Jump to content

mybluefin chiptuning

mcmikev
 Share

Recommended Posts

Hi,

Ik zit er erg aan te denken om mijn 100PK fiesta te kietelen met een chiptuning via mybluefin.
100pk naar 145pk en hoger koppel dus zou lekkerder oppakken bij lagere toeren.
Zijn er hier leden die dit al hebben gedaan met de Fiesta 1.0 mk8 titanium uitvoering?

Is dit betrouwbaar genoeg? Ik ben geen racer maar wil graag die bite als je het nodig hebt. Mijn focus wagon was groter en zwaarder en had 125PK en pakte toch net sneller op met acceleren. Ook die had een 6 bak net als mijn nieuwe fiesta.

Ik hoor graag de meningen/opmerkingen.

Dank jullie wel alvast.

Hoi Mike,

mijn fietsta mk8 titanium laten chippen en man o man wat een genot is dat. Kijk je moet het niet gaan gebruiken als of het nu een race auto is maar rustig warm laten worden en dan merk je echt het verschil als je het even nodig hebt.

Betrouwbaarheid kan ik niet veel over zeggen maar zoals altijd zijn er voor en tegenstanders. Ik heb het laten doen bij Mebu in Nootdorp. Tevens heb ik ook mijn luchtfilter vervangen en wil ik ook nog de luchtbuis vervangen. 

Wat betreft de Bluefin kan ik niets over zeggen aangezien de software voor de fiesta mk8 volgens mij nog niet heel lang uit is. 

Wat gaat dat jou kosten als ik vragen mag Jan Wim

begrijp ik dat het bij de officiële ford dealer gaat gebeuren? 

42 minutes ago, JWE said:

Na maandag kan ik je meer vertellen, dan staat er een afspraak gepland bij een noordelijke Ford-dealer die hem gaat aanpassen naar 140 PK.

Als ik het zou willen doen zou ik niet kiezen om het er eenmalige erop laat zetten bij een  mybluefin dealer, het kost het maar een klein beetje minder dan dat je een bluefin apparaat in Engeland besteld.

Met dat apparaat kun je de orginele mapping waarden in het apparaat opslaan en bewaren en de tuning waarden in de auto, ook kun je naderhand zonder problemen de  orginele waarden weer terug zetten als je voor een onderhoudsbeurt naar een dealer gaat. Kun je na de beurt er de tuning waarden er weer op zetten.

39 minutes ago, Jps said:

Als ik het zou willen doen zou ik niet kiezen om het er eenmalige erop laat zetten bij een  mybluefin dealer, het kost het maar een klein beetje minder dan dat je een bluefin apparaat in Engeland besteld.

Met dat apparaat kun je de orginele mapping waarden in het apparaat opslaan en bewaren en de tuning waarden in de auto, ook kun je naderhand zonder problemen de  orginele waarden weer terug zetten als je voor een onderhoudsbeurt naar een dealer gaat. Kun je na de beurt er de tuning waarden er weer op zetten.

Dus bleufin laat geen sporen achter indien je de auto achterlaat bij de dealer na het terugzetten van de originele waarden?

Ja daarom wil ik ook voor de bluefin gaan. Indien nodig kan je nog terug en indien overschreven door een garage kan je die ook weer laten aanpassen.

Maar ben benieuwd of er voor de MK8 fiesta 1.0 100PK al ervaringen zijn. Gaat dit net zo goed als een tuner doet (is het niet hetzelfde?) gaat het ook redelijk snel of ben je echt wel een lange tijd bezig?
WIl ook nog tevens de het vervangde K&N filter nemen.(inleg)

Zie dat bleufin superchips is. Die stonden in het verleden niet bekend om hun betrouwbaarheid ed.

Wellicht Rica iets. Zij beloven dat er indien motor problemen ontstaan, dit samen met Ford Nederland kunnen oplossen omdat ze een zogenaamde handshake overeenkomst hebben?

Ik vind het dus een wirwar aan chippers, tuners en meningen. Wat is beter dan een ander en wie garandeerd dat de garantie of problemen ook echt worden opgepakt door ze.

als iemand die voor het eerst dit wil gaan doen is het een dik bos met dikke bomen en weet je niet wat je moet kiezen. 

Beetje best practise mis je dan wel of de ervaringen.  

Tof dat in elk geval iedereen z’n eigen ding probeert en doet en dat deelt met ons hier. 

