Jump to content
Fiestaclub.nl
alo70

SYNC3 naar SYNC3.4

Recommended Posts

13 minutes ago, martn said:

Ik weet het niet precies, ik heb dit eens gedaan maar toen kwamen weer dezelfde bestanden beschikbaar. Bij mij staat ook nog steeds dat er 25.5 gb aan updates beschikbaar is voor de kaarten, misschien dat ik daarom de sync update niet zie...

Ok, maar die navi-update heb je gedaan nadat je Sync-update hebt gedaan? Ik heb in het verleden die update-check ook wel eens gedaan op ford.nl, maar daar kwam toen niks uit naar voren. Onlangs is daar dus de Sync-update op gekomen blijkbaar, maar dat was de enige. Nadat ik die update heb afgemeld kwam de navi er bij.

7 minutes ago, Leon Fiesta said:

Ok, maar die navi-update heb je gedaan nadat je Sync-update hebt gedaan? Ik heb in het verleden die update-check ook wel eens gedaan op ford.nl, maar daar kwam toen niks uit naar voren. Onlangs is daar dus de Sync-update op gekomen blijkbaar, maar dat was de enige. Nadat ik die update heb afgemeld kwam de navi er bij.

Ja, ik heb de Sync update al 2 keer gedaan en de navi ook 2 keer. Maar zelf geen idee wat er had moeten veranderen. Ik zit momenteel nog altijd op Sync 3.0 en kaarten F8.

8 minutes ago, Leon Fiesta said:

Dat is wel de normale manier. Eerst de Sync update, daarna de update voor de navikaarten. Heb het vorig jaar al eens gedaan via de officiële Ford website. Dat werkte toen goed. Heb nu nog geen tijd gehad voor de updates vanwege verbouwing en verhuizing.

22 hours ago, Franciscus said:

Dat is wel de normale manier. Eerst de Sync update, daarna de update voor de navikaarten. Heb het vorig jaar al eens gedaan via de officiële Ford website. Dat werkte toen goed. Heb nu nog geen tijd gehad voor de updates vanwege verbouwing en verhuizing.

Deel 1 van de update (Sync gedeelte) is gelukt. Zojuist het logbestand geüpload op de Ford-website. En dan binnenkort de Maps update doen.

On 7-1-2021 at 08:59, Franciscus said:

Deel 1 van de update (Sync gedeelte) is gelukt. Zojuist het logbestand geüpload op de Ford-website. En dan binnenkort de Maps update doen.

Ik heb de navi-update wel gedownload al, kom nu alleen tot de conclusie dat je daar een 32GB opslag voor moet hebben en die heb ik natuurlijk niet... Dus maar snel eentje kopen in de... oh ja winkels dicht. 🤪 Als het goed is heb ik dat ding a.s. dinsdag in de bus. We komen er wel.... ooit... 🙃

Bij mij wil de download (navi) niet doorladen. Vorige week de download een paar uur laten draaien. Daarna met Ford gebeld voor een oplossing. Echter, de dichtstbijzijnde dealer (met diegene die er schijnbaar verstand van heeft) is vanaf 11 januari aanwezig.) tot die tijd het niet weer geprobeerd. Morgen maar weer proberen, aangezien bij jullie de download wel wil. 

Edit: de sync. heb ik eerst laten updaten. Alleen bij de kaarten wil hij het bestand niet doorladen. 

On 8-1-2021 at 23:50, Jacqieek said:

Bij mij wil de download (navi) niet doorladen. Vorige week de download een paar uur laten draaien. Daarna met Ford gebeld voor een oplossing. Echter, de dichtstbijzijnde dealer (met diegene die er schijnbaar verstand van heeft) is vanaf 11 januari aanwezig.) tot die tijd het niet weer geprobeerd. Morgen maar weer proberen, aangezien bij jullie de download wel wil. 

Edit: de sync. heb ik eerst laten updaten. Alleen bij de kaarten wil hij het bestand niet doorladen. 

Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb. De Sync update is gelukt. Voor de Maps update krijg ik de ZIP-file niet goed gedownload van de Ford-website. Ik download al een paar dagen telkens een bestand met naam Map_22631091778_Update.zip met 0 kB grootte, dus er zitten geen bestanden in.

Ik heb vrijdag via de wifi weer een melding gehad dat sync geüpdatet was was al 3.4 maar nu met 20136.

Kaarten wil echter niet lukken, hij herkend de stick maar daar blijft het bij helaas.

Klopt het dat als je het zip bestand uitpakt er dan 2 mapjes zichtbaar zijn? 1 met sync my ride en nog 1?

Bij mij is Sync 3.4 nu ook geïnstalleerd. Mijn auto is van maart 2019. De installatie duurde zo'n 20 tot 25 minuten. Kaarten zijn nu nog versie F7. 

3 minutes ago, RuudTilburg said:

Bij mij is Sync 3.4 nu ook geïnstalleerd. Mijn auto is van maart 2019. De installatie duurde zo'n 20 tot 25 minuten. Kaarten zijn nu nog versie F7. 

Bij mij ook hetzelfde. Auto is van oktober 2018

3 hours ago, fiestaboy said:

Bij mij ook hetzelfde. Auto is van oktober 2018

Mijne uit juli 2028 heeft nog steeds geen update, althans niet via de website. Heb je het via de website of WiFi met de auto gedaan?

6 hours ago, Franciscus said:

Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb. De Sync update is gelukt. Voor de Maps update krijg ik de ZIP-file niet goed gedownload van de Ford-website. Ik download al een paar dagen telkens een bestand met naam Map_22631091778_Update.zip met 0 kB grootte, dus er zitten geen bestanden in.

