Jump to content

Krakend/Speling voorwielen

DJ85
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

Ik heb een Fiesta MK7 Titatnium, sinds de droge tijd hoor ik als de auto even stil heeft gestaan bij de voorwielen krakend geluid, of geluid dat lijkt op dat er ergens speling zit en met namen als ik hobbeltje overga of een bocht maakt in een straat, ik hoor van verschillenden mensen dat dit een kwaaltje is van de fiesta`s, iemand ervaring mee? of hoe dit op de lossen? 

55 minutes ago, DJ85 said:

Beste mensen,

Ik heb een Fiesta MK7 Titatnium, sinds de droge tijd hoor ik als de auto even stil heeft gestaan bij de voorwielen krakend geluid, of geluid dat lijkt op dat er ergens speling zit en met namen als ik hobbeltje overga of een bocht maakt in een straat, ik hoor van verschillenden mensen dat dit een kwaaltje is van de fiesta`s, iemand ervaring mee? of hoe dit op de lossen? 

Zoals gezegd (je eerste vraag in het forum deel 🤓) voor tijdelijk, wat vet smeren/inspuiten in de draagarm rubbers 🤔

3 minutes ago, Pieterke said:

Zoals gezegd (je eerste vraag in het forum deel 🤓) voor tijdelijk, wat vet smeren/inspuiten in de draagarm rubbers 🤔

Ja super, alleen waar zitten die? (ben niet zo technisch met auto`s dat ik alles weet te vinden hahaha) 

16 minutes ago, DJ85 said:

Ja super, alleen waar zitten die? (ben niet zo technisch met auto`s dat ik alles weet te vinden hahaha) 

Uit de 👶 weet ik het ook niet zo direct. Maar onder voorkant wagen zie je soort scharnier armen tussen beide voorwielen (armen van geprofileerd plaat staal) met rubbers in die draai punten. En daar zitten weer die rubbers in verwerkt. Succes 👷

Kijk, hier zijn ze te zien op pos. 5493: https://ford.7zap.com/nl/car/47/no/0/1687/16091/70338/

Echter, als het inderdaad de rubbers zijn die kraken dan is het vervangen niet zo simpel gelijk als bij de MK6/6.5 Om de bouten los te kunnen krijgen moet je tussen het subframe en het deel daarboven zijn. Bij de MK6 moet je het subframe laten zakken, uitlijnen etc. feest dus en meer een klusje voor de garage. Heb dat ook eens bestudeerd en heb de spuitbus maar gehanteerd.

• 4 months later...

Beste,

Het heeft even geduurd ivm prive zaken, maar het is inderdaad volgens Ford dealer de stabilisator stangrubbers, en om deze allemaal te vervangen kost het €135 incl btw. 

46 minutes ago, Scarrrr said:

Mijn vering 'kraakt' soms bij drempels. Dit is eigenlijk pas sinds de winter en het iets koudere weer. Zou dat dezelfde oorzaak kunnen zijn?

Ja, de stabilisatorstang beweegt in de rubbers als je over drempels rijdt.

Share

• Create New...