Jump to content

Trekhaak Fiesta ST line 2016

STline
 Share

Recommended Posts

Goedenavond allemaal!

Ik heb even een vraag met betrekking tot het laten monteren van een trekhaak onder een Fiesta ST line (mk7,5 1.0 ecoboost 100pk) uit 2016. Heb een aantal offertes aangevraagd voor het leveren en monteren van een vaste trekhaak met een 7 polige stekker. Ik heb op de site van rdw gekeken en daar staat op dat ik met mijn ST line max 565KG  (ongeremd) mag trekken. Dat is voor mij geen probleem,  het gaat er namelijk om dat ik zo'n max 2 a 3x in het jaar een kleine aanhanger (weegt slechts 135kg) wil kunnen trekken die nooit vollebak beladen zal gaan worden. Daarnaast is het handig een fietsendrager te kunnen monteren.

Nu heb ik gelezen op de Ford accessories site dat het nodig is de koeling aan te laten passen. Ford geeft dus ook een prijs op van +-€1100,-  Een lokale garage in de buurt vraagt €475 voor het leveren en monteren van een vaste trekhaak en hij geeft ook netjes aan dat ford adviseerd de koeling aan te passen maar hij zelf geen problemen voorziet als hij alleen voor een fietsendrager gebruikt word. De prijs is dus excl aanpassen van de koeling.  
Een andere garage kan de trekhaak leveren en monteren voor rond de €800 en geeft zelfs helemaal niets aan over eventuele aanpassingen aan de koeling. En zojuist ook nog gebeld door nog een ander bedrijf die aangeeft geen trekhaak te kunnen monteren onder een 'sport' model...

Lang verhaal kort, is het echt nodig om de koeling aan te laten passen voor het doel waar ik de trekhaak voor wil gaan gebruiken?  En waar komen die grote prijsverschillen vandaan?

Hoop dat jullie me opweg kunnen helpen! Alvast bedankt voor de feedback.

Als ford dit meld, ga er maar vanuit dat dit nodig is. Ook gezien eventuele garanties

Andere non ford garages hebben die info vaak niet. 

Zou goed informeren naar wat voor trekhaak ford monteerd.

Bij de vw up was alleen een lastdrager mogenlijk ( met aanpassing van de koelling )

Bij mijn fiesta rally editie is dus geen trekhaak mogenlijk. Bij diverse sportive modellen komt hetzelfde voor. Simpel door je kentekenkaart te controleren wat er bij geremd wordt gemeld

Dit komt omdat het niet is getest volgens de keuringinstanties

Prijsverschillen zitten in de montage, inleren, type/merk trekhaak en natuurlijk moet het pand ook betaald worden.

Goedkoper betekend niet altijd beter.

Trouwens als je een keuze hebt, monteer een 13 polig systeem. Dit heeft als voordeel dat het parkeersensoren kan uitschakelen bij gebruik van de trekhaak en veel moderner is( veel nieuwe aanhangers/fietsendragers hebben al 13 polige aansluitingen)

STline,  je kenteken voerde dat in bij de RDW site of app! Dus de STline eco 1.0  100ps  2016 mk7,5 mag wel een treklast hebben, wel goed gekeurd daarvoor! Wat een Ford perikelen?? Geen piel op te trekken. >Robert, de Ford trekhaak is gewoon een Brink trekhaak aan de Industrieweg5 Staphorst en made in PL/RO , ze plakken gewoon een ander plaatje op en dan duurder de deur uit, ze (men)  weten het toch niet ! Daar kwam ik achter bij mijn mk8 Titan. Ben daarna het diy self fietsdraaginr. project begonnen 🤑

Inderdaad, de luxere ford uitstraling moet ook betaald worden, je krijgt er nl. niks meer voor, de / een trekhaak blijft hetzelfde ! Dus ook bij een kundige eenvoudige garage om de hoek, incl. twee .

Share

• Create New...