Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
jee

Gaspedaal hangen toeren

Recommended Posts

Ik heb iets waar ik mijn vinger niet helemaal kan opleggen. 

Het lijkt alsof het gas soms blijft hangen als ik mijn koppeling indruk om snelheid te minderen.. Ik voel dan de motor als het ware in mijn koppeling pedaal doorlopen terwijl ik hem indruk.. Als ik dan even gas geef of de koppeling weer laat opkomen en weer indruk is alles weer normaal.. 

Ik kan het niet reproduceren dus als het voorkomt ben ik net te laat om eens te analyseren wat er nu eigenlijk gebeurd. 

Iemand een idee? Gr j

Wat bedoel je hier precies mee? De dealer heeft intussen het probleem geconstateerd. Het gas jekkert wat lang door na het maken van veel toeren. De dealer heeft andere software ingeladen om te kijken of dit het probleem oplost.. Geen idee wat voor software het is.. Ik heb niet het idee dat dit het probleem heeft opgelost. 

Zou het de aan het electronich gaspedaal kunnen liggen,daar,potmeter van pedaal wat minder reageerd ??

On 19-4-2019 at 22:45, jee said:

Wat bedoel je hier precies mee? De dealer heeft intussen het probleem geconstateerd. Het gas jekkert wat lang door na het maken van veel toeren. De dealer heeft andere software ingeladen om te kijken of dit het probleem oplost.. Geen idee wat voor software het is.. Ik heb niet het idee dat dit het probleem heeft opgelost. 

De dealer heeft gewoon de laatste sofware revisie voor die auto er op gezet. Doet meestal niet veel maar als het daaraan (bug in de ecu software) had gelegen was het waarschijnlijk hiermee opgelost.

Klinkt alsof de ecu te laat reageert op de input (gaspedaal/koppeling) verandering. Heb je cruisecontrol en dat aan staan op het moment dat het gebeurt?

Sign in to follow this