Vaal Posted January 30, 2019 Report Share Posted January 30, 2019 Ik lees dat er bij sommige tuners (menu, zip, ...) de mogelijkheid bestaat tot pop/bang tuning van een 100pk ecoboost. Is er iemand die dat al gedaan heeft? Ik vind het eigenlijk vooral interessant omdat het ook het turbogat zou verkleinen? Daarentegen zal vermoedelijk het verbruik wel iets toenemen als de turbo moet blijven draaien en het mengsel ontbrandt in de uitlaat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartM Posted January 30, 2019 Report Share Posted January 30, 2019 3 hours ago, Vaal said: Ik lees dat er bij sommige tuners (menu, zip, ...) de mogelijkheid bestaat tot pop/bang tuning van een 100pk ecoboost. Is er iemand die dat al gedaan heeft? Ik vind het eigenlijk vooral interessant omdat het ook het turbogat zou verkleinen? Daarentegen zal vermoedelijk het verbruik wel iets toenemen als de turbo moet blijven draaien en het mengsel ontbrandt in de uitlaat? Verbruik neemt idd toe. Turbogat niks van gemerkt. Wel heb je een catloos systeem nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomskii Posted January 31, 2019 Report Share Posted January 31, 2019 Please. Don't. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaal Posted February 2, 2019 Author Report Share Posted February 2, 2019 On 31-1-2019 at 11:04, Tomskii said: Please. Don't. Voor de duidelijkheid, het gaat mij om het reduceren van het turbo gat. De pop bang boeit me niet zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted February 2, 2019 Report Share Posted February 2, 2019 Nee, pop and bang is niks meer dan voor de show.( die goedkope software oplossingen Een fantsoenlijke A.L.S is een goede oplossing. Maar dat ga je niet voor 100 euro vinden Een professioneel systeem heeft ook kanttekeningen Turbo's en andere delen vinden dit totaal niet grappig. " Gesproken wordt over minder dan 1.000 kilometer levensduur voor de turbo en andere onderdelen. Duidelijk niet handig dus voor een dagelijks auto." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaal Posted February 2, 2019 Author Report Share Posted February 2, 2019 Ik vermoede al zoiets, toch bijzonder dat die tuners vanalles beloven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted February 2, 2019 Report Share Posted February 2, 2019 Softwarematig kun je idd wat bereiken, maar wat je ook doet, goed of softwarematig. Het is slecht voor de motor, uitlaat, bumpers en daarbij is oom agent ook niet heel blij met deze optie. Turbogat aanpassen/verkleinen is dmv een kleinere turbo of twin turbo dat op te vangen. Voor een 1.0 ecoboost zou ik niet aan dat soort opties gaan, hooguit een kleine tuning zodat de performance wat omhoog gaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts