Jump to content
Fiestaclub.nl
Driekus

Fiesta MK7.5 Led koplamp defect

Recommended Posts

Beste leden,

Sinds kort werkt nog aan 1 kant mijn LED verlichting. 

Soms werkt hij even voor 10 seconden volledig maar daarna blijven nog 1 of 2 led lampjes werken.

2112pw4.jpg

2cjbps.jpg

Heeft iemand een idee?

Ik heb de stekker er al een keer uit gehaald, maar zonder effect.

Mvg,

Dirk

is gewoon stuk , je kan beter gewoon nieuwe bestellen  ik neem aan aftermarket led lampen.

1 hour ago, richard b said:

is gewoon stuk , je kan beter gewoon nieuwe bestellen  ik neem aan aftermarket led lampen.

Nee het gaat om de led strip die ingebouwd is in de koplamp!

Dit zou betekenen dat ik een compleet nieuwe koplamp zou moeten kopen. (Origineel ford ongeveer €700,-)

Ok heb je de stekker al los gehad om te kijken hoe dat er uit ziet evt schoonmaken en weer even proberen.

of anders de koplamp er even uithalen om hem beter te kunnen bekijken .

even omwisselen met de andere kant er los naast houden zodat alleen de stekken er even op kan, dan weet je in ieder geval dat het in de lamp zelf zit.

Deze kun je niet los vervangen. Ik zou op zoek gaan naar een gebruikt exemplaar. 

Guest
7 minutes ago, pwaltman said:

Deze kun je niet los vervangen. Ik zou op zoek gaan naar een gebruikt exemplaar. 

Dus Dirk, €700,- per twee :)! Ik schrok me rot €700,- voor een koplamp als buiten staander :shock:! Dan moeten ze zeker ook nog (incl.) ingeleerd worden :wacko:???

Waar is ford (niet lleen ford) eigenlijk mee bezig met made in RO/PL/CN :fluiten:! Het is zoiets van zoals bij een ei-pad, productie kosten in de CN ca. €25,- en hier voor min. €600,- over de toonbank! Ze de :oops: beseffen het toch niet hoe de bovenlaag miljardair worden :byebye:

Dirk vertel het; €700,- per twee, of toch niet ?:bordoops: 

30 minutes ago, bickel said:

Dus Dirk, €700,- per twee :)! Ik schrok me rot €700,- voor een koplamp als buiten staander :shock:! Dan moeten ze zeker ook nog (incl.) ingeleerd worden :wacko:???

Waar is ford (niet lleen ford) eigenlijk mee bezig met made in RO/PL/CN :fluiten:! Het is zoiets van zoals bij een ei-pad, productie kosten in de CN ca. €25,- en hier voor min. €600,- over de toonbank! Ze de :oops: beseffen het toch niet hoe de bovenlaag miljardair worden :byebye:

Dirk vertel het; €700,- per twee, of toch niet ?:bordoops: 

Per stuk 🤷🏻‍♂️

Hier op de onderdelenlijn, koplamp van een 2015 Fiesta voor 150€

Scheelt 550€ :mrgreen:

Edit, ik zie dat je een MK7 hebt, dan kan het nog voordeliger van een 2010 Fiesta: https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/merk/ford/model/fiesta/onderdeel/koplamp-rechts/onderdeelid/10834297/

Maar als ik zo de foto vergelijk met jouw defecte koplamp, moet je toch de eerste hebben volgens mij...

Guest
57 minutes ago, Driekus said:

Per stuk 🤷🏻‍♂️

Eh :inlove:,  En voor een mk8 dan als je pech hebt, en iemand beschadigt mijn koplamp! Hij is onvindbaar/laat geen briefje achter, of wil het ook nog eens niet op zijn WA verz. gooien? Och wat, dat gebeurd toch nooit, eens in honderd jaar! Daar kan mijn buurvrouw over meespreken! Aan mijn hoela, man :bounce:!  

Op de foto te zien is het een mk7.5 koplamp. Winparts heeft ze ook met DRL voor €150,- en die lijkt me hetzelfde maar misschien krijg je dan verschil in kleur van LED tussen links en rechts.