Jump to content
Fiestaclub.nl
Gio

Mijn aardbei rode ST3 MK8

Recommended Posts

Veel plezier Gio! Ik zag de auto voorbij komen op de House of Cars Instagram. Ik ben jou ook gaan volgen op insta.

Guest
19 hours ago, Gio said:

De aarbei is binnen 🍓 
Het zilvervisje is weg voor de vers stukje fruit 😂

r2uOpD9.jpg

Nou prachtrig rood Gio, maar dat jij zoiets als een fiesta met een aardbei durft te betietelen dat snap ik niet goed, dat is toch niet meer van deze tijd 🤔! Ik zou zeggen, TurboNm210speed  rood 🤓. We hebben toch niks meer op met aardbeien beijen en met 🌺power! 

Ik moet eerlijk zeggen, toen mijn standaard mk8 Titan 2019 werd opgeleverd stond hij ook blauw verpakt en een strik erom, onder zeil. Maar die heb meteen laten verwijderen zonder foto makend. 🤔 De verkoper wist precies wat hij aan mij had, dat had hij al met/bij de aankoop al gemerkt, geen verlangende verkoop truckjes 🤓.

Zou het eerder een hete rode peper,noemen🌶️😇

1 hour ago, bickel said:

Nou prachtrig rood Gio, maar dat jij zoiets als een fiesta met een aardbei durft te betietelen dat snap ik niet goed, dat is toch niet meer van deze tijd 🤔! Ik zou zeggen, TurboNm210speed  rood 🤓. We hebben toch niks meer op met aardbeien beijen en met 🌺power! 

Haha Peter ja niet zo hip meer he. Had hem beter RedRacingDevil42069 of zo iets kunnen noemen 😏

2 minutes ago, Bnz said:

Zou het eerder een hete rode peper,noemen🌶️😇

of dit idd, krijg je het iig wel warm van.  

Overigens moet ik wel zeggen dat ik hem niet super schoongemaakt vindt. Hij heeft natuurlijk een goede wasbeurt gehad, maar niet doorgrondig. Blaadjes die nog tussen de railing van het dak zaten en het interieur waar naar mijn mening wel iets meer aandacht aan besteed had kunnen worden. 
Dus ik denk dat ik zelf nog maar wat spul ga inkopen, alsof mijn portomonee nog niet genoeg heeft gehad. 

Iemand aanraders van schoonmaak producten? Zowel interieur als exterieur. 

1 hour ago, Gio said:

Haha Peter ja niet zo hip meer he. Had hem beter RedRacingDevil42069 of zo iets kunnen noemen 😏

of dit idd, krijg je het iig wel warm van.  

Overigens moet ik wel zeggen dat ik hem niet super schoongemaakt vindt. Hij heeft natuurlijk een goede wasbeurt gehad, maar niet doorgrondig. Blaadjes die nog tussen de railing van het dak zaten en het interieur waar naar mijn mening wel iets meer aandacht aan besteed had kunnen worden. 
Dus ik denk dat ik zelf nog maar wat spul ga inkopen, alsof mijn portomonee nog niet genoeg heeft gehad. 

Iemand aanraders van schoonmaak producten? Zowel interieur als exterieur. 

Interieur was bij mij ook niet top. Ik heb mijn auto helemaal gereinigd met spul van Autoglym: https://www.carclean.com/nl/autoglym-car-interior-shampoo-500ml.html. Daarna goed gestofzuigd, ook alle kiertjes met een hulpmiddel dat eigenlijk voor computers reinigen is. Na die stappen was de auto helemaal stof- en vlekvrij. Echt wel een verschil. 

Exterieur: investeer in een goede wax. Ik gebruik die van Poorboys. Is even wat duurder, maar je doet er echt enorm lang mee. Ik heb wax staan en spul voor banden waar ik al jaren mee doe. Vandaag krijg ik nog een snow foamer binnen en een iron remover om vliegroest te verwijderen. Velgen goed in de sealant gezet.

3 hours ago, RuudTilburg said:

Interieur was bij mij ook niet top. Ik heb mijn auto helemaal gereinigd met spul van Autoglym: https://www.carclean.com/nl/autoglym-car-interior-shampoo-500ml.html. Daarna goed gestofzuigd, ook alle kiertjes met een hulpmiddel dat eigenlijk voor computers reinigen is. Na die stappen was de auto helemaal stof- en vlekvrij. Echt wel een verschil. 

Exterieur: investeer in een goede wax. Ik gebruik die van Poorboys. Is even wat duurder, maar je doet er echt enorm lang mee. Ik heb wax staan en spul voor banden waar ik al jaren mee doe. Vandaag krijg ik nog een snow foamer binnen en een iron remover om vliegroest te verwijderen. Velgen goed in de sealant gezet.

Bedankt! Wat spulletjes besteld. Wordt een krappe maand zo 🤣. Z'n perslucht busje is ook wel een slim idee! 

