Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
MonsterFiësta

Fiesta mk 7.5 ST Molten Orange

Recommended Posts

Na 4 jaar Fiësta MK7 Sport ( https://www.focusclub.nl/index.php?threads/panther-black-mk7-sport.97717/ ) jarenlang te hebben gereden eindelijk mijn droomauto gevonden.

Een 2014 Molten Orange Fiësta MK 7.5 STII
Origineel Nederlands geleverd en afkomstig van de 1e eigenaar.
Auto is helemaal compleet dus ben niet van plan om er veel aan te doen...

q7eygov.jpg

Eerste updates zijn reeds een feit;

- winterbanden (op staal) gemonteerd
- dealer kentekenplaathouder verwijderd
- Silvervision richtingaanwijzers geplaatst.
- luxe interieurverlichting boven de achterbank geplaatst
- Autobeam achterlichten (alleen rood), kentekenplaat en kofferbakverlichting besteld

Mooie Fiesta {st}II Jeroen. Maar winterbanden op staal met wieldoppen, nee dat kan echt niet! Ook al is het voor 3maanden!! Ik had de orginele 16" alum. winterset van Ford €950,- gepakt, excl. TPMS sensoren. Het is jouw keuze, maar de omgevingsdrukte zegt ..............! :wacko: oem is roem! 

2 hours ago, bickel said:

Mooie Fiesta {st}II Jeroen. Maar winterbanden op staal met wieldoppen, nee dat kan echt niet! Ook al is het voor 3maanden!! Ik had de orginele 16" alum. winterset van Ford €950,- gepakt, excl. TPMS sensoren. Het is jouw keuze, maar de omgevingsdrukte zegt ..............! :wacko: oem is roem! 

Tsja... setje kost me nu 250,-

Had ook liever lichtmetaal gehad maar stook die 700 wel op aan benzine 😆

Helemaal mee eens Jeroen
Is dat bij mij ST een set Borbet 16inch zat anders had ik echt geen LM velgen gekocht maar gewoon stalen jongens voor die paar maanden :)

26 minutes ago, peter1981 said:

Helemaal mee eens Jeroen
Is dat bij mij ST een set Borbet 16inch zat anders had ik echt geen LM velgen gekocht maar gewoon stalen jongens voor die paar maanden :)

Ook met de juiste wielmoeren erbij 😙? Voor staalvelgen, de zitting is anders! Toch ziet het er niet naar uit, voor die paar 6 honderd euro meer, is een geheel ander gezicht ook voor door de omgevingsdruk! Dat is bijna hetzelfde dan als bv. xtc slikken om voor oem gedoe meer te kunnen presteren! 😍

Ik gok dat de ST wat minder zuinig is met bandjes als de Sport die ik hiervoor had.

Wielbouten voor staal had ik nog van m'n Sport dus ik rij voorlopig op staal.

Zolang de "omgeving" niet meebetaald trek ik me ook niets aan van die zogenaamde omgevingsdruk...

On 31-12-2018 at 11:40, bickel said:

€950,- voor een winterset is toch wel flink geld, dat zou ik er ook niet aan uitgeven. Een tweedehandse set hoeft echter niet zo duur te zijn en staat net zo mooi, ik heb een set orginele 15" Ford velgen met nieuwe banden bij de st gekocht voor ongeveer dezelfde prijs als nieuwe stalen velgen.

Mooie ST Jeroen, vind dit toch altijd wel een mooie kleur. Hoe zuinig de ST met de banden is ligt natuurlijk helemaal aan je eigen rechtervoet 😉

Mijn 1e Autobeam bestelling

7oz82kxtc.jpg

Achterlichten

z98rgeq69rz.jpg

Kofferbakverlichting (groot - warm wit)

ich4v7pjbf1.jpg

Kentekenplaatverlichting met de "led side light upgrade" en de tekstloze houder

hdpbfdnj4zj5y.jpg

Philips Silvervisions

n9rfrq3slkm9.jpg

dtrwqg3wv3dlk.jpg

Die silvervisions zien echt wel gaaf uit krijg je net wat strakker geheel  :) rest uiteraard ook top

48 minutes ago, peter1981 said:

Die silvervisions zien echt wel gaaf uit krijg je net wat strakker geheel  :) rest uiteraard ook top

Twijfelde even om ook de Autobeam richtingaanwijzers en achteruitrijverlichting aan te schaffen maar aangezien je dan duidelijk de led lampen ziet zitten en ik de originele look wil houden heb ik dat niet gedaan

On 17-1-2019 at 10:37, Tomskii said:

Hoe zit het net met die remlichten van AB? Veel verschil tov stock? 

