broek Posted August 15, 2005 Report Share Posted August 15, 2005 Ik heb volgens mij een goedkope oplossing om toch een sportief geluid uit je fiesta te krijgen Ik weet alleen niet of het kwaad kan... zo ja dan hoor ik dit graag hier, dan zet ik het weer terug.Ik heb bij de standaard luchtfilter gewoon de aanzuigpijp los gekoppelt, en deze er halverwege vanaf gehaald. Dit tot gevolg dat het gat dat de lucht aanzuigt 2 keer zo groot is geworden en je bij hoge toeren een sportief geluid krijgt. Iemand die dit idee al kent of opmerkingen/adviezen heeft?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cocktail Posted August 15, 2005 Report Share Posted August 15, 2005 Krijg je dan niet alleen maar warme lucht binnen??? wat slecht is voor het vermogen!Als je goedkoop een sportief geluid wil kun je ook gaten aan de onderkant van je behuizing boren, dit schijnt ook te werken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr3i_cabrio Posted August 15, 2005 Report Share Posted August 15, 2005 Als je lucht die je binnenkrijgt maar gefilterd en koel is, dan maakt het niet uit wat je doet.Idd wat Cocktail zegt zie je veel in de UK, gaten boren in de behuizing vóór het filter, geeft hetzelfde geluidseffect. Link to comment Share on other sites More sharing options...
broek Posted August 15, 2005 Author Report Share Posted August 15, 2005 Okee bedankt..maar stel dat ik nu dan wel warme lucht binnen krijg...is dit schadelijk??of heeft dit alleen maar invloed op de prestaties?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cocktail Posted August 15, 2005 Report Share Posted August 15, 2005 Zolang de lucht evengoed door het filter gaat heeft dat alleen invloed op de prestaties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_m Posted August 15, 2005 Report Share Posted August 15, 2005 Waar moet je die gaten dan boren.. k geloof dat mijn autow ook un mk3 is (1991)..heeft der iemand un fotow van? (van die gaten) Link to comment Share on other sites More sharing options...
FTX Posted August 19, 2005 Report Share Posted August 19, 2005 maar waarom warme lucht. er staat me iets bij dat een motor beter loopt met koudere lucht doordat je meer moluculen bij elkaar hebt. het lijkt mij dus logisch dat de motor dan beter loopt met koudere lucht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr3i_cabrio Posted August 22, 2005 Report Share Posted August 22, 2005 maar waarom warme lucht. er staat me iets bij dat een motor beter loopt met koudere lucht doordat je meer moluculen bij elkaar hebt. het lijkt mij dus logisch dat de motor dan beter loopt met koudere lucht.Heb je gelijk in, en daar doelen wij ook op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FTX Posted August 22, 2005 Report Share Posted August 22, 2005 maar waarom is dan de hete lucht toevoer alleen voor het starten ??? dan zou je deze in principe op een of andere manier moeten kunnen sluiten onder het rijden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cocktail Posted August 22, 2005 Report Share Posted August 22, 2005 maar waarom is dan de hete lucht toevoer alleen voor het starten ??? dan zou je deze in principe op een of andere manier moeten kunnen sluiten onder het rijden??????Waar staat dat dan???Even ter verduidelijking.Het boren van gaten onderin de luchtfilterbox is puur voor het geluidseffect....hierdoor krijg je ongeveer hetzelfde aanzuiggeluid als met een openluchtfilter echter is het een stuk goedkoper!!!De warme lucht die hierdoor naar binnen kan kruipen kan het vermogen van de motor verminderen, al zal je daar waarschijnlijk weinig van merken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cocktail Posted August 22, 2005 Report Share Posted August 22, 2005 Waar moet je die gaten dan boren.. k geloof dat mijn autow ook un mk3 is (1991)..heeft der iemand un fotow van? (van die gaten)Sorry, helaas geen foto.Ik zou zeggen, haal je luchtfilterbox even uiteen, dan zie je het paneelfilter zitten. Zolang je de gaten ONDER dat paneelfilter boort is alles goed. Als je het erboven boort dan kunnen hierdoor stofdeeltjes,zand etc. zo de motor is wat niet echt bevorderlijk is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FTX Posted August 22, 2005 Report Share Posted August 22, 2005 maar waarom is dan de hete lucht toevoer alleen voor het starten ??? dan zou je deze in principe op een of andere manier moeten kunnen sluiten onder het rijden??????Waar staat dat dan???Even ter verduidelijking.Het boren van gaten onderin de luchtfilterbox is puur voor het geluidseffect....hierdoor krijg je ongeveer hetzelfde aanzuiggeluid als met een openluchtfilter echter is het een stuk goedkoper!!!De warme lucht die hierdoor naar binnen kan kruipen kan het vermogen van de motor verminderen, al zal je daar waarschijnlijk weinig van merken.ergens gelezen dat dat ook als choke diende zal het nog eens opzoeken weet het ook niet meer zeker Link to comment Share on other sites More sharing options...
broek Posted August 23, 2005 Author Report Share Posted August 23, 2005 Waar moet je die gaten dan boren.. k geloof dat mijn autow ook un mk3 is (1991)..heeft der iemand un fotow van? (van die gaten)Sorry, helaas geen foto.Ik zou zeggen, haal je luchtfilterbox even uiteen, dan zie je het paneelfilter zitten. Zolang je de gaten ONDER dat paneelfilter boort is alles goed. Als je het erboven boort dan kunnen hierdoor stofdeeltjes,zand etc. zo de motor is wat niet echt bevorderlijk is.Moet dit persee onder het paneelfilter en kan het niet bijvoorbeeld gewoon in die plastic aanzuigbuis ( die ik er vanaf had gehaald) Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr3i_cabrio Posted August 23, 2005 Report Share Posted August 23, 2005 Nee, want dat is NA het filter.....je moet persé voor het filter boren, of een open filter erop zetten. Je moet je bedenken dat een motor niet overweg kan met stof en zanddeeltjes, hierdoor krijg je enorme beschadigingen in je cilinders! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted August 23, 2005 Report Share Posted August 23, 2005 Als je de buis bedoelt die vanaf je grill naar het luchtfilter loopt: JAAls je de buis tussen het luchtfilter en de motor bedoelt: NEE (zie antwoord van XR3I Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cocktail Posted August 23, 2005 Report Share Posted August 23, 2005 Als je de buis bedoelt die vanaf je grill naar het luchtfilter loopt: JAMaar de vraag is dan of je dan ook het sportieve geluid krijgt wat broek zo graag wil.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
broek Posted August 24, 2005 Author Report Share Posted August 24, 2005 Ik bedoelde idd de buis vanaf de grill tot het filter bedankt!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_m Posted September 1, 2005 Report Share Posted September 1, 2005 jah ik snap het niet helemaal.. maar als ik dus de filterkap er afklik en dan de filter er uithaal kan ik daar waar de filter inligt een gat boren?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cocktail Posted September 2, 2005 Report Share Posted September 2, 2005 jah ik snap het niet helemaal.. maar als ik dus de filterkap er afklik en dan de filter er uithaal kan ik daar waar de filter inligt een gat boren??Inderdaad in dat gedeelte, bij voorkeur in de zijwanden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Bargie Posted May 2, 2006 Report Share Posted May 2, 2006 Maar kan je niet gewoon een andere openlucht filter erin zetten?! En wat kost zoiets eigenlijk!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts