Jump to content
Fiestaclub.nl
Gio

Mijn aardbei rode ST3 MK8

Recommended Posts

Guest
48 minutes ago, NeverDespair said:

oké Peter, thx

No thanks Ron, but open your eyes, don't close them in this devil's 👺 coro.. time. Keep you too and your fiesta safe and healty, because there no exist angels 😇 (yes placebo's 😇, between your ears). And keep safe and healty, that is what many CN sellers wish me too 🤓

Auto vandaag van top te teen helemaal, op aanraden van Ruud ook wat Poorboys spullen gehaald. 
Eerst Blackhole erop, merkte al direct dat alle swirlmarks een stuk minder werden. Hierna sealant  (EX-P) erop gedaan (met zn gaar kokos geurtje) en afgemaakt met een wax laagje (orange crush van dodo juice 😂). Na 3 uur wel een lamme arm gekregen maar resultaat mag er zijn. Ben benieuwd de komende weken met het afspoelen van vuil. Handoekje gleed echt over de auto heen op 't einde. 

Denk overigens dat iemand tegen de auto al aan heeft gezeten want er zat een vage kras ineens bij de passagiers deur. Gelukkig goed weg gekregen met wat turtle wax poets. 
Alle andere kleine plekjes steenslag kwamen nu wel boven water, dus wie weet in de toekomst toch een keertje de voorkant laten overspuiten. 

IMG_20200522_142050.jpg

Rood is weer 😎

En voor kant laten bekleden PPF folie,ter bescherming,voor steenslag.

37 minutes ago, Bnz said:

Rood is weer 😎

En voor kant laten bekleden PPF folie,ter bescherming,voor steenslag.

Ben ik van plan als ik hem laat spuiten ja. Maar dat kan altijd nog ;). ff sparen! 

On 22-5-2020 at 14:46, Gio said:

Auto vandaag van top te teen helemaal, op aanraden van Ruud ook wat Poorboys spullen gehaald. 
Eerst Blackhole erop, merkte al direct dat alle swirlmarks een stuk minder werden. Hierna sealant  (EX-P) erop gedaan (met zn gaar kokos geurtje) en afgemaakt met een wax laagje (orange crush van dodo juice 😂). Na 3 uur wel een lamme arm gekregen maar resultaat mag er zijn. Ben benieuwd de komende weken met het afspoelen van vuil. Handoekje gleed echt over de auto heen op 't einde. 

Denk overigens dat iemand tegen de auto al aan heeft gezeten want er zat een vage kras ineens bij de passagiers deur. Gelukkig goed weg gekregen met wat turtle wax poets. 
Alle andere kleine plekjes steenslag kwamen nu wel boven water, dus wie weet in de toekomst toch een keertje de voorkant laten overspuiten. 

IMG_20200522_142050.jpg

Ziet er netjes uit maar nu al swirl marks en steenslag ik dacht dat de auto gloedje nieuw was? 

33 minutes ago, GioCainn said:

Ziet er netjes uit maar nu al swirl marks en steenslag ik dacht dat de auto gloedje nieuw was? 

Haha nee 2de hands. 2018 model. Nieuw zou veel te duur zijn. Die dingen staan voor 33k in NL te koop nieuw met alle opties. 

Swirlmarks zitten er overigens prima fabriek-af bij iedere fabrikant al in, helaas...

17 hours ago, martn said:

Swirlmarks zitten er overigens prima fabriek-af bij iedere fabrikant al in, helaas...

Ik heb nog geen ervaring met een gloednieuwe auto maar als het goed is zou je dit af fabriek niet al moeten hebben, ik heb bij een subaru dealer gewerkt en deze werden nieuw geleverd met coating en al geen krasje of iets op te zien, kan af en toe een fabrieksfout zijn maar dan zou ik persoonlijk terug gaan naar de dealer. Betreft Ford is het helaas algemeen bekend dat de lak niet de beste kwaliteit is daar geef ik je gelijk in

18 hours ago, Gio said:

Haha nee 2de hands. 2018 model. Nieuw zou veel te duur zijn. Die dingen staan voor 33k in NL te koop nieuw met alle opties. 