Guest
17 hours ago, Gio said:

Bedankt! Wat spulletjes besteld. Wordt een krappe maand zo 🤣. Z'n perslucht busje is ook wel een slim idee! 

Gio, 🤔 bij de Action staan die cheape  🌬 bussen ook. Tenzij tijdelijk uitverkocht 🙄, maar komen altijd terug 🤓

5 hours ago, bickel said:

Gio, 🤔 bij de Action staan die cheape  🌬 bussen ook. Tenzij tijdelijk uitverkocht 🙄, maar komen altijd terug 🤓

Gevonden 🤡 Thanks Peter!

Guest
17 hours ago, Gio said:

Gevonden 🤡 Thanks Peter!

Super Giovannie man 🤓, no thanks 😘, and thanks to the super shop the Action. Ga vanmiddag ook een/twee  🌬bus halen 😆.🌺

Weekje in bezit nu. Bevalt enorm goed. Auto rijd geweldig, stuk sneller als de getunde mk6 was. Maar gek genoeg voel ik hiermee minder de noodzaak op hard te rijden. Waar ik de mk6 nog al eens flink deed intrappen is het met deze net zo lekker om gewoon rustig te rijden. Af en toe wat gas bijgeven, schakelen en hij knalt lekker. Vooral het diepe geluid in sport stand doet me goed. Alle luxe erop zijn ook erg chill, een airco die een stuk sneller en beter blaast zal de komende zomer niet misstaan. Auto staat (helaas) altijd op een openbaar parkeer terrein dus proberen de grote plekjes mee te pakken. Scheelt dat het file parkeren is dus niet zo snel idioten die hun deur tegen je auto aan rammen. Wel een stuur slot erbij gekocht, slaapt toch wat beter 🤡.

H9dlWf1.jpg

Staat er mooi bij en goed om te horen dat ie bevalt. Heb je nog plannen of laat je h'm voorlopig zo?

Veel plezier er mee!

34 minutes ago, MartinB said:

Staat er mooi bij en goed om te horen dat ie bevalt. Heb je nog plannen of laat je h'm voorlopig zo?

Veel plezier er mee!

Genoeg plannen maar voorlopig niks geks doen. 

Zou sowieso graag heel de maxton design body kit dingetjes willen. Steekt mooi af dat zwart van splitters/diffusers etc tegen het rood. En een setje mudflaps. Dit zou misschien het enige zijn wat ik dit jaar nog wel wil doen. 

Wil ook wel graag een setje Enkei NT03 velgen hebben, maar uiteindelijk bevallen deze ST velgjes toch ook wel meer dan dat ik in eerste instantie had verwacht. 

En die Mountune M235 tune lijkt me ook wel tof samen met een goed openlucht filter en milltek uitlaat. Maar aangezien er nog 3 jaar fabrieksgarantie op zit laat ik motorisch denk ik alles momenteel orgineel.  

Guest

Wel een stuur slot erbij gekocht, slaapt toch wat beter, zeg je! 

Voor de zekerheid een AliEx OBD tracker 3g systeem plaatsen (€35,-), met obd pin 16 = +12v met 1amp zek. en pin 4+5 = massa. Maar de OBD tracker dan dus niet gemonteerd op de OBD wagen connector, want dat weet iedere car jatter dan te vinden 😬)), en dus zelf op verborgen plaats monteren. Tyreps bevestigen veel 🤓. En mocht je luxe fiesta gecarjackt worden, dan kun je hem zelf opsporen met je slimme phone 🤓. Goedkoop simabo van €2,50/mnd en je bent iets safer. Werkt fantastisch 😃

AliEx's slotmoeren m12*1,5 mm + 60°tophoek, met dubbele sleutel werken ook fantasties (bij mij 😃). Wel altijd goed de sleutel op de moer drukken zodat je hem niet vernield bij 130Nm, omdat ze nogal ondiep zijn 🤔. Daar is mijn zwager met zijn dure VW met orginele veiligheids moerenset al eens achter gekomen. Konden de/een sleutel vast lassen op de veiligheidsmoer, en toen kwam het zaakje pas los 😳. Dure VW en kan/kon niet kapot 😬

Keyless entree uitschakelen kan ook al veel helpen. Heb ik na één nacht meteen uitgeschakeld. 

7 hours ago, RuudTilburg said:

Keyless entree uitschakelen kan ook al veel helpen. Heb ik na één nacht meteen uitgeschakeld. 

Kun je dat zelf uitschakelen via bijv. ForSCAN of moet dat via de dealer?

We hebben geen Ferrari’s of Golf R’s hè? In de UK snap ik dat je alles uitschakelt en een stuurslot gebruikt. Maar er is niemand die naar mijn Fiesta kraait. Mensen weten niet eens wat het is, ze pakken liever een willekeurige BMW die er naast staat geparkeerd. 

1 hour ago, Franciscus said:

Kun je dat zelf uitschakelen via bijv. ForSCAN of moet dat via de dealer?

Ik heb het uit kunnen schakelen via de boordcomputer. 