Downloaden ging bij mij ook paar keer verkeerd, die werd onderbroken. Blijven proberen is de oplossing 😬

1 hour ago, martn said:

Mijne uit juli 2028 heeft nog steeds geen update, althans niet via de website. Heb je het via de website of WiFi met de auto gedaan?

Update ophalen moet je via de website doen. De mijne is van oktober 2018 (neem aan dat jouw bouwjaar een typefout is haha), althans toen is ie op kenteken gezet. Productiedatum is natuurlijk anders, wellicht dat daar mede het verschil zit

6 hours ago, fiestaboy said:

Ik heb vrijdag via de wifi weer een melding gehad dat sync geüpdatet was was al 3.4 maar nu met 20136.

Kaarten wil echter niet lukken, hij herkend de stick maar daar blijft het bij helaas.

Klopt het dat als je het zip bestand uitpakt er dan 2 mapjes zichtbaar zijn? 1 met sync my ride en nog 1?

Voor de update van de navi bedoel je? Ik krijg dan een bestandje 'autoinstall.lst' en één mapje 'SyncMyRide' met daarin 15 bestanden (eindigend op .tar.gz).

Heb je de stick wel helemaal leeg gemaakt/geformatteerd vooraf?

On 4-1-2021 at 06:26, fiestaboy said:

De mijne is van oktober 2018. 

Ik heb m gister 5 kwartier met lopende motor zijn gang laten gaan maar heb nog geen melding gezien dat de update klaar is, hoelang moet dit duren en wat doe ik fout?

Bij mij duurde het rond de drie uur 🤔. Maar heb nu wel eindelijk sync 3.4 en F9. Ik dacht ook ff wat doe ik fout. Tussentijds start het systeem ook nog een keer op nieuw op. Daarna hooguit nog half uurtje. 

Ik merk met de nieuwe sync update 3.4 dat het scherm merkbaar langzamer start als ik de auto start in vergelijking met de oude versie. Lay-out oogt wel een stukje moderner. 

Navigatie kan ik nog niks over vertellen, naar ik ga er van uit dat o.a de N18 nu wel zichtbaar is op het scherm.

Als de N18 er nu nog niet in zit dan is het wel echt een grap. Zelf gebruik ik eigenlijk altijd CarPlay, tenzij ik eventjes 10 minuten naar de supermarkt rijd. Toch zou ik graag de nieuwe interface hebben, ziet er een stuk beter uit.

53 minutes ago, martn said:

Als de N18 er nu nog niet in zit dan is het wel echt een grap. Zelf gebruik ik eigenlijk altijd CarPlay, tenzij ik eventjes 10 minuten naar de supermarkt rijd. Toch zou ik graag de nieuwe interface hebben, ziet er een stuk beter uit.

Ik gebruik CarPlay eigenlijk nooit, simpelweg omdat ik de telefoon dan aan de kabel moet leggen. De Sync navi werkt op zich ook prima, maar de N18 is wel een vervelende misser. Voor mij persoonlijk is dat een weg die ik niet heel vaak gebruik, maar het is wel de belangrijkste route tussen Twente en de Achterhoek. Dus wel zo lekker dat die ook correct wordt meegenomen.

26 minutes ago, Leon Fiesta said:

Ik gebruik CarPlay eigenlijk nooit, simpelweg omdat ik de telefoon dan aan de kabel moet leggen. De Sync navi werkt op zich ook prima, maar de N18 is wel een vervelende misser. Voor mij persoonlijk is dat een weg die ik niet heel vaak gebruik, maar het is wel de belangrijkste route tussen Twente en de Achterhoek. Dus wel zo lekker dat die ook correct wordt meegenomen.

Ja, het is niet zomaar een weg nee. 😂 Ik gebruik Flitsmeister direct op mijn scherm met CarPlay en heb altijd Spotify aan. Daarom maak ik de keuze om hem toch maar even aan de kabel te leggen, in plaats van te betalen voor een boete. 2 keer niet gedaan, 2 keer op het nippertje een boete ontglipt. Les geleerd. 😁

Ik heb van de week uiteindelijk via hier de f9 kaarten gedaan en deze ging meteen lopen.

Kreeg ook meldingen dat systeem ging beginnen. Nu F9 kaarten erop staan alleen idd merk ik dat het sync systeem iets trager reageerd.

Mijn auto kan geen enkele sync apps vinden, welke apps worder er ondersteunt en hoe kan ik deze laten verschijnen?

Hier is het gelukt inmiddels, inclusief de kaartupdate naar F9. Tijdens de update werkte het systeem niet helemaal soepel, maar dat is nu wel weer in orde. Lijkt heel iets langzamer dan de vorige versie, en in alle eerlijkheid vond ik de oude vormgeving fraaier. Simpeler wellicht, en misschien is het een kwestie van wennen. Vooralsnog ben ik redelijk tevreden 😊 En de N18 staat er op als ik me niet vergis 😎👍

Draai alweer een tijdje met sync 3.4 de laatste versie inderdaad het start wat langzamer op maar is geen probleem voor mij, na het opstarten draait het als een zonnetje, heb zelf mijn climate control weer terug op het scherm.

Zal straks de computer er aan hangen om alles even na te lopen en eens kijken of ik weer een thema kan instellen opstart scherm lukt wel nu het thema nog vandaag vrij dus tijd over :-)

Ik kan nog altijd niet de nieuwe kaarten downloaden vanaf de Ford website. Telkens is de ZIP-file 0 kB groot. De update voor Sync is wel gelukt een aantal weken geleden.

Heeft iemand nog een tip?