Jump to content
Fiestaclub.nl
STJunkY

2015ST naar Stage 2R krijgen, wat is wijsheid?

Recommended Posts

Goedendag,
Ik ben aan het oriënteren (nou ja, voorbij oriënteren, in besluitvormingsfase) om mijn Fiesta een boost te geven.
Ik heb de topics even geskimmed en óf jullie hebben een nog veel dikkere Fiesta's dan ik beoog (Timothy :P) of niet dezelfde vragen, dus ik ga toch maar (ook al ben ik ws de honderdste met bijna dezelfde vraag) het nog maar een keer vragen.....

Ik heb alle grote winkels wel een beetje bekeken, en omdat mijn autootje nog maar een maand of 2 fabrieksgarantie heeft zit ik ook niet vast aan mountune, dus is mijn keuze qua upgrade pakket een beetje gevallen op ongeveer dit:

MAXD Out Stage 2 Ultimate Package                                € 1089.95 http://www.pumaspeed.co.uk/product-SPECIAL-OFFER-MAXD-Out-Stage-2-Ultimate-Package---245-bhp_17776.jsp 
Replace R-Sport with Induction Kit ITG                              €   114.44 (over R-Sport)   
Replace De-Cat R-Sport with De-Cat Milltek                      €     38.79 (over R-Sport)    
Add Turbosmart Kompact EM BOV Dual Port VR2          €   226.70 http://www.pumaspeed.co.uk/product-Turbosmart-Kompact-EM-BOV-Dual-Port-VR2---Ford-Fiesta-ST_17628.jsp
                                                                                                    _________
                                                                                                  € 1469.88

R-sport CAIS = € 136.25 http://www.pumaspeed.co.uk/product-R-Sport-Fiesta-16-ST180-EcoBoost-Cold-Air-Induction-System_16279.jsp  
ITG CAIS Pro "Long" = € 250.69 http://www.pumaspeed.co.uk/product-ITG-Ford-Fiesta-ST-16T-Maxogen-PRO-CAIS-Intake_17281.jsp
R-Sport De-Cat = € 184,21 http://www.pumaspeed.co.uk/product-R-Sport-Fiesta-ST180-De-Cat-Downpipe_16816.jsp 
Milltek De-Cat = € 223,- http://www.pumaspeed.co.uk/product-Milltek-Sport-Fiesta-ST180-Cat-Replacement-Pipe-De-Cat_16029.jsp

Nu wilde ik dit pas ergens volgend jaar gaan doen, maar heb ik goed en slecht nieuws gekregen, het slechte nieuws is dat ik de OZ's die ik wilde nergens kan krijgen, het goede nieuws (tweedelig) dat de TEC AS2's die ik dan maar ga kopen € 500,- goedkoper zijn, en ik een meevallertje heb die de rest van het bedrag wel behapt.

Goed, waarom dan deze post? Wel....
1: Ik wilde eerst voor de GFB Diverter Valve VTA gaan, omdat ik wél mijn Vent-To-Air noise wil hebben, maar na een heel aantal reviews gelezen te hebben schijnt dat ding het continu te doen omdat hij solenoid based/click-on op de OE apparatuur is, en dat wil ik natuurlijk niet. Hij moet venten als dit nodig is, niet bij elk hobbeltje in de weg.
Dus hebben mensen hier ervaring met de GFB DV+ VTA en/of de TS-K EM BOV DP VR2? Of raden jullie me misschien nog een andere blow-off valve aan?

2: De de-cat wil ik puur gevoelsmatig van Milltek, want het is Milltek. Of is de R-Sport net zo goed? En net zo belangrijk, welke geeft het meest "ingetogene"/fabrieks geluid (een auto moet grommen, niet schreeuwen/krijsen) ;)

3. Ik vind de Ind. Kit van R-Sport heel lelijk klinken, die van ITG juist erg mooi (R-Sport is aan het gorgelen om boven water te blijven, en stikt er bijna in, ITG is lekker relaxed aan het watertrappelen)

4. Is het makkelijk om te schakelen met die PS kit, ze zeggen dat met deze ultimate kit (+anti-theft/valet) het heel makkelijk is om te schakelen, maar kan dit dan vanuit de auto (met laptop/ipad) of moet de laptop in de engine bay? bij COBB/MT/etc. zie ik er allemaal een break-out box bij staan, bij PS niet.