19 minutes ago, martn said:

We hebben geen Ferrari’s of Golf R’s hè? In de UK snap ik dat je alles uitschakelt en een stuurslot gebruikt. Maar er is niemand die naar mijn Fiesta kraait. Mensen weten niet eens wat het is, ze pakken liever een willekeurige BMW die er naast staat geparkeerd. 

Keyless entree zou ik in elke auto uit laten schakelen, ook in een Peugeot 108. Het is zo'n makkelijk te kraken optie. Met een Fiesta is het risico verder inderdaad heel erg klein. 

12 hours ago, bickel said:

Wel een stuur slot erbij gekocht, slaapt toch wat beter, zeg je! 

Voor de zekerheid een AliEx OBD tracker 3g systeem plaatsen (€35,-), met obd pin 16 = +12v met 1amp zek. en pin 4+5 = massa. Maar de OBD tracker dan dus niet gemonteerd op de OBD wagen connector, want dat weet iedere car jatter dan te vinden 😬)), en dus zelf op verborgen plaats monteren. Tyreps bevestigen veel 🤓. En mocht je luxe fiesta gecarjackt worden, dan kun je hem zelf opsporen met je slimme phone 🤓. Goedkoop simabo van €2,50/mnd en je bent iets safer. Werkt fantastisch 😃

AliEx's slotmoeren m12*1,5 mm + 60°tophoek, met dubbele sleutel werken ook fantasties (bij mij 😃). Wel altijd goed de sleutel op de moer drukken zodat je hem niet vernield bij 130Nm, omdat ze nogal ondiep zijn 🤔. Daar is mijn zwager met zijn dure VW met orginele veiligheids moerenset al eens achter gekomen. Konden de/een sleutel vast lassen op de veiligheidsmoer, en toen kwam het zaakje pas los 😳. Dure VW en kan/kon niet kapot 😬

@ Peter, een AliEx OBD tracker verbinden met je Phone? Ik vind het best een eng idee om mijn phone daarmee mogelijk in handen te geven van een Chinees bedrijf. Want dat doe je toch eigenlijk na het aansluiten op je phone? Wat kunnen ze doen met al je gegevens? Of is dat in het geheel niet mogelijk en ben ik nou TE kritisch?

17 hours ago, bickel said:

~snip OBD 3g~

Heb ik aan zitten denken Peter. Maar dit was nu even makkelijker en sneller gefixed. 

16 hours ago, RuudTilburg said:

Misschien ook een optie idd. Nu scheelt het enorm dat ik de auto niet voor de deur heb staan, dus dat sleutel kopieer gedoe zal sowieso niet gaan. (Of had dat met een ander systeem te maken?) 

4 hours ago, Gio said:

Heb ik aan zitten denken Peter. Maar dit was nu even makkelijker en sneller gefixed. 

Misschien ook een optie idd. Nu scheelt het enorm dat ik de auto niet voor de deur heb staan, dus dat sleutel kopieer gedoe zal sowieso niet gaan. (Of had dat met een ander systeem te maken?) 

Sleutel wordt gekopieerd bij de voordeur. De auto hoeft niet per se dicht bij de voordeur te staan. Als ze je auto graag willen, dan zal dat toch wel lukken. Misschien is het schijnveiligheid, maar ik wordt er rustiger van ;-). 

12 minutes ago, RuudTilburg said:

Sleutel wordt gekopieerd bij de voordeur. De auto hoeft niet per se dicht bij de voordeur te staan. Als ze je auto graag willen, dan zal dat toch wel lukken. Misschien is het schijnveiligheid, maar ik wordt er rustiger van ;-). 

Ja oke maar dan moeten ze wel weten waar ze moeten zijn natuurlijk. 

Guest
11 hours ago, NeverDespair said:

@ Peter, een AliEx OBD tracker verbinden met je Phone? Ik vind het best een eng idee om mijn phone daarmee mogelijk in handen te geven van een Chinees bedrijf. Want dat doe je toch eigenlijk na het aansluiten op je phone? Wat kunnen ze doen met al je gegevens? Of is dat in het geheel niet mogelijk en ben ik nou TE kritisch?

Nee Ron, je niet aanmelden op de web tracking site van die Chinees, doe dat nooit. Maar alleen een het desbetreffende sms commando sturen naar de tracker, en je krijgt een Googlemaps link terug gestuurd die je laat zien op je slimme feun waar je car op dat moment staat en vrij nauwkeurig ook nog 🤓

Er zijn ook trackers die de wagen stil zetten, dan zit er een relais gemonteerd in bv. de benzine pomp circuit. 

@Ron, alle trackers komen van de Chinees, en daar weet je ook niet altijd van wat er meegeluisterd wordt, ook bij die dure systemen 😬. Niet altijd al te argwanend worden, want dan kan je je hele 🚙 en 🏡 leeghalen wegens Chinees meekijken/luisteren 😃😳 Made in CN or KR or ...... . Ook bij van Ford. !