Jump to content
Fiestaclub.nl
YH93

MK7.5 65 naar 80 pk via Forscan?

Recommended Posts

Ik zit er aan te denken om mijn Fiesta MK7.5 1.0 65 pk uit 2016 op te laten kietelen met de software van de 80 pk versie. Ik vind het echter zonde van m'n geld om hier 300 euro voor neer te leggen bij bijv. UT.

Nu las ik dat het ook mogelijk is om relatief eenvoudig via Forscan de software van de 80 pk versie in te laden.

Zijn er hier mensen die dit (uiteraard tegen een vergoeding) voor mij kunnen doen? En zijn hier risico's (garantie etc.)  aan verbonden?

Heb er destijds ook over getwijfeld om de originele 80pk in te laden, maar ik heb er zelf wel €300 voor uitgegeven bij UT.

Omdat er dan nog zo'n 10 paarden bijkomen, maar voornamelijk voor de 25Nm extra koppel.

Bij de 80pk blijft dat het hezelfde als bij de 65pk 

Maar je kunt hiervoor bij dutchguy terecht:  

Dank voor je reactie Kees.

Als het m'n eigen auto was had ik 'm zeker naar ook UT gebracht (of had ik überhaupt de turbo variant aangeschaft) maar aangezien het een auto van de zaak is waag ik me hier niet aan.
Ik heb Dutchguy even een berichtje gestuurd.

Zijn er meer mensen die de 80pk software hebben ingeladen die hun ervaringen willen delen?

Heb de 80pk software al eerder geladen op 60pks.

de ervaring is dat met (hard) optrekken en op snelweg het verschil goed te merken is.

On 7-3-2019 at 18:07, YH93 said:

Dank voor je reactie Kees.

Als het m'n eigen auto was had ik 'm zeker naar ook UT gebracht (of had ik überhaupt de turbo variant aangeschaft) maar aangezien het een auto van de zaak is waag ik me hier niet aan.
Ik heb Dutchguy even een berichtje gestuurd.

Zijn er meer mensen die de 80pk software hebben ingeladen die hun ervaringen willen delen?

Heb je dit uiteindelijk laten doen? Zo ja, waar? En wat is je ervaring?

Ik wil graag hetzelfde gaan doen. 

10 hours ago, Ibattis said:

Sounds interesting, that would be a good change, how about CO emissions? APK?

Motoren zijn hetzelfde, puur softwarematige blokkering in hogere toeren. Net als de 100 en 125 pk versie als je de 5 bak hebt. Tenzij je aangehouden wordt en ze vermoeden dat je meer dan 20% vermogen hebt, een meting uitvoeren en je van de weg halen, zal het weinig schelen. Er zijn meer duidelijk getunede wagens die ze dan pakken.

//

Engines are the same, it's a pure software blockage in the high revs. Same thing with the 100/125bhp if you have the 5 gear manual. Unless you get stopped by the police, the suspect a tuned engine and measure it they will never notice (max allowed is 20% increase in power). 

Ik heb na een korte berichtenwisseling geen respons meer gehad van Dutchguy, is hij nog actief op dit forum?

Ben nog steeds geïnteresseerd om dit te laten doen. Iemand anders die dit ook kan?

Lijkt mij ook heel sterk dat dit kan met FORscan. Dat moet andere "geheime software" zijn die je in de PCM kan flashen.

Het kan inderdaad niet via Forscan. Ik had me destijds niet heel goed ingelezen. Er is blijkbaar een andere manier om het te doen.

Ik kan hem anders wel vragen bij de focusclub en anders weet ik misschien nog wel iemand die het kan

Graag pm

Inmiddels de 80pk software er op zitten met dank aan @focusrally.

Alhoewel het absoluut geen racemonster is geworden is het verschil duidelijk merkbaar.

Hij loopt soepeler door z'n toerenbereik en boven de 4000 toeren merk je dat ie constant blijft doortrekken ipv dat ie wordt afgeknepen.

Vooral op de snelweg is het een aanzienlijke verbetering. Versnellen van 120 naar 140+ gaat sneller en de topsnelheid ligt nu boven de 180 op de teller (170+ op de GPS).

Al met al heel tevreden!

Iemand die dit in regio Alphen aan den Rijn kan doen?
Had contact met iemand, die woont 2 uur rijden bij mij vandaan wat ik eigenlijk te ver weg vind.
Daarna contact met iemand anders, die vroeg uiteindelijk het VIN nummer van de wagen en daarna niets meer gehoord.

Tevens was die persoon verhuisd naar een locatie verder weg wat het eigenlijk ook weer te ver maakte voor mij.