Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Leon Fiesta

Onderhoudsinterval MK8?

Recommended Posts

Ik heb een MK8 ST-line met 1.0 ecoboost (100 pk). Gekocht in maart dit jaar, maar eerste registratie is 31 oktober 2018 (voorraadmodel). Huidige kilometerstand is ca. 7000 km. Ik was altijd in de veronderstelling dat Ford uitgaat van onderhoudsintervallen van 30.000 km of 2 jaar (whatever come's first). Hartstikke mooi, daar hoef ik dit jaar nog niks mee dus. Dacht ik... Ik kwam echter vanmorgen het onderhoudskaartje tegen achter de zonneklep, daarop staat vermeld dat het maximaal 20.000 km is of voor 1-11-2019 (dus één jaar). {confused} Iemand enig idee hoe dit zit? Als ik op de website van Ford kijk dan kom ik namelijk dit tegen: https://www.ford.nl/content/dam/guxeu/nl/documents/owner/service-and-maintenance/plans/Onderhoudsintervallenoverzicht_FCSD.pdf

Bij [Fiesta 1.0L EcoBoost, 1.1L Duratec Ti-VCT (12/2016-)] staat toch echt een kruisje bij 2 jaar / 30.000 km. Foutje van de dealer misschien?

Ja, lijkt me fout van de dealer. Alle MK8 modellen hebben een interval van 30.000 km of 2 jaar, behalve de ST. De ST heeft een interval van 20.000 km en 1 jaar.

In het clustermenu én de Ford Pass app kun je zien wat de kwaliteit van je motorolie is. Als die de 0% nadert, heeft de auto onderhoud nodig.

Grappig dit....  :-)  Bij mij gebeurde precies hetzelfde. Ook bij mij stond op het kaartje achter de zonneklep max. 20.000 of 1 jaar.........

Dealer heeft destijds vlot toegegeven dat er een foutje gemaakt is bij de afleverbeurt, met excuses...........Het is dus max. 30.000 of 2 jaar.

Bedankt heren. Wellicht was men in de war met de ST? Of bewoon een poging om een onderhoudsbeurt te verkopen 😉 Ik ga het de dealer even voorleggen, laten zij het bovenstaande maar even bevestigen voor de volledigheid.

3 hours ago, Leon Fiesta said:

Bedankt heren. Wellicht was men in de war met de ST? Of bewoon een poging om een onderhoudsbeurt te verkopen 😉 Ik ga het de dealer even voorleggen, laten zij het bovenstaande maar even bevestigen voor de volledigheid.

Wat zegt de Ford Pass app over de huidige kwaliteit van je motorolie?

Ik heb 22.000 km gereden met de mijne en nog 28% over.

43 minutes ago, Franciscus said:

Wat zegt de Ford Pass app over de huidige kwaliteit van je motorolie?

Ik heb 22.000 km gereden met de mijne en nog 28% over.

71% bij 7000 km.

18 hours ago, NeverDespair said:

Grappig dit....  :-) Bij mij gebeurde precies hetzelfde. Ook bij mij stond op het kaartje achter de zonneklep max. 20.000 of 1 jaar.........

Dealer heeft destijds vlot toegegeven dat er een foutje gemaakt is bij de afleverbeurt, met excuses...........Het is dus max. 30.000 of 2 jaar.

Wellicht ten overvloede, maar ik heb zojuist bevestiging van de dealer gekregen dat het kaartje in de auto niet klopt. 2 jaar / 30.000 km is de juiste interval.

Sign in to follow this