5. Ik weet dat MEBU voorheen ook veel Pumaspeed deed, maar ik zie recentelijk er eigenlijk niks meer over, en ik laat het natuurlijk liever bij MEBU doen, maar niet als het 25% duurder is, of ze  uberhaubt geen PS meer doen (waar het op lijkt) dan rij ik wel naar UK, dus weten jullie of ik ze gewoon moet bellen als ik bovenstaande wil laten doen of zijn zij PS af? (naar PumaSpeed HQ (UK) rijden kost een kleine € 175,- dus die marge zou MEBU dan wel ongeveer moeten kunnen matchen).

Nouja, lange post geworden, maar ik heb gezocht wat ik kan online, en ik ben een beetje rondjes aan het lopen ondertussen, dus eigenlijk ben ik gewoon op zoek naar óf een confirmatie dat ik mijn werk gedaan heb, en dat dit de optimale combo-pack is in deze prijs-range, óf dat ik beter kan kijken naar "insert een beter product hier"......

bijvoorbaat dank,
STJunkY (of beter gezegd STNewbY) ;)

Ik kan niet voor Pumaspeed spreken, maar ik heb via AET Motorsport voor een STG1+ package gegaan. Dat is de flashtool + ITG CAIS (de long zoals ze bij pumaspeed zeggen, die onder je linker koplamp komt te zitten). Ik heb zelf geen intercooler vervangen, want ik heb vooralsnog geen last gehad van heat soak (als één van de weinigen blijkbaar na het tunen van onze ST's). Maar ik kan je zeggen dat het prima bevalt, werk kan je zelf doen. Voorbumper eraf is niet gigantisch veel werk, intercooler nog minder werk. Zelfde geldt voor de ITG CAIS :-). 

Dus zeker ook de moeite waard om eens bij AET Motorsport te kijken voor hun peron packages. Ze hebben ook voordeelkits dacht ik waar alles in zit voor Peron STG2 Pro. Voor extra korting kan je deze code gebruiken, die hebben ze me destijds gegeven om shipping te compenseren. AETELITECLUB10

Ik denk dat ik voor de 2e optie zou gaan want de originele cat houd volgens mij wel wat pk's tegen

En kwa de-cat maakt het niet uit kwa merk is gewoon een rvs buis met bocht en 1 flens 

En dat anti-treft moet volgens mij via de computer (dus zeker niet iets voor dagelijks). Voor revo hebben ze daar een revo serial port switch voor maar die kost meer dan €100

Ik zou ook eens kijken wat Tom ook zegt die peron kit is ook zeker niet verkeerd. Ik zou zoizo meerdere shops in de gaten houden. Binnenkort is er ook weer blackfriday misschien komen er dan wel mooie aanbiedingen

On 3-9-2019 at 15:08, Tomskii said:

Ik kan niet voor Pumaspeed spreken, maar ik heb via AET Motorsport voor een STG1+ package gegaan. Dat is de flashtool + ITG CAIS (de long zoals ze bij pumaspeed zeggen, die onder je linker koplamp komt te zitten). Ik heb zelf geen intercooler vervangen, want ik heb vooralsnog geen last gehad van heat soak (als één van de weinigen blijkbaar na het tunen van onze ST's). Maar ik kan je zeggen dat het prima bevalt, werk kan je zelf doen. Voorbumper eraf is niet gigantisch veel werk, intercooler nog minder werk. Zelfde geldt voor de ITG CAIS :-). 

Dus zeker ook de moeite waard om eens bij AET Motorsport te kijken voor hun peron packages. Ze hebben ook voordeelkits dacht ik waar alles in zit voor Peron STG2 Pro. Voor extra korting kan je deze code gebruiken, die hebben ze me destijds gegeven om shipping te compenseren. AETELITECLUB10 

Super bedankt voor die code, ga ik zeker gebruiken.
Ik was namelijk net aan het kijken bij AET (vanwege de tip die een andere user me in mijn welkom topic gaf van Matt Lewis, kwam ik op AET uit, dus stond al op het punt daar een vraag te gaan stellen. Ik hoor namelijk steeds meer "minder dan tevreden" berichten over PS, en de reactie op mijn "inquiry" over mijn upgradeset was ook niet je dat....

