Jump to content
Fiestaclub.nl
M@rio

Cylinderuitschakeling aanpassen.

Recommended Posts

7 hours ago, martn said:

Toch blijf ik er bij dat als mensen ‘zeuren’ over het verbruik, zij de verkeerde auto hebben gekocht. Je koopt een sportieve bak niet om zuinig te rijden lijkt mij? Daarnaast vind ik dit verbruik echt niet verkeerd. Mijn vorige auto’s hadden ook met minder PK en hoger verbruik dan de Fiesta. Zelfs lichter dan een Fiesta. Ik vind dit echt prima prima!

Omdat ik de aanstichter ben.... het gaat mij niet om het verbruik an sich...

Ik verbaas me over t feit dat een "zuinigere" en milieuvriendelijkere (lees lagere uitstoot belovende ) 3 cilinder ST mk8 meer verbruikt dan de mk7.5 ST 1.6 / 4 cilinder...

Dat daarnaast ook diverse kopers ontevreden zijn over het motorgedrag en dit zelfs al heeft geleid tot snel weer inruilen cq verkopen is toch niet te "verkopen"....

Maar goed... weer on topic omtrent de uitschakeling van nummer 3 en het onrustige rijgedrag!

On ‎25‎-‎2‎-‎2019 at 00:05, MonsterFiësta said:

Omdat ik de aanstichter ben.... het gaat mij niet om het verbruik an sich...

Ik verbaas me over t feit dat een "zuinigere" en milieuvriendelijkere (lees lagere uitstoot belovende ) 3 cilinder ST mk8 meer verbruikt dan de mk7.5 ST 1.6 / 4 cilinder...

Dat daarnaast ook diverse kopers ontevreden zijn over het motorgedrag en dit zelfs al heeft geleid tot snel weer inruilen cq verkopen is toch niet te "verkopen"....

Maar goed... weer on topic omtrent de uitschakeling van nummer 3 en het onrustige rijgedrag!

Hoeveel km heeft je auto al? 

En hoeveel km hebben de nieuwe St's?

Een motor moet ingereden worden... en dan praat ik niet over 2500km..

Vanaf 10 000km kunt ge pas gaan vergelijken, en dan … hoe zwaar is u voet en die van een ander?

En begrijp me niet verkeerd, praten over verbruik bij een hot hatch.. nutteloos :-)

On 27-2-2019 at 19:45, Torelli said:

Hoeveel km heeft je auto al? 

En hoeveel km hebben de nieuwe St's?

Een motor moet ingereden worden... en dan praat ik niet over 2500km..

Vanaf 10 000km kunt ge pas gaan vergelijken, en dan … hoe zwaar is u voet en die van een ander?

En begrijp me niet verkeerd, praten over verbruik bij een hot hatch.. nutteloos :-)

Ik heb zowel een Fiesta mk7.5 ST en een ST200 gehad en met dezelfde rijstijl, woon-werkverkeer en ingereden motor is de mk8 niet erg zuinig.

Mk7.5 ST(200) ongeveer 1:15 en de mk8 ST ongeveer 1:13.

Noem de 3-cilinder met cylinderuitschakeling maar gerust een andere versie van sjoemelsoftware.

Puur voor de emissie(testen) ontwikkeld blok, ik kan het niet anders zien helaas.

9 hours ago, marco170 said:

Ik heb zowel een Fiesta mk7.5 ST en een ST200 gehad en met dezelfde rijstijl, woon-werkverkeer en ingereden motor is de mk8 niet erg zuinig.

Mk7.5 ST(200) ongeveer 1:15 en de mk8 ST ongeveer 1:13.

Noem de 3-cilinder met cylinderuitschakeling maar gerust een andere versie van sjoemelsoftware.

Puur voor de emissie(testen) ontwikkeld blok, ik kan het niet anders zien helaas.

Nogmaals, als je zo een auto koopt en je op het verbruik let … doe je iets fout.

Maar dit is mijn mening, ik ga echt niet kijken op 1L meer of minder.

Met steeds meer verbazing heb ik me door dit topic geworsteld omdat ik me totaal niet herken in een "onrustig" rijgedrag. Ik rij met veel plezier sinds juni 2018 in een Mk8 automaat met nu 9000 km erop en vind het triest dat sommigen van jullie die ervaring hebben...........Sterkte ermee!!

41 minutes ago, NeverDespair said:

Met steeds meer verbazing heb ik me door dit topic geworsteld omdat ik me totaal niet herken in een "onrustig" rijgedrag. Ik rij met veel plezier sinds juni 2018 in een Mk8 automaat met nu 9000 km erop en vind het triest dat sommigen van jullie die ervaring hebben...........Sterkte ermee!!

Dit topic gaat over de MK8 ST met een 1.5 EcoBoost motor, niet de 1.0 EcoBoost motor.

Ja hoor we hebben een blije rijder. 

Veel succes ermee. 

Mk 8 automaat. 

Hoe worstel ik mij hier doorheen. 

Guest

Nog een Titanium ecoboost 1.0 100ps blije rijder met gem. 1 op 17 verbruik, van de zomer zelfs 1op18,5 met een rustige voet en 8850km's op de teller! Mario, die zijn er ook 🤔 bij een mk8 1.0 ecoboost! Ik worstel en kom boven, luctor et emergo?

On 3-3-2019 at 18:21, Torelli said:

Nogmaals, als je zo een auto koopt en je op het verbruik let … doe je iets fout.

Maar dit is mijn mening, ik ga echt niet kijken op 1L meer of minder.

Toch niet helemaal fout; een plotseling hoger verbruik kan ook duiden op een mankement. Dat is voor mij de reden (uit ervaring) om het een beetje bij te houden. Ik rijd er echter geen kilometer minder om.