Voor nu fijne feestdagen van deze kant en ik denk er toch aan om volgende maand de stap te wagen met de bluefin. Wikken en wegen 😳🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️😳🤷🏻‍♂️

On 21-12-2018 at 21:52, JWE said:

Na maandag kan ik je meer vertellen, dan staat er een afspraak gepland bij een noordelijke Ford-dealer die hem gaat aanpassen naar 140 PK.

Hoe bevalt je tuning tot nu toe? Groot verschil?

Goed! Ja, er is best wel een groot verschil. Waar ik eerder terug moest schakelen om weer wat gang in de auto te krijgen is dat nu niet meer nodig. Erg fijn op de snelweg. Ook het optrekken vanuit stilstand gaat vlotter, zeker als je wat toeren maakt. Wel werkt mijn start-stopsysteem niet meer. Maar ik weet niet of ik daar nou rouwig om moet zijn of niet.

On 29-12-2018 at 15:50, JWE said:

Goed! Ja, er is best wel een groot verschil. Waar ik eerder terug moest schakelen om weer wat gang in de auto te krijgen is dat nu niet meer nodig. Erg fijn op de snelweg. Ook het optrekken vanuit stilstand gaat vlotter, zeker als je wat toeren maakt. Wel werkt mijn start-stopsysteem niet meer. Maar ik weet niet of ik daar nou rouwig om moet zijn of niet.

Even een update, start- en stop werkt opeens weer. 

3 hours ago, JWE said:

Mag ik vragen naar welke ford dealer je bent geweest voor de tuning?

En behoud je de fabrieksgarantie?

On 3-1-2019 at 20:28, JWE said:

Start/stop moet aan bepaalde voorwaarden voldoen. Wellicht heb je een instelling van ventilatie verandert en dat is invloed op start/stop.

On 21-12-2018 at 21:52, JWE said:

Hi JWE,

Waar ben jij geweest? Mijne is al gechipt maar ben erg benieuwd hoe het bij een Ford Dealer gedaan is.

Groet,

Auke

On 4-1-2019 at 00:30, Rolls said:

Mag ik vragen naar welke ford dealer je bent geweest voor de tuning?

En behoud je de fabrieksgarantie?

Ik heb je een PM gestuurd, ik weet niet of het handig is de naam van de dealer te noemen. Om maar geen slapende (Ford-)honden wakker te maken 😉

On 4-1-2019 at 21:42, pwaltman said:

Start/stop moet aan bepaalde voorwaarden voldoen. Wellicht heb je een instelling van ventilatie verandert en dat is invloed op start/stop.

Dat weet ik, maar ik heb niets veranderd. Wel een lange rit toen het ineens weer werkte, wellicht de accu even goed opgeladen of iets dergelijks. Ik ben er wel blij mee, zat me toch niet helemaal lekker dat het niet meer werkte.

3 hours ago, ADJ said:

Hi JWE,

Waar ben jij geweest? Mijne is al gechipt maar ben erg benieuwd hoe het bij een Ford Dealer gedaan is.

Groet,

Auke

Hoe ze dat gedaan hebben, geen flauw idee. Ik heb er geen verstand van, de reden dat ik ook voor en Ford-dealer gekozen heb toen dat een optie bleek. De auto is de werkplaats ingegaan, ik heb gezien dat de motorkap open ging en vervolgens ben ik achter mijn laptop gedoken. Na 45 minuten was het klaar en kon ik gaan. 

8 hours ago, JWE said:

Ik heb je een PM gestuurd, ik weet niet of het handig is de naam van de dealer te noemen. Om maar geen slapende (Ford-)honden wakker te maken 😉

Dat weet ik, maar ik heb niets veranderd. Wel een lange rit toen het ineens weer werkte, wellicht de accu even goed opgeladen of iets dergelijks. Ik ben er wel blij mee, zat me toch niet helemaal lekker dat het niet meer werkte.

Hoe ze dat gedaan hebben, geen flauw idee. Ik heb er geen verstand van, de reden dat ik ook voor en Ford-dealer gekozen heb toen dat een optie bleek. De auto is de werkplaats ingegaan, ik heb gezien dat de motorkap open ging en vervolgens ben ik achter mijn laptop gedoken. Na 45 minuten was het klaar en kon ik gaan. 

Kun je mij ook nog een PM sturen hoe,wat,waar? Huidige bevalt niet super op sommige fronten en woon in Drenthe, dus ergens in de Noordelijke provincies komt goed uit, thanks! 👍

• 3 weeks later...
 Share

• Create New...