Jump to content
Fiestaclub.nl
pwaltman

MK7.5 ST Line

Recommended Posts

Interessante wagen. Ben zelf geen fan van SUVs door de meestal magere wegligging, hoog zwaartepunt en 2km/l minder maar voor de rest ziet het er prima uit.

Ook het "enhanced engine sound" nog aangezet? De mild-hybrids schijnen erstra te brommen door de speakers.

Enkele aanpassingen gedaan.

Een ochtendje Menu om de software te veranderen van ZIP naar Revo. Deze voelt onderin redelijk gelijk maar bovenin sterker en trekt langer door. Aanrader dus.

Ook nog even de led lampen in de mistlampen geplaatst. Er zat al iets led-achtigs in maar dat was troep. Nu goede met de leds op de juiste plek en de voorkant dicht. Het beeld is goed, helaas zie je dat niet op de foto. 

IMG-20200123-142236.jpg

Ik heb op YouTube een aantal video's voorbij zien komen van de Revo Stage 1 op jouw type Fiesta en daarmee doken ze onder de 8 seconde voor de 0 naar 100 km/h wat toch wel behoorlijk indrukwekkend is.

2 hours ago, Skippy said:

Ik heb op YouTube een aantal video's voorbij zien komen van de Revo Stage 1 op jouw type Fiesta en daarmee doken ze onder de 8 seconde voor de 0 naar 100 km/h wat toch wel behoorlijk indrukwekkend is.

Ja klopt. Hij was al rap met ZIP maar denk dat ie nu nog nét ff rapper is. Niet super belangrijk, hij rijdt in ieder geval ff lekkerder dan voorheen.

Vandaag heb ik de schijven, blokken en 4 remleidingen vervangen. De linker remschijf was krom. De schijven heb ik vervangen voor geperforeerde Brembo's. Uiteraard nieuwe remblokken; EBC Greenstuff voor wat sportievere rijstijl. De leidingen waren in prima conditie maar omdat ik ze gaaf vind toch ook besteld. Goodrigde staalomvlochten leidingen in het groen 😀

Alles netjes schoongemaakt, trommels ff netjes zwart gemaakt, klauwen weer mooi zilvergrijs. Ik ben er blij mee. 

IMG-20200209-143308.jpg

IMG-20200209-130425.jpg

IMG-20200209-123756.jpg

IMG-20200209-153452.jpg

Voor geïnteresseerde mensen, de Brembo schijven en EBC blokken heb ik besteld bij Winparts. Krijg je er gratis remmenreiniger en Até vet bij. De Goodridge leidingen komen bij Fine Line Imports vandaan. Alles binnen 1 week in huis. 

Nadat alles gemonteerd zat heb ik de boel ontlucht en een proefritje gemaakt: hard pedaal en remt top!

Gaaf! Ik vind die lip ook erg goed staan. Dat wil ik zelf ook nog wel.

En dat opknappen van die remmen: Heerlijk als je de ruimte hebt om zoiets te ondernemen. Op straat dit soort klusjes uitvoeren is toch wat minder.

1 hour ago, Tim.A said:

Cool, ziet er goed uit. Moet binnenkort ook voor nieuwe gaan, zodra ik weer naar de zomer velgen ga.

Ik dacht zelf ook aan geperforeerde Brembo of aan Zimmermann Sport Z 250, schijnen het ook erg goed te doen.

https://www.auto-onderdelen24.nl/zimmermann/7586215

Zimmermann heb ik ook over getwijfeld. Omdat mijn broertje de Brembo erg goed vind op de Focus heb ik daarvoor gekozen.

1 hour ago, Scarrrr said:

Gaaf! Ik vind die lip ook erg goed staan. Dat wil ik zelf ook nog wel.

En dat opknappen van die remmen: Heerlijk als je de ruimte hebt om zoiets te ondernemen. Op straat dit soort klusjes uitvoeren is toch wat minder.

Dankjewel. De frontlip is een splitter van Maxton. Heb ik gekocht bij Mebu.

Op zich zou je de remmen thuis voor de deur kunnen doen. Alleen dan wel met lekker weer😆😆

Het is inderdaad prettiger in de werkplaats met alles wat je nodig hebt binnen handbereik.

On 9-2-2020 at 22:29, pwaltman said:

Voor geïnteresseerde mensen, de Brembo schijven en EBC blokken heb ik besteld bij Winparts. Krijg je er gratis remmenreiniger en Até vet bij. 

Nadat alles gemonteerd zat heb ik de boel ontlucht en een proefritje gemaakt: hard pedaal en remt top!

Welk typenummer voor de MK7,5 ?

Zijn dat deze ?  

DP22002 EBC

https://www.winparts.nl/remsysteem/remblokken/c633/remblokkenset-greenstuff-dp22002-ebc/p1035994.html#toepasbaarheid

Mooi gedaan die remleidingen wil ik ook gaan doen

Heb je helemaal de rem olie vervangen of alleen gevult en ontlucht? 

1 hour ago, Steelmaster said:

Denk niet dat je de leiding kunt vervangen zonder het systeem leeg te laten ? (correct me if i'm wrong)
Dan lijkt meteen nieuwe olie me het beste.

12 minutes ago, Tim.A said:

Denk niet dat je de leiding kunt vervangen zonder het systeem leeg te laten ? (correct me if i'm wrong)
Dan lijkt meteen nieuwe olie me het beste.

Ik heb geen idee (blijkt al uit me vraag haha) 

Dit durf ik toch niet alleen. Heb liever dat de auto niet start als dat hij niet remt

Als je de leidingen loshaalt met ingetrapt pedaal (moet je ff iets op verzinnen) dat is na het monteren van de nieuwe leidingen het ontluchten snel gedaan. Waarschijnlijk heb je voldoende aan 0,5 liter remvloeistof om de boel goed luchtvrij en op nivo te krijgen maar voor de zekerheid 1 liter kopen lijkt me beter.

Vandaag ben ik begonnen met het poetsen van mijn Fiesta. Eerst wassen, zemen, klei met detailspray en nu bezig met polijsten. Hij komt er goed onder vandaan. Morgen ga ik verder.

IMG-20200404-160956.jpg

IMG-20200404-160925.jpg

IMG-20200404-161032.jpg

IMG-20200404-162037.jpg

IMG-20200404-WA0010.jpg

14 hours ago, BlackFocus said:

Netjes hoor en de kleur blijft mooi 👍

Thanks, ja de kleur is top maar je ziet er veel beschadigingen en vuil op. De volgende auto wordt een andere kleur denk ik.

6 minutes ago, allesklusser said:

Mocht je nog tijd over hebben...... Prachtig werk.

Hahaha, ja dat geloof ik graag 😄😄

2 hours ago, RuudTilburg said:

Mooi resultaat en mooie kleur. Jammer dat deze kleur niet meer geleverd wordt op de MK8's.

Zeker een hele mooie / opvallende kleur, maar op de Magnetic kleur die wij hebben zie je wel een stuk minder gauw beschadigingen / vuil en daar ben ik nog steeds heel blij mee......