Gio Posted March 21, 2019 Report Share Posted March 21, 2019 Ik heb hier en daar al een aantal forum-gangers gesproken en wat kleine dingetjes gehoord. Heb ook ff lopen zoeken door oude posts e.d Maar ben wel benieuwd naar de huidige ''meningen'' van de mensen met een st150 en een volledig milltek systeem (spruitstuk, sportcat & resonated/nonresonated) + tune. daarbij heb ik net een offerte gekregen om voor die van mij alles te laten doen, dus hun bestellen, installeren en tunen op maat voor mij dan. Dit zou mij bijna 2500 euro gaan kosten, lijkt een hoop geld maar omdat ik vrij nieuw in dit hele gebeuren ben is het moeilijk te plaatsen. Er komen natuurlijk ook een aantal manuren bij waarvoor ik moet gaan betalen. Toevallig iemand die mij hier (of in PM) kan vertellen wat het voor hun zo ongeveer allemaal gekost heeft? En iemand toevallig omgeving nijmegen met z'n een uitgeruste mk6? Link to comment Share on other sites More sharing options...
knoopa Posted March 21, 2019 Report Share Posted March 21, 2019 Ik heb zelf een ST150 met volledig Mongoose systeem eronder gehad, dit komt qua prijs/vermogenswinst overeen met Milltek alleen het geluid is anders. Ik heb destijds ongeveer 1000 pond betaald voor het uitlaatsysteem en 550 pond voor dreamscience (tuning). De uitlaat heb ik laten monteren bij mijn lokale garage maar durf niet meer te zeggen hoeveel ik daarvoor betaald heb, de dreamscience was letterlijk een stekker in de obd poort doen en wachten dus dat heb ik zelf gedaan. Het plaatsen van de uitlaat is ook goed zelf te doen maar daar had ik de ruimte toen niet voor. Qua ervaring kan ik je zeggen dat het zeker de moeite waard is, ik zou zelf alleen niet voor Milltek gaan omdat ik de Mongoose veel mooier vind qua geluid maar dat is een kwestie van smaak. Ik ga ervan uit dat je al wel een open lucht filter hebt, als dit niet het geval is is het zeker aan te raden om die ook erop te zetten. Dan heb je uiteindelijk de auto zoals Ford hem eigenlijk had moeten maken. De auto rijdt met die mods een stuk fijner aangezien je veel meer koppel onderin krijgt en qua geluid gaat het er ook zeker op vooruit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gio Posted March 21, 2019 Author Report Share Posted March 21, 2019 2 hours ago, knoopa said: Ik heb zelf een ST150 met volledig Mongoose systeem eronder gehad, dit komt qua prijs/vermogenswinst overeen met Milltek alleen het geluid is anders. Ik heb destijds ongeveer 1000 pond betaald voor het uitlaatsysteem en 550 pond voor dreamscience (tuning). De uitlaat heb ik laten monteren bij mijn lokale garage maar durf niet meer te zeggen hoeveel ik daarvoor betaald heb, de dreamscience was letterlijk een stekker in de obd poort doen en wachten dus dat heb ik zelf gedaan. Het plaatsen van de uitlaat is ook goed zelf te doen maar daar had ik de ruimte toen niet voor. Qua ervaring kan ik je zeggen dat het zeker de moeite waard is, ik zou zelf alleen niet voor Milltek gaan omdat ik de Mongoose veel mooier vind qua geluid maar dat is een kwestie van smaak. Ik ga ervan uit dat je al wel een open lucht filter hebt, als dit niet het geval is is het zeker aan te raden om die ook erop te zetten. Dan heb je uiteindelijk de auto zoals Ford hem eigenlijk had moeten maken. De auto rijdt met die mods een stuk fijner aangezien je veel meer koppel onderin krijgt en qua geluid gaat het er ook zeker op vooruit. Super! Bedankt voor je reply. Dan is die 2500 met montage en alles erbij gewoon normaal. En ja ik mis wel echt wat koppel onderin dat doortrappen na 4duizend toeren om wat snelheid te maken nu is niet alles haha. Zal nog even kijken na dat mongoose hoe het klinkt in vergelijking met een resonated miltek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knoopa Posted March 22, 2019 Report Share Posted March 22, 2019 Hier nog wat filmpjes van hoe de mongoose klonk onder mijn st. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts