Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Tim.A

EGR + inlaat schoonmaken

Recommended Posts

Iemand ervaring met het schoonmaken van de EGR en de inlaat bij een 1.5 / 1.6 TDCI uit 2015 (MK7.5).
Of kan me vertellen hoe ik die het beste uit elkaar kan halen ?

Heb het vermoeden dat mijn EGR niet helemaal goed functioneert en ik wil hem uiteindelijk ook laten uitschakelen, maar ik wil wel eerst even de boel uit elkaar draaien en schoonmaken.Onlangs melding gekregen EGR frozen, wat betekend dat die vast zit. (deze reset). Moet nog even controleren of de melding ook terug is gekomen, maar als die continu open staat dan kan die aardig vervuilt zijn.
Heb met een ex monteur gesproken en die gaf ook aan dat de EGR je inlaat behoorlijk kan vervuilen, hij heeft me ook wat foto's laten zien en dan kan ook zorgen tot vermogens verlies.

Dit soort zaken: ( Dit kwam die regelmatig tegen bij bijv. Toyota en nog erger)
EGR_1.jpg

Nu zal dit bij de Ford niet zo extreem zijn ( hoop ik) maar ik wil het gewoon eens nakijken. EGR kan je auto gewoon enorm vervuilen.
Ik ben vrij handig en ik kan zelf sleutelen aan de auto, maar EGR + inlaat heb ik nog nooit uit elkaar gehad, op youtube vind ik 1 filmpje maar dat is niet zo heel duidelijk.

Beste Tim,

Ik heb het samen gedaan met een kameraad, maar de EGR zat goed vast. (MK 7.5 1.6 TDCI)

Na een anderhalf uur hadden we hem er eindelijk uit. Ik moest de dieselfilter eerst verwijderen voordat ik erbij kwam. 

Ik had ongeveer 70.000KM gereden, maar er zat bijna helemaal niks in!

Ik heb niet echt een duidelijke uitleg voor je, maar zoek er wel iemand bij die er verstand van heeft.

Sign in to follow this