn pas deze maand geupdate naar 3.4+F9 (komen van een late 2018 en begin 2019 Fiesta af). De 3.0 module had al sinds begin 2019 F9 kaarten, ik check dit toch regelmatig. Allebij af-fabriek 3.3+F7. Wellicht zijn het versies die bij de dealer geupdate zijn naar F8 aangezien deze modules van wagens kwamen die de dealer nooit gezien hebben na ontvangstname van de eigenaar (en ook niet na crash en overkopen door mij)

• Create New...