Jump to content
Fiestaclub.nl
Gio

Mijn aardbei rode ST3 MK8

Recommended Posts

Bij mijn 1.0 EcoBoost (100 pk) heb ik bij de eerste onderhoudsbeurt (30.000 km in januari 2020) €350 betaald bij de officiële Ford dealer, wat ik persoonlijk best prijzig vind, gezien ze alleen de motorolie, -filter en interieurfilter vervangen hebben. En de dealer had de auto 'gewassen' (lees: door de wasstraat gereden), waar ik als hobby detailer helemaal niet zo blij mee was, maar dat terzijde.

Andere kleinere ford dealer gebeld. Hier was het 449 euro, tevens ook de bougies kwamen er bij hun bij. Even nagevraagd waarom deze al zo vlot gedaan moeten worden. Iets met ford advies enzo 😅 Om de 2 jaar of 40k KM's zegt ford. Zonder bougies zou neerkomen op 289 euro, dus daar zit de prijs in. Ze gaven wel aan dat ze via deze methode proberen de kosten te verspreiden, niet dat het jaar daarop ineens een hele dure buurt is. 

10 hours ago, martn said:

Ik zit inderdaad ook rond dit soort prijzen, al was mijn 20.000km beurt rond de 250€ en mijn 40.000km beurt rond de 400€. Nog even en dan ga ik voor de 60.000km beurt, kijken wat me dat gaat brengen. Ik doe het in ieder geval lekker bij Ford voor de Ford Assistance.

3e jaars/60k beurt was 412,50 euro inc. maar dat is een 1.0 eerste officieele grote beurt (ofwel tweede intervalsbeurt), ik verwachrt bij een ST iets meer/duurder en wellicht ook iets eeder. Gedaan bij de dealer. Inderdaad ook voor de garantie/assistance.

Vervangen/gedaan zijn toen:

• Oliefilter
  • Olie (4.5l)
  • Bougies
  • Interieurfilter
  • Luchtfilter motor
  • Ze hebben de brandstoflijdingen schoongemaakt (dit kwam bovenop de 400 euro standaardkosten)
  • Ze hebben het interieur schoongemaakt en de auto gewassen (vast het meeste werk, er lag een berg troep van de bomen hier bij de voetendelen)

Zo te zien zijn alle beurten hetzelfde bij de dealers in Nederland. 

Bougies heb ik al, remmen achter zullen misschien erbij komen, voor heb ik zelf al gedaan. Remvloeistof ook sowieso. Maar we zullen het gaan zien.

Helaas pindakaas wil ik geen risico nemen met garantie (nog niet) dus zelf doen is outta the option.

Twijfel nog of ik wel of niet de bougies wil laten doen nu. 

Auto heeft zijn beurt gehad. Bedankt voor alle info mensen!

Was uiteindelijk 325 euro kwijt, en besloten geen bougies te doen. Ook niet naar de locale dealer gegaan, maar naar een kleinere ford dealer een stukkie verder van huis. 
Prima service. 

Toch ook ff hier delen haha. Gisteren mooi plaatje geschoten al zeg ik het zelf.
Need for speed iemand? :D 

ST3fare-302275.jpg

Mooi gedaan zo !

Rood blijft toch de mooiste kleur naar mijn mening.🚗

Klaar voor winter. Auto is weer goed ingesmeerd om het slechte weer de komende maanden te doorstaan. 
Afgelopen week contact gezocht met Mebu voor een maxton spoiler extension, maar was niet op voorraad en zou 7+ weken duren. Bij maxton zelf gaat er ook redelijk wat tijd overheen dus w8 maar ff tot de winter weer voorbij is. 

VwcXWAC.jpg