Jump to content
Fiestaclub.nl
Gio

Mijn aardbei rode ST3 MK8

Recommended Posts

Importeren vanuit Duitland is niet zo moeilijk. Naar Nl brengen en dan naar de RDW toe.  Als je bij een handelaar koopt in Dld kan je een eendagskenteken krijgen om in NL naar de RDW te gaan.  Maar.....

Momenteel is de RDW gesloten tot nader orde. In verband met het coronavirus, doen ze alleen taxies, bussen en vrachtwagens.

43 minutes ago, Jacques said:

Importeren vanuit Duitland is niet zo moeilijk. Naar Nl brengen en dan naar de RDW toe.  Als je bij een handelaar koopt in Dld kan je een eendagskenteken krijgen om in NL naar de RDW te gaan.  Maar.....

Momenteel is de RDW gesloten tot nader orde. In verband met het coronavirus, doen ze alleen taxies, bussen en vrachtwagens.

Oke, dat is simpel genoeg, neem wel aan dat er wat zaken nodig zijn buiten de auto gewoon er naar toe brengen 🤡.  Ik neem aan dat deze randzaken gedaan kunnen worden door de websites e.d die hulp bij importeren aanbieden. 

Geen haast momenteel, gewoon rustig aan 't kijken en orienteren. Maar vrijwel iedere optie lijkt goedkoper in duitsland  : ). 

1 hour ago, Jacques said:

Moet je niet langer twee kentekens hebben (eendag duits en nl import)? Dat was een iig een tijdje het geval. Wellicht heb ik het mis en hebben ze dat ondertussen al opgelost. Dat is blijkbaar al opgelost, je kan dus langs de RDW gaan en dan kan je een eendagskenteken kopen om hem voor de deur te parkeren. Vraag me dan alleen wel af hoe het zit met hem daat laten staan want officieel moet hij een kenteken hebben op een parkeerplaats, niet dat men dat gaat controleren maar goed.

Vergeet de boel ook niet te verzekeren als particulier. Vergeet ook niet de BPM af te tikken. Of doet de RDW dat tegenwoordig ook al voor je naast het alleen berekenen?

Oja die BPM was 't em idd. 

Als ik dan goed begrijp, uitgaande van een 2019 Fiesta ST. 
Volgens Ford 139 gCO2/km iaT5MVy.png
193-95 *(131) = 5.764 + 1942 = 7.706 euro zijn alleen al voor de BPM? 🤡
Dan is het achteraf misschien beter om een beetje geluk hier te hebben en te wachten op een 3 deurs ST3. 

Dat is de BPM prijs voor een nieuwe auto. Als de auto meer dan 1500 km gereden heeft is de BPM al minder en daalt met het ouder worden van de auto. Let ook op de 6000 km regel voor de BTW. BTW in Duitsland is overigens 19% i.t.t. hier (21%).

https://www.dasimport.nl/auto-importeren/minimum-leeftijd-kilometerstand

41 minutes ago, Franciscus said:

Dat is de BPM prijs voor een nieuwe auto. Als de auto meer dan 1500 km gereden heeft is de BPM al minder en daalt met het ouder worden van de auto. Let ook op de 6000 km regel voor de BTW. BTW in Duitsland is overigens 19% i.t.t. hier (21%).

https://www.dasimport.nl/auto-importeren/minimum-leeftijd-kilometerstand

Oke, snap em een beetje. Al met al komt er toch nog wel een redelijk pak geld bovenop. 
Nja rotzooi maar afwachten en zien wat later in het jaar brengt. 

Het is toch gebeurt. De mk6 gaat weg voor een mk8. 
En grappig genoeg ook nog een 3 deurs, met uiteindelijk bijna alle opties van performance pack to pano dak. Mis alleen het verwarmd stuurwiel 🤡.
Auto was net binnen uit DE, dus moet nog even wachten voordat die opgehaald kan worden. 

Heb al genoeg ideeen maar denk dat we de komende maanden even op een lege portomonee gaan zitten. Auto had een beetje steenslag helaas, enige wat ik misschien wil aanpakken. Iemand bekend met spotspraying? Eventueel die plekjes fixen en dan een protective film erover zodat de lak ook mooi blijft. 

