Jump to content

Origine auto of toch niet?

Albert1981
 Share

Recommended Posts

Beste forumleden,

ik ben van plan een fiesta uit 2012 aan te gaan schaffen. Nu is het desbetreffende model uit 2012 voorzien van zwart leer en een zwart dak. Verder is de auto wit. Vreemde is dat ik dit type niet terug te vinden is op internet. 

Het type dat wordt aangeboden betreft een 1.25 titanium. 

Op jullie forum kwam ik een speciale uitvoering tegen die uitgebracht is in 2012, maar het vreemde is dat deze spierwit lijkt op de foto. De auto waar ik het over heb lijkt een lichte parelmoer kleur wit te hebben. 

Mijn vraag aan jullie is dan ook of het hier een originele uitvoering zou kunnen betreffen, of is deze auto overgespoten? In dat geval zet ik mn vraagtekens bij de historie van deze auto. Dus als jullie mij hier in kunnen adviseren, heel erg graag.

groet albert

@Albert1981 Als de auto een Nederlands kenteken heeft, kun je op de website van de RDW (https://www.rdw.nl/) enkele historische gevens nakijken, zoals of de betreffende auto origineel in Nederland is afgeleverd of dat deze geïmporteerd is. Ook kun je zien hoeveel eigenaren de auto gehad heeft in de afgelopen 9 jaren.

Overigens is een Fiesta uit 2012 een MK7 of MK7.5.

Hij staat als wit geregistreerd. Dus dat lijkt goed. Maar is dergelijke combi ook door ford verkocht. Zwart dak is mijn inziens een trend van de afgelopen jaren.  Dus daarom mijn twijfels

Naar mijn weten had ford  maar 1 kleur wit (zeker gezien het geen ST is). Frozen White. Een unikleur. 

Wel is er in 2011 een 'carbon edition' geweest. Een bedenksel van Ford Nederland. met 'carbon' streep op de zijkant en dak . 

Dit was een 1.25 basismodel (ik meen een trend) met wat extras. 

Ook is er een Black en White edition geweest (wit met zwart dak.. en vice versa), maar dat was in 2015

Share

• Create New...