Jump to content

Luchtfilter mk3

broek
 Share

Recommended Posts

Ik heb volgens mij een goedkope oplossing om toch een sportief geluid uit je fiesta te krijgen :shock:

Ik weet alleen niet of het kwaad kan... zo ja dan hoor ik dit graag hier, dan zet ik het weer terug.

Ik heb bij de standaard luchtfilter gewoon de aanzuigpijp los gekoppelt, en deze er halverwege vanaf gehaald. Dit tot gevolg dat het gat dat de lucht aanzuigt 2 keer zo groot is geworden en je bij hoge toeren een sportief geluid krijgt. Iemand die dit idee al kent of opmerkingen/adviezen heeft?? :D

maar waarom warme lucht.

er staat me iets bij dat een motor beter loopt met koudere lucht doordat je meer moluculen bij elkaar hebt. het lijkt mij dus logisch dat de motor dan beter loopt met koudere lucht.

maar waarom warme lucht.  

er staat me iets bij dat een motor beter loopt met koudere lucht doordat je meer moluculen bij elkaar hebt. het lijkt mij dus logisch dat de motor dan beter loopt met koudere lucht.

Heb je gelijk in, en daar doelen wij ook op.

maar waarom is dan de hete lucht toevoer alleen voor het starten ??? dan zou je deze in principe op een of andere manier moeten kunnen sluiten onder het rijden

maar waarom is dan de hete lucht toevoer alleen voor het starten ??? dan zou je deze in principe op een of andere manier moeten kunnen sluiten onder het rijden

??????

Waar staat dat dan???

Even ter verduidelijking.

Het boren van gaten onderin de luchtfilterbox is puur voor het geluidseffect....hierdoor krijg je ongeveer hetzelfde aanzuiggeluid als met een openluchtfilter echter is het een stuk goedkoper!!!

De warme lucht die hierdoor naar binnen kan kruipen kan het vermogen van de motor verminderen, al zal je daar waarschijnlijk weinig van merken.

Waar moet je die gaten dan boren.. k geloof dat mijn autow ook un mk3 is (1991)..

heeft der iemand un fotow van? (van die gaten)

Sorry, helaas geen foto.

Ik zou zeggen, haal je luchtfilterbox even uiteen, dan zie je het paneelfilter zitten. Zolang je de gaten ONDER dat paneelfilter boort is alles goed. Als je het erboven boort dan kunnen hierdoor stofdeeltjes,zand etc. zo de motor is wat niet echt bevorderlijk is.

??????

Waar staat dat dan???

Even ter verduidelijking.

Het boren van gaten onderin de luchtfilterbox is puur voor het geluidseffect....hierdoor krijg je ongeveer hetzelfde aanzuiggeluid als met een openluchtfilter echter is het een stuk goedkoper!!!

De warme lucht die hierdoor naar binnen kan kruipen kan het vermogen van de motor verminderen, al zal je daar waarschijnlijk weinig van merken.

ergens gelezen dat dat ook als choke diende zal het nog eens opzoeken weet het ook niet meer zeker

Waar moet je die gaten dan boren.. k geloof dat mijn autow ook un mk3 is (1991)..

heeft der iemand un fotow van? (van die gaten)

Sorry, helaas geen foto.

Ik zou zeggen, haal je luchtfilterbox even uiteen, dan zie je het paneelfilter zitten. Zolang je de gaten ONDER dat paneelfilter boort is alles goed. Als je het erboven boort dan kunnen hierdoor stofdeeltjes,zand etc. zo de motor is wat niet echt bevorderlijk is.

Moet dit persee onder het paneelfilter en kan het niet bijvoorbeeld gewoon in die plastic aanzuigbuis ( die ik er vanaf had gehaald)

Nee, want dat is NA het filter.....je moet persé voor het filter boren, of een open filter erop zetten. Je moet je bedenken dat een motor niet overweg kan met stof en zanddeeltjes, hierdoor krijg je enorme beschadigingen in je cilinders!

• 2 weeks later...
  • 8 months later...
 Share

• Create New...