Ik vind het een vooruitgang! Staan op Youtube wat filmpjes.

Fotografisch vastleggen is wat lastig.

Heb inmiddels ook de gehele set voor de voorzijde in huis. Als de temperaturen wat stijgen (en het plastic dus niet 1 2 3 afbreekt) komen die er in.

On 20-1-2019 at 14:23, MonsterFiësta said:

Ik vind het een vooruitgang! Staan op Youtube wat filmpjes.

Fotografisch vastleggen is wat lastig.

Heb inmiddels ook de gehele set voor de voorzijde in huis. Als de temperaturen wat stijgen (en het plastic dus niet 1 2 3 afbreekt) komen die er in.

Ik zie maar één filmpje 's nachts (van Ash Holder) maar dat is op zich mijn zorg niet, dan zien de meeste mensen je sowieso remmen. Hoeveelheid licht overdag is wat me voornamelijk interesseert. Al heb ik de indicators en dergelijke wel die idd enorm licht geven (tot op het punt dat ik er blind van zou worden lol)

On 23-1-2019 at 17:04, Tomskii said:

Ik zie maar één filmpje 's nachts (van Ash Holder) maar dat is op zich mijn zorg niet, dan zien de meeste mensen je sowieso remmen. Hoeveelheid licht overdag is wat me voornamelijk interesseert. Al heb ik de indicators en dergelijke wel die idd enorm licht geven (tot op het punt dat ik er blind van zou worden lol)

Off topic, Ash Holder ken ik persoonlijk van de tijd dat we allebei een red/black edition hadden haha

On 23-1-2019 at 17:04, Tomskii said:

Ze zijn gewoon feller als halogeen, ook overdag!

Ik vind de harmonie tussen t 3de remlicht en de reguliere achter/remlichten gewoon netjes staan zo!

Inmiddels ook de ambient verlichting boven de achterbank geplaatst.

gvl9h7.jpg

Submarine verlichtingsunit via Marktplaats gekocht en stukje bij de knopjes zwart gespoten.

Extra stroomdraad naar voren getrokken en aangesloten op de ambient verlichting voor.

On 25-1-2019 at 21:17, MonsterFiësta said:

Ze zijn gewoon feller als halogeen, ook overdag!

Ik vind de harmonie tussen t 3de remlicht en de reguliere achter/remlichten gewoon netjes staan zo!

Toch misschien maar weer eens een kleine bestelling plaatsen de komende week dan maar :) 

On 18-2-2019 at 17:42, JaccovO said:

Grappig! Waar heb je die gevonden? Ik vind m alleen via ebay

Daar komt ie ook vandaan. 4 dollar nog wat ;)

Maat is net effe te klein maar ik vind het wel grappig.

Toch geen mogelijkheid om kort even een filmpje te maken van de autobeam leds? Ik ben nog steeds niet over de streep getrokken haha :-)

On 22-2-2019 at 10:34, Tomskii said:

Toch geen mogelijkheid om kort even een filmpje te maken van de autobeam leds? Ik ben nog steeds niet over de streep getrokken haha :-)

Ben overigens niet zo tevreden over de chrome w5w lampjes van Autobeam die in mijn spiegels zitten.

Ze knipperen donker oranje en zijn stukken minder fel dan de Osram Chrome Diadem lampjes die ik in mijn vorige Fiesta had.

Inmiddels deze dan ook weer besteld ;)

Tevens eerdaags de led verlicting in de dim en mistlichten plaatsen.

Sign in to follow this