9HHt1Ny.jpg

22 minutes ago, MartinB said:

Heel mooi hoor en ga je absoluut veel plezier aan hebben.😎

Ja zeker. Test ritje was 👌. Wat een grip heeft dat ding in de bochten phew! 

Niet voor niets de beste hothatch in zijn klasse.

De kleur race red staat h'm ook erg goed.

Dikke bak! Mijn auto zit ook flink onder de steenslag. Niet te beste lak, of teveel gescheurd... 

Da,s niet verkeerd, en dan met alles erop en eraan !

Mooie kleur rood ook.

On 19-4-2020 at 15:25, Gio said:

Het is toch gebeurt. De mk6 gaat weg voor een mk8. 
En grappig genoeg ook nog een 3 deurs, met uiteindelijk bijna alle opties van performance pack to pano dak. Mis alleen het verwarmd stuurwiel 🤡.
Auto was net binnen uit DE, dus moet nog even wachten voordat die opgehaald kan worden. 

Heb al genoeg ideeen maar denk dat we de komende maanden even op een lege portomonee gaan zitten. Auto had een beetje steenslag helaas, enige wat ik misschien wil aanpakken. Iemand bekend met spotspraying? Eventueel die plekjes fixen en dan een protective film erover zodat de lak ook mooi blijft. 

9HHt1Ny.jpg

Wat een dikke kleur zeg heb hem nog niet gezien in deze kleur ik ben jaloers!:)

Zo dan, doe maar chique! Het kost een paar centen, maar dan heb je wel wat. Ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen. Ik denk dat je soms nog wel eens terugdenkt aan je "good old" Mk.6½ ST. Kon je 'm inruilen, of zelf verkocht?

Aanstaande maandag heb ik mijn Mk.6½ ST precies 13 jaar. Destijds nieuw gekocht en still going strong met 180.000 op de teller. Misschien ga ik je ooit achterna, dus laat vooral weten hoe het je vergaat 👍

Veel plezier ermee!

2 hours ago, BlueFiesta said:

Zo dan, doe maar chique! Het kost een paar centen, maar dan heb je wel wat. Ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen. Ik denk dat je soms nog wel eens terugdenkt aan je "good old" Mk.6½ ST. Kon je 'm inruilen, of zelf verkocht?

Aanstaande maandag heb ik mijn Mk.6½ ST precies 13 jaar. Destijds nieuw gekocht en still going strong met 180.000 op de teller. Misschien ga ik je ooit achterna, dus laat vooral weten hoe het je vergaat 👍

Veel plezier ermee!

Ik heb hem natuurlijk niet zo lang gehad. 2 jaar als ik de zomer zou overbruggen (wat eigenlijk mijn plan was). Nu was dit mijn eerste echte auto dus ik denk sowieso dat die ergens wel een plekje blijft houden. Je leest altijd dat men de wat oudere auto's ''leuker'' vindt om zo af en toe lekker in te scheuren omdat je al die extra luxes die het rijden makkelijk maakt nog niet had. 

Heb hem kunnen inruilen, maar daar baal ik wel een beetje van omdat ik zelf van mening was dat ze er wel iets meer voor mochten geven. Maarja so be it. 

Ik zal de topic binnenkort aanpassen als ik de nieuwe in bezit heb, mits dat gaat. Dan komt er af en toe wel een berichtje met mijn ervaring erop. 

Thanks iedereen eerder ook :D ! 

Mijn vorige auto wilde ik destijds ook inruilen, maar heb het voorbehoud gemaakt dat ik 'm ook zelf wilde proberen te verkopen. Ik heb m'n oude auto voor het bedrag dat ze me wilden teruggeven verkocht via Marktplaats en van de dealer een korting gekregen omdat ik geen inruil had. Dat leverde me bij elkaar een prettig bedrag op, dus dat was de moeite waard. Tip voor de volgende keer.

De aarbei is binnen 🍓 
Het zilvervisje is weg voor de vers stukje fruit 😂

r2uOpD9.jpg

Waauw,echte topper in dat race red ,veel rij plezier !!!!!

prachtig @Gio kijk uit naar nog meer plaatjes :) Veel plezier ermee

Thanks 🤓
Ik ga een instagram bijhouden met (voornamelijk) mobiel foto's van de auto. Arme sloeber heb geen geld voor een spiegelreflex. 
Mocht je ook instagram hebben: Weeb_mk8st3 moet je mij op kunnen vinden.