Jump to content

Voorstellen met MK8 ST3

martin ST
 Share

Recommended Posts

Bij deze wil ik mij voorstellen met mijn net aangekochte MK8  ST3

Mijn naam is martin,52 jaar kom uit Zaandam.

Getrouwd en één dochter, werkzaam als cad/cam programmeur, cnc draaier- frezer.

Altijd al een autofreek, en toch wel snelle auto’s gehad. Golf gti, subaru gtt, subaru wrx, en mijn laatste droom die ik altijd zou willen hebben was een mitsubishi evo 6.

Deze 7 jaar geleden gevonden, en na veel fijne km nu toch weer verkocht met pijn in mijn hart. Maar stond laatste jaren te veel stil voor de deur. Was op zoek naar een mooie snelle kleine hatchback, welke je makelijker pakt. Een evo is erg leuk maar geen dagelijkse auto. Hoop dit in de ST 3 wel gevonden te hebben, mijn eerste ervaring is geweldig. Ook de veschijning in frozen white met de stripping vind ik al geweldig. Geweldige wegligging, voelt degelijk. Auto was al voorzien van open luchtfilter en een scorpion uitlaatsysteem. Welke een hele mooie sound geeft in sportmode. En de optionele sperdiff. Black lights . B&O geluidssysteem. Panoramadak. Dus gewoon een supercomplete auto.

Km stand is nu nog geen 1000km, dus nog aan het inrijden. Voor zover dat nog moet.

82694D46-3BE8-45D8-A584-C2E0E57317EC.jpeg

EE836FDA-780D-42A4-AD2E-DE0AA506EFEA.jpeg

• 2 months later...

Zaterdag een nieuwe luchtinlaat slang gemonteerd van Pro hoses.

Mooi één diameter, en geen restrictie in deze slang. 

Zat al een Airtech luchtfilter op, moet wel zegen dat de motor mooier oppakt nu.

Had ik eigenlijk niet verwacht, ging mij ook meer om de looks onder de motorkap.

39835042083_d0c714861a_b.jpg

• 6 months later...

Weer eens wat posten, twee kleine updates.

De powerflex motorsteun, weet ik nog niet of deze eronder blijft.

Doet zijn werk wel goed, maar zie er teveel door de midden gaan op diverse media.

Wel levenslange garantie, maar liever geen schade aan de bak.

Hou hem dus goed in de gaten.

Na 6000 km is het nog steeds een erg fijne, en erg snelle auto.

Koppel is verslavend, zit nog wel aan een REVO update te denken, incl. intercooler en GPF delete.

1k0.jpg

1k0.jpg

10 hours ago, bickel said:

Nog een late welkom Martin ☺️ . Wat doen die paars/zwarte powerflex motor steunen eigenlijk? Blijft de wagen dan beter op de weg 🤔

De originele motorsteun is veel te slap voor een ST, wanneer je hard optrekt kantelt je motorblok te veel.

Wat echt een vreselijk geluid is. 💥

Deze rubbers zijn veel harder, maar geven dan ook weer meer motor trilling door, maar merk je alleen bij koude motor in stationair.

En bij gebruik van airco.

Kijk en dat is nu ook eens een uitleg, Martin dank ervoor. Wij rijden geen ST'ees, we houden het bij standaard gewoon 😃. Maar als de airco aanstaat dan meer trillingen doorgifte 🤔! Komt omdat de motor meer weerstand ondervindt, airco kost energie ! 

Goed bezig Martin! Ik wil zelf in de toekomst ook een chip, maar wacht zelf nog even in verband met garantie. Ik heb er inmiddels 26.000km op zitten, elke dag nog puur genot!