Jump to content
Fiestaclub.nl
Donvincent

Aux ingang Ford 6000CD

Recommended Posts

Goedemorgen,

Vorige week een Ford Fiesta Futura aangeschaft, helaas ben ik er achter gekomen dat de aux ingang het niet doet.

Met behulp van een paar van die radio sleutels heb ik de radio 6000CD er uit kunnen halen en de achterkant kunnen bekijken.

Volgens mij zit de aux kabel goed aangesloten, de kabel die ik gebruik werkt wel op mijn koptelefoon en de radio geeft ook aan dat hij op aux staat.  Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen?

Met vriendelijke groet,

Vincent

Wat gebeurd er als je op de AUX knop drukt?
Je kan softwarematig de AUX functie uitschakelen. Dan moet je Menu een paar seconde ingedrukt houden, vervolgens kan je aux ergens in- en uitschakelen.

8 minutes ago, Harry said:

Wat gebeurd er als je op de AUX knop drukt?
Je kan softwarematig de AUX functie uitschakelen. Dan moet je Menu een paar seconde ingedrukt houden, vervolgens kan je aux ergens in- en uitschakelen.

Er gebeurt niks als je op de Aux knop drukt, ook niet als je nog een keer drukt of ingedrukt houdt.  Je ziet wel AUX op het schermpje verschijnen maar dat is het.

Als hij softwarematig uitgeschakeld is, krijg je dan alsnog AUX op het scherm te zien?

Dan is hij softwarematig ingeschakeld. Dan blijft een fout in de kabels/stekkers of een defect in de radio over.

21 minutes ago, Donvincent said:

enig idee hoe ik dit zou kunnen opsporen?

Multimeter op continuefunctie zetten (piepje) en dan de stekker en het contact punt doormeten op de drie kabels (indien de shield ground is aangesloten, anders twee kabels maar ik zie er zo drie zitten).
Indien 3x piepjes: kabel ok, radio stuk, geen piepjes, kabel stuk en geen idee over de radio.

8 minutes ago, TristanT said:

Multimeter op continuefunctie zetten (piepje) en dan de stekker en het contact punt doormeten op de drie kabels (indien de shield ground is aangesloten, anders twee kabels maar ik zie er zo drie zitten).
Indien 3x piepjes: kabel ok, radio stuk, geen piepjes, kabel stuk en geen idee over de radio.

bedankt! Ga ik daar morgen even naar kijken

16 hours ago, TristanT said:

Net wezen kijken, ik heb een verlengstuk van mijn koptelefoon gebruikt om het meten makkelijk te maken. Geen gepiep dus er is iets met de kabel, enig idee hoe ik hier beter bij kan komen? Mijn aux ingang zit namelijk bij mij versnellingspook en ik vermoed dat daar ergens het probleem zit.

Als je geen enkele piep krijgt dan gok ik dat er ergens een tussenconnector los zit of de connector aan de aux ingang. Ik heb geen idee waar de kabels bij een Mk4 zitten dus je zal moeten gaan graven in de console. Mogelijk het console stuk verwijderen waar de pook op zit. Wellicht is er iemand met een Haynes manual of iets dergelijks van een Mk4/5 of anders goed zoeken op internet.

On 20-8-2019 at 10:11, TristanT said:

Als je geen enkele piep krijgt dan gok ik dat er ergens een tussenconnector los zit of de connector aan de aux ingang. Ik heb geen idee waar de kabels bij een Mk4 zitten dus je zal moeten gaan graven in de console. Mogelijk het console stuk verwijderen waar de pook op zit. Wellicht is er iemand met een Haynes manual of iets dergelijks van een Mk4/5 of anders goed zoeken op internet.

Bedankt voor de informatie, vanmorgen even de pookhoes? los gehaald en toen kon ik bij de aux ingang. Bleek helemaal niet verbonden te zijn en het stekkertje lag er los naast. Probleem opgelost! bedankt!