Jump to content

"Wangen" zitting stoel aanpassen?

Vaal
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben me aan het orienteren op een andere auto en een fiesta occasion is zeer interessant. Een groot struikelblok is de berijdersstoel.

De wangen aan de zijkant van de zitting die de benen ondersteunen in bochten, zijn de dkik/hoog/stevig voor mij. Dus ook bij gewoon rechtuit rijden duwen ze teveel in mijn benen.

Waarschijnlijk omdat ik te veel wijdbeens zit (ben 195cm).

Na een proefrit van 20 minuten kon ik amper nog lopen. Dus ik ben op zoek naar ideeën om dit op te lossen.

Ik denk dat een stoffeerder er wel wat aan kan doen (stof is los te halen volgens mij, het zijn geen "gegoten" stoelen?).

Maar wellicht zijn er nog andere ideeën. (Verlengde stoelrails laten plaatsen? Stoelen uit focus in de fiesta zetten?)

1125108420_fordfiestastoelenvanbovenpijltjes.thumb.jpg.12afb91c23fab5ddecf3e8601e044360.jpg

Heb je in een driedeurs meer ruimte? Mij wordt altijd verteld dat daar geen verschil in zit. B stijl zit wel verder naar achter, maar de stoel/rails niet?

Ik heb reiswieg lange benen en dan ook nog eens relatief lange bovenbenen, wellicht dat dat nog uitmaakt?

Ik reed proef in een 5 jaar oude fiesta, dus de stugheid was niet puur nieuwigheid.

Wijdbeens zitten ? Ik ben zelf iets kleiner 187 en heb een Metal met sportstoelen maar heb dat probleem opgelost door het stoelframe aan te passen zodat je verder naar achtern zit is in mijn geval 25 mm verder naar achter maar een wereld van verschil 

Het enigste wat niet meer werkt is bij het naar voren klappen van de stoel dat deze weer terug komt is dezelfde stand 

52 minutes ago, Vaal said:

Heb je in een driedeurs meer ruimte? Mij wordt altijd verteld dat daar geen verschil in zit. B stijl zit wel verder naar achter, maar de stoel/rails niet?

Ik heb reiswieg lange benen en dan ook nog eens relatief lange bovenbenen, wellicht dat dat nog uitmaakt?

Ik reed proef in een 5 jaar oude fiesta, dus de stugheid was niet puur nieuwigheid.

Je hebt sowieso meer ruimte met in en uitstappen. De deur is groter.

Wellicht een ST-line of Sport proberen. Weet niet of elke Fïesta in hoogte verstelbare stoelen heeft....

Geen ST kopen... die hebben pas hoge wangen 😅

49 minutes ago, BlackFocus said:

Wijdbeens zitten ? Ik ben zelf iets kleiner 187 en heb een Metal met sportstoelen maar heb dat probleem opgelost door het stoelframe aan te passen zodat je verder naar achtern zit is in mijn geval 25 mm verder naar achter maar een wereld van verschil 

Hoe heb je dat gedaan? Werkt de hoogte verstelling nog wel?

Het is mij overigens nog onduidelijk wat het verschil tussen normale stoelen en sportstoelen is, volgens mij hebben alle fiesta's dezelfde stoelen (behalve de ST)?

Zie wel modellen mét en zónder lendesteun. Ik heb ze het liefst zonder, maar volgens mij zit het standaard op de titanium.

28 minutes ago, MonsterFiësta said:

Wellicht een ST-line of Sport proberen. Weet niet of elke Fïesta in hoogte verstelbare stoelen heeft....

Geen ST kopen... die hebben pas hoge wangen 😅

De ST had ook destijds ook geprobeerd, maar daar pas niet eens in de stoel :) Terwijl ik toch echt niet breed ben ofzo.

Een ST Line heeft (zo te zien op de foto's) dezelfde stoelen als een normale fiesta, dus zelf kwalitatief uitermate teleurstellende wangen ;-)

Alle fiesta's die ik tot nu toe gezien heb, hebben een hoogte verstelbare stoel. Misschien niet de instapmodellen, maar in principe ga ik toch voor een titanium.

1 hour ago, Vaal said:

Hoe heb je dat gedaan? Werkt de hoogte verstelling nog wel?

Het is mij overigens nog onduidelijk wat het verschil tussen normale stoelen en sportstoelen is, volgens mij hebben alle fiesta's dezelfde stoelen (behalve de ST)?

Zie wel modellen mét en zónder lendesteun. Ik heb ze het liefst zonder, maar volgens mij zit het standaard op de titanium.

De Metal heeft dezelfde stoelen als de ST echter zijn de rugleuningen iets anders 

De aanpassingen heb ik uit een andere fiesta vandaan wat ik toen zien is het bovendeel (zitting) verplaatst op het onderframe 

hoe weet ik zo niet meer maar zal straks even kijken of het lukt om een foto te maken 

1 minute ago, BlackFocus said:

De Metal heeft dezelfde stoelen als de ST echter zijn de rugleuningen iets anders 

De aanpassingen heb ik uit een andere fiesta vandaan wat ik toen zien is het bovendeel (zitting) verplaatst op het onderframe 

hoe weet ik zo niet meer maar zal straks even kijken of het lukt om een foto te maken 

Oke, dus je hebt alleen de zitten/stoel anders op het onderstel gezet. dus geen nieuwe rails of nieuw onderstel.

On 2-1-2019 at 18:31, Vaal said:

Oke, dus je hebt alleen de zitten/stoel anders op het onderstel gezet. dus geen nieuwe rails of nieuw onderstel.

Ik heb even gekeken en ik heb echt wat bijzonders Wat het bekledingbedrijf heeft gedaan is het frame losgemaakt van de steunen en dit 2.5 cm naar achter en opnieuw vastgelast moet zeggen ziet er netjes uit ( ik had er nooit zo naar gekeken ) is echt een mooi stukje werk ikzelf had dit nooit zo bedacht 

13 minutes ago, BlackFocus said:

Ik heb even gekeken en ik heb echt wat bijzonders Wat het bekledingbedrijf heeft gedaan is het frame losgemaakt van de steunen en dit 2.5 cm naar achter en opnieuw vastgelast moet zeggen ziet er netjes uit ( ik had er nooit zo naar gekeken ) is echt een mooi stukje werk ikzelf had dit nooit zo bedacht 

Thanks! Weet niet of elk bekledingsbedrijf dat kan, maar ik kan eens rondvragen.

1 minute ago, pwaltman said:

Kunnen ze niet het gedeelte waar je op zit opvullen zodat het hoger komt. Zit je ook iets minder klem tussen de wangen.

Dat kan vats ook, maar weet niet of je dan nog lekker zit omdat de vorm van de rugleuning niet meer netjes klopt met hoe je er normaal tegenaan zit.

Ik had wel bedacht om dit te testen met een kussentje oid

On 2-1-2019 at 18:29, BlackFocus said:

Nee toch? De ST heeft volgens mij als enige Recaro stoelen. De metal heeft sportstoelen, maar niet die van Recaro. 

Ik vind de ST stoelen overigens heerlijk, maar ben met mijn 1,75 en slanke bouw dan ook perfect op maat voor die stoelen denk ik. Rijden vaak mensen mee die dikwijls zeggen, wat zit dit krap / strak zeg!... haha

Share

• Create New...