Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Leon Fiesta

FordPass app: bruikbaar of niet?

Recommended Posts

1 hour ago, RuudTilburg said:

Kun je zonder modem iets als de bandenspanning niet zien in de app?

Die kan je zonder modem zien, al ging het bijwerken van de data van de app bij mij wat onregelmatig.

21 minutes ago, Mikkem said:

Die kan je zonder modem zien, al ging het bijwerken van de data van de app bij mij wat onregelmatig.

Dan heeft mijn modem weinig toegevoegde waarde. Actuele verkeersinformatie kun je ook met Android auto/Carplay binnenhalen. 

Openen en sluiten van de auto is een leuke gadget, maar ook niet met dan dat. In de afgelopen vier maanden nog nooit gebruikt. 

On 12-1-2020 at 08:05, Mikkem said:

De app zelf is gratis, het gebruik ook wanneer je een Ford zonder embedded modem hebt. Met modem wordt het na 2 jaar een ander verhaal (wanneer je de extra functionaliteit wil blijven gebruiken uiteraard):

Fordpass Connect kost dan ongeveer 99€ / jaar (zonder data-abonnement, afzonderlijk af te sluiten bij Vodafone).

Live Traffic kost dan ongeveer 169€ / jaar.

Wanneer de auto eventueel de eCall functie heeft: die blijft gratis voor de levensduur van de auto.

Ik vond het eerst spijtig dat mijn Fiesta (gebouwd begin 2018) geen modem heeft. Met bovenstaande prijzen is dat gevoel wel weg.

Mike, hoe durf je dat zo te stellen, 🤔 wat een negativiteit. Man dat kost toch niks! Wat is nu €169,- per jaar lifetime? Kom op voorruit met die geit. Ford be😇 jouw met zijn belijd 😊

Voor de zekerheid maar even gecheckt of mijn auto zo'n modem heeft, die zit er blijkbaar in (conform die link van Bob, op basis van VIN-nummer). Van een abonnement bij Vodafone is echter geen sprake, de website geeft zelfs aan dat ik eventueel een proefabonnement kan afsluiten (maar daar heb ik geen behoefte aan). Life Traffic zit er wel op en werkt ook, ben benieuwd hoe dat dan gaat over 2 jaar. Schakelen ze die dienst dan gewoon uit? Zit ook niet zo te wachten op ongewenste facturen :) 

Ik kom zojuist tot de ontdekking dat je met de app ook je ritten kan registreren. Best aardig, hij geeft namelijk ook aan hoe je rijgedrag was. Bijvoorbeeld of je de bochten soepel neemt en wat je remgedrag is op bepaalde punten. Mis eigenlijk alleen het brandstofverbruik per traject.

16 minutes ago, Leon Fiesta said:

Ik kom zojuist tot de ontdekking dat je met de app ook je ritten kan registreren. Best aardig, hij geeft namelijk ook aan hoe je rijgedrag was. Bijvoorbeeld of je de bochten soepel neemt en wat je remgedrag is op bepaalde punten. Mis eigenlijk alleen het brandstofverbruik per traject.

Klopt. Bij mij werkt het alleen goed als GPS op je smart phone aan staat.

2 hours ago, Franciscus said:

Ok, dat is wel vreemd eigenlijk. Pakt'ie niet de GPS van de auto zelf dan? Anders gezegd: werkt die functie dan niet wanneer ik m'n telefoon thuis laat?

47 minutes ago, Leon Fiesta said:

Pakt'ie niet de GPS van de auto zelf dan? Anders gezegd: werkt die functie dan niet wanneer ik m'n telefoon thuis laat?

Volgens mij niet, want als ik 45 minuten naar werk rijd, dan knipt 'ie vaak de route in stukjes van een paar minuten.

6 hours ago, Franciscus said:

Dom vraagje misschien: waarom de telefoon daar bij aan moet staan??, Bob met USB/bluetooth verbonden 🤔? De Ford heeft toch een eigen GPS ontvanger midden voor op dashboard onder de voorruit, bij mij althans 🤓 (mk8)! Die laat bij mij zelfs zien hoe veel sat. hij ziet (buiten) via in het radio menu 😄. Wat is Ford voor een rare ...... 🙄. Of ligt de GPS stekker los 🤔?? 

4 hours ago, Pieterke said:

Dom vraagje misschien: waarom de telefoon daar bij aan moet staan??, Bob met USB/bluetooth verbonden 🤔? De Ford heeft toch een eigen GPS ontvanger midden voor op dashboard onder de voorruit, bij mij althans 🤓 (mk8)! Die laat bij mij zelfs zien hoe veel sat. hij ziet (buiten) via in het radio menu 😄. Wat is Ford voor een rare ...... 🙄. Of ligt de GPS stekker los 🤔?? 

Ik vind het ook wat vreemd, maar zoals ik Bob een beetje heb leren kennen op dit forum zal hij dat wel gecheckt hebben. De meeste ritjes die ik maak zijn met telefoon, simpelweg omdat ik dat ding nodig heb. Zal binnenkort eens een testrondje rijden zonder telefoon, als check.

Edit: bedenk me net dat ik ook gewoon de gps uit kan schakelen 😅 Ga m’n best doen om er aan te denken de komende dagen 🙂

11 hours ago, Leon Fiesta said:

Ik vind het ook wat vreemd, maar zoals ik Bob een beetje heb leren kennen op dit forum zal hij dat wel gecheckt hebben. De meeste ritjes die ik maak zijn met telefoon, simpelweg omdat ik dat ding nodig heb. Zal binnenkort eens een testrondje rijden zonder telefoon, als check.

Edit: bedenk me net dat ik ook gewoon de gps uit kan schakelen 😅 Ga m’n best doen om er aan te denken de komende dagen 🙂

Ik ben benieuwd wat jouw bevindingen zijn :-)

Nou, heb het nog niet geprobeerd maar zie net in de app dat men inderdaad de ritten van het apparaat (lees: je mobiel) registreert wanneer je in een rijdend voertuig zit, ook wanneer dit geen Ford-voertuig is. Verklaart ook meteen waarom er geen verbruik wordt vermeld.

Nou het werkt hier niet bepaald vlekkeloos. Heb de instellingen niet gewijzigd maar hij registreert niks meer...

Sign in to follow this