Ik denk dat ik het even in een paar hapklare brokken ga doen, niet in de laatste plaats omdat als ik het wel prima vind na stap1 (zoals jij), ik misschien niet persé nog stap2 erbij hoef:

1. ITG "Long" CAIS (2017 update) /w Peron STG1+ & ITG Crossover Pipe & Peron Intake Hose + Turbosmart BOV EM Dual Port VR2 + Vudu symposer delete  = ~€ 1000,-  -10% code = € 900,-
2. Milltek sport-cat + VUDU S2 Intercooler + Peron S2+ = ~€1000,- -10% code = € 900,-

Jouw garantie dat het niet zo veel werk is, en dan ook nog een 10% kortingscode heeft me eigenlijk redelijk over de streep getrokken (en het feit dat ze mijn velgen niet kunnen leveren).
Dus ik ga voor stap 1 maar even een mailtje naar AET sturen, om mezelf ervan te verzekeren dat ze alles correct hebben zoals ik dat wil.

Lekker handig toch dat ITG/Peron/VUDU allemaal hetzelfde is, maar met 3 verschillende brand names, maar dan past het tenminste wel allemaal naadloos. ;)

On 4-9-2019 at 21:51, STJunkY said:

Super bedankt voor die code, ga ik zeker gebruiken.
Ik was namelijk net aan het kijken bij AET (vanwege de tip die een andere user me in mijn welkom topic gaf van Matt Lewis, kwam ik op AET uit, dus stond al op het punt daar een vraag te gaan stellen. Ik hoor namelijk steeds meer "minder dan tevreden" berichten over PS, en de reactie op mijn "inquiry" over mijn upgradeset was ook niet je dat....

Ik denk dat ik het even in een paar hapklare brokken ga doen, niet in de laatste plaats omdat als ik het wel prima vind na stap1 (zoals jij), ik misschien niet persé nog stap2 erbij hoef:

1. ITG "Long" CAIS (2017 update) /w Peron STG1+ & ITG Crossover Pipe & Peron Intake Hose + Turbosmart BOV EM Dual Port VR2 + Vudu symposer delete  = ~€ 1000,-  -10% code = € 900,-
2. Milltek sport-cat + VUDU S2 Intercooler + Peron S2+ = ~€1000,- -10% code = € 900,-

Jouw garantie dat het niet zo veel werk is, en dan ook nog een 10% kortingscode heeft me eigenlijk redelijk over de streep getrokken (en het feit dat ze mijn velgen niet kunnen leveren).
Dus ik ga voor stap 1 maar even een mailtje naar AET sturen, om mezelf ervan te verzekeren dat ze alles correct hebben zoals ik dat wil.

Lekker handig toch dat ITG/Peron/VUDU allemaal hetzelfde is, maar met 3 verschillende brand names, maar dan past het tenminste wel allemaal naadloos. ;)

Ik zou zeker met stap 1 beginnen inderdaad. Goed om weten trouwen is dat je STG 2 (niet STG2 pro) als gratis upgrade kan krijgen van hen als je als STG1+ bent. Vanaf STG2 wel echt aan te raden een intercooler in te steken. 

Maar met alle mods van puntje 1 hierboven ga je al heel wat plezier hebben, transformeert de wagen enorm. Terwijl je als je wil gewoon lekker rustig kan rijden ook, je hoeft hem niet altijd open te gooien als je begrijpt wat ik bedoel. Bij normaal gebruik is mijn gemiddeld verbruik zelfs iets gezakt. :) 

Wat PS betreft: ik heb via hen mijn Maxton Design splitter besteld en kreeg er een gratis symposer delete bij. Mijn ervaring met hen was verder wel positief, maar ik vind AET toch iets aangenamer. Nadeel aan AET is dat ze makkelijker per telefoon te bereiken zijn dan via mail/facebook omdat ze vaak erg druk bezig zijn en geen 100% social media/customer service dedicated persoon hebben. Verder topbedrijf :).

Vergeet hierboven je shipping wel niet bij te rekenen, die tikt nogal aan vanuit de UK (royal mail is oprecht een schoftenbedrijf als het op shipping cost UK --> EU aankomt)