Jump to content

Drikus nu ook met fiesta

Drikus
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Na 12 jaar gereden te hebben met een grote Mazda 6 was het wel tijd om goedkoper een kleinere auto te gaan rijden. Natuurlijk was na 12 jaar zeer positief met de Mazda te hebben gereden, de keus eerst gevallen op een Mazda 2 . Maar ja wees nu eerlijk... die ziet er niet uit ! Tenminste niet van het jaartal die ik me kon veroorloven > 2011-2012, zoiets. Totdat vrouwlief me attendeerde dat ze de Fiesta's er erg mooi uit vond zien. Nu heb ik vóór de Mazda eerder een Focus gereden van 2000- 2006 en dat was ook een geweldige auto die me nooit in de steek had gelaten. Dus toch gekeken naar een 2011 Fiesta en donders! wat een mooie auto ! Aldus geschiedde.... type 7 Ford Fiesta, Mica Gray. Lastig om uit te leggen welke kleur het is want dat verandert met de kleur van het licht van de hemel...

Je gaat tóch vergelijken met je vorige auto: Fijne auto tot dusver, klein (maar dat was het doel) en minder in vermogen (maar dat was van tevoren bekend) En zuinig.

Tuurlijk is het wel even wat anders dan de zware, dure, Mazda met vermogen te over, maar daar kies je voor.

Wat ik voornamelijk opmerk is het gewicht; het stuitert natuurlijk meer dan de meer dan 500kg zwaardere Mazda . En het vermogen; je kan niet meer "ff snel ervoorbij".

Maar verder een geweldige auto en blij mee!

• 2 weeks later...