Jump to content
Fiestaclub.nl
chmulder

Passen deze usa wielen?

Recommended Posts

Hoi,

Kom net wielen naar mijn smaak tegen op eBay. Ze zijn voor een ouder model Mustang en daardoor hebben ze Amerikaanse maten waardoor ik er helemaal geen wijs meer uit kan. Volgens mij moet ik dan ook Europese bouten erin schroeven omdat daar ook verschil in zit?

Dit zijn de maten volgens de adverteerder, heruitgave van een anniversary Cobra wiel voor een oudere Mustang dus, link eronder:

Wheel Specs
Size: 17x9
Offset: +20mm
Backspacing: 5.95
Lug Pattern: 4 x 108
Weight 25 lbs

http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemDescV4&item=223114329442&category=43953&pm=1&ds=0&t=1541613103000&ver=0&cspheader=1

Mijn auto is de mk7,5 fiesta titanium 5d.

Gelijk nog een vraag, waar kan ik velgen goed en niet te duur laten spuiten, alleen het zijaanzicht in precies de lak kleur van mijn Ford, race red?

Smart bedankt voor het meedenken en de uitleg! Ik heb al 100 keer de uitleg over mijn eigen Europese wielen gelezen en dat blijft ook niet hangen bij mij, dus houd het niveau laag;-p

Hoe groot is het naafgat? Jouw Fiesta heeft 63,3 mm maar die van de Cobra kan ik niet vinden.

Spuiten of poedercoaten van je wielen is geen rocketscience. Je hebt vast wel een bedrijf in de buurt die dat kan doen. Ik hoop dat ze een mooie prijs maken. De kosten denk ik 60-80 euro per velg, afhankelijk of de velg netjes is en de band eraf.

denk dat deze link fijner werkt: https://www.ebay.com/itm/1979-93-Mustang-Anniversary-Wheel-17x9-/223114329442

zo te zien staat op de 3de foto de waarde 64.2 wat de naafdiameter is (centre bore), daar zou je een set centreerringen voor moeten kopen 64,2 - 63,3

Geen idee of die in deze maat bestaan

9j is wel serieus breed, zou het niet onder een fiesta monteren.

Ga uit van een bandbreedte van minimaal 235 of nog groter

Guest
13 hours ago, Thieske said:

denk dat deze link fijner werkt: https://www.ebay.com/itm/1979-93-Mustang-Anniversary-Wheel-17x9-/223114329442

zo te zien staat op de 3de foto de waarde 64.2 wat de naafdiameter is (centre bore), daar zou je een set centreerringen voor moeten kopen 64,2 - 63,3

Geen idee of die in deze maat bestaan

Dat is een verdomd dun centreerring, met een wanddikte van 0,45mm :). Normaal centreren de conische wiel(moer)bouten het wiel, als de bouten met conische zitting zijn? 

Stukje(s) vlak blik 0,45mm (eerst meten?) ertussen en bouten/moeren met beetjes in stappen tot het juiste moment aandraaien (bv. 110Nm) !

Net zoals Robert zegt, :hug: j9 wel breed ?? 

Dat zijn geen stukjes blik, dat heet aluminiumfolie 🤣

Natuurlijk centreren de conische wielmoeren/bouten het wiel zo goed mogelijk, maar zelfs dan kan er met het minimaalste aan afwijkingen een onbalans ontstaan met rare trillingen en daar zal @chmulder / @Pieterke / @Thieske geen zin in hebben. Gecombineerd met de twijfels over de breedte van de velg zoals hierboven genoemd en de sticker op de doos, zou ik zelf de gok niet nemen. Jammer want ze zien er wel heel mooi uit. Je kan de gok natuurlijk wel nemen, wanneer ze niet passen heb je een mooie versiering voor aan de muur, deurstop of tuinornament.

Guest

:hug: Ja Thijs uit Helmond, m'n Perlebacher alu bierblikje is ca. 0,2mm dik :), das nog te dun! Bierblikje heeft ook een doorsnede van ehum, 65,4mm, daar zou je een ringetje van kunnen knippen! En krijg je het ertussen gefriemeld!  Blijft er nog een kleine speling van 0,2mm over! Dat is acceptabel! :cheerlie: 

Nou, ik laat ze wel gewoon liggen, haha. Bedankt voor alle info! Ik zoek nog wel even verder naar velgen die zeker gaan passen.