Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Wverhaag

Ervaring unlimited tuning mk8 1.0.

Recommended Posts

Na jaren een mk7.5 gehad te hebben (tevens getuned door unlimited) vandaag naar een lokale ford dealer gegaan om de mk8 1.0 ecoboost te laten tunen. Ik heb al een cold air intake kit en mijn uitlaat is nog onderweg uit Engeland. 

Dus ging met de zelfde verwachting heen, maar vind het erg tegenvallen. De mk7.5 zocht gewoon na het tunen in z'n 2. Maar vind het allemaal wel erg minimaal. 

Na het tunen kan ik met heel veel moeite net onder de 10 seconden naar de 100 sprinten. Maar dat moet in mijn beleving toch echt vlotter kunnen.

Heb ze er over gebeld en ze zijn op zoek naar een oplossing waarover ik terug gebeld word. Het is ook geen klaagzang over unlimited tuning. Maar meer een vraag of andere mensen dezelfde ervaring hebben. 

Hoeveel PK zou je nu hebben?

Ik heb nu sinds kort een 1.0 Ecoboost met 140pk (red edition uit 2015) en de fabrieks 0-100 tijd staat op 9 seconden..... 

Maar, je had mk7.5 bij UT laten tunen en mk8 bij lokale tuner? 

Verschil kan zitten in het "tunen". Hoe is dit verlopen? Simpel tuning file via OBD of op maat geschreven file? 

In jouw geval zou ik toch kijken of je ergens goedkoop op bank kan gaan om duidelijke cijfers te krijgen.

Nee hoor beiden zijn bij unlimited getuned. Alleen via een dependance. Maar ging mij erom of er meer mensen zijn die beide auto's hebben gehad en getuned. Er lijkt gewoon veel koppel te missen.

On 23-7-2019 at 17:32, Wverhaag said:

Het zou nu 145 pk met 240nm moeten zijn. Maar dat geloof ik niet.

Waarom heb je dan niet de testbank optie genomen?

1 hour ago, Razer said:

Waarom heb je dan niet de testbank optie genomen?

Omdat ik in noordoost Groningen woon, waar ze een dependance hebben bij een locale ford dealer. Maar daar staat geen testbank. De vorige Ford is daar ook gedaan en was gewoon goed. De Opel die ik ervoor had is wel op de bank geweest. 

Zou ik toch eens een testbank opzoeken, dan heb je iig informatie

Met een testbank uitdraai heb je nog steeds geen hard bewijs tov je MK7.5 dus ik denk dat het een lastig issue wordt. Wie is de nieuwe eigenaar van je MK7.5? Misschien kun je de 2 auto's met elkaar vergelijk "on the road"

Het mooiste is als je iemand (via dit forum) kunt vinden met een MK8 (ook getuned) die je kunt vergelijken met jouw MK8. 

Het verschil is echt groot. Mijn zwager heeft ook een gechipte 7.5. Die heeft erin gereden en het viel hem ook erg tegen. Ik zal morgen weer contact opnemen met unlimited. Kijken wat we hier mee kunnen. Anders maar naar Amersfoort idd.

Na contact gehad te hebben met UT, hadden ze uitgezocht dat er bij mij een map met minder vermogen was ingeladen. Komende woensdag kon ik weer terecht bij hun dependance in Farmsum en wordt de 145pk map ingeladen. Hopen dat het dan goed is. Het contact tot nu verloopt goed. Dus ben heel benieuwd.

Afgelopen donderdag is de auto opnieuw gechipt. Nu voelt hij super, loopt veel mooier door zijn toerenbereik. En bouwt daarin ook heel mooi op. Hij is niet zo happig als de mk7.5 maar eigenlijk vind ik het zo mooier. De mk7.5 had het en der nog een dipje als je hem door het toerenbereik liet lopen. Maar bij deze mk8 loopt het zoveel soepeler. Ik ben tevreden. 

Sign in to follow this