Aha dat verklaart een hoop haha 

24 minutes ago, GioCainn said:

Ik heb nog geen ervaring met een gloednieuwe auto maar als het goed is zou je dit af fabriek niet al moeten hebben, ik heb bij een subaru dealer gewerkt en deze werden nieuw geleverd met coating en al geen krasje of iets op te zien, kan af en toe een fabrieksfout zijn maar dan zou ik persoonlijk terug gaan naar de dealer. Betreft Ford is het helaas algemeen bekend dat de lak niet de beste kwaliteit is daar geef ik je gelijk in

Dit is zelfs bij Porsche, wellicht niet direct te zien met het blote oog. Maar met speciaal licht zie je het direct. Ik volg een aantal detailers op YouTube, daar laten ze het mooi zien!

Ik zie het zelf alleen met mn neus erboven in de hoge zon, of met de flashlight van mn mobieltje er dicht tegen op. Veel echt enorm kleine krasjes, nou sta ik er niet versteld van als de vorige eigenaar er mee door de wasstraat is geweest maarja. De poetsbeurt had het allemaal al flink minder gemaakt. Nou zou iemand met ervaring en kennis er een nog beter resultaat op kunnen krijgen, als ik zoals Martijn ook aangeeft, op youtube zie wat men doet met oude auto's. 

Resultaat vind ik best netjes, ziet er goed uit hoor. Forumlid @D-Per4mance heeft trouwens echt werk gemaakt van het detailen van zijn nieuwe rode ST-3. Maar goed, dat was dan ook een hobby van hem. Jammer dat ie niks meer van zich laat horen hier.

1 hour ago, martn said:

Dit is zelfs bij Porsche, wellicht niet direct te zien met het blote oog. Maar met speciaal licht zie je het direct. Ik volg een aantal detailers op YouTube, daar laten ze het mooi zien!

Oke, weer wat geleerd! Ik volg ook een aantal detailers maar heb dit nog nooit gezien of gehoord. Eigenlijk als je een auto koopt gelijk laten detailen met een coating en dan bijhouden voor de mooiste lak :)

Stukje wezen touren met een groepje afgelopen zondag. Mooi plaatje aan over gehouden.

GfTkxNu.jpg

11 hours ago, Steelmaster said:

Hij staat er in iedergeval weer heel netjes bij

uiteraard gewassen voor de meet ;) 

22 hours ago, Gio said:

Stukje wezen touren met een groepje afgelopen zondag. Mooi plaatje aan over gehouden.

GfTkxNu.jpg

Is er toevallig een whatsapp groep van de fiesta club ik had dit laatst ergens vernomen. zie namelijk niet veel meetings voor de rest staan in de meeting kalender maar wel dat er regelmatig word afgesproken onder elkaar lijkt mij leuk om een keer mee te doen!

20 hours ago, GioCainn said:

Is er toevallig een whatsapp groep van de fiesta club ik had dit laatst ergens vernomen. zie namelijk niet veel meetings voor de rest staan in de meeting kalender maar wel dat er regelmatig word afgesproken onder elkaar lijkt mij leuk om een keer mee te doen!

Dit was toevallig een facebook groep waar ik voor mijn oude ST150 gejoined was. Mocht toevallig mee zodat de camera man vanuit het dakraam tijdens het rijden wat foto's kon proberen te maken :P - Maar ik denk dat als je zoekt op facebook groepen in NL voor MK6,7,8 je vast wel wat tegen komt. 

2 hours ago, Gio said:

Dit was toevallig een facebook groep waar ik voor mijn oude ST150 gejoined was. Mocht toevallig mee zodat de camera man vanuit het dakraam tijdens het rijden wat foto's kon proberen te maken :P - Maar ik denk dat als je zoekt op facebook groepen in NL voor MK6,7,8 je vast wel wat tegen komt. 

Ahaa oke duidelijk thx!

Fiesta'tje moet binnenkort een beurt krijgen, dus ff langs de ford garage gereden voor een offerte. 
Wat zegt jullie ervaring zoal? Het zit op 488 inc btw. Niet dat ik schrik van de prijs o.i.d - ben gewoon nieuweschierig wat jullie mensen met meer ervaring zeggen :) . 

3VyZ9ka.jpg?1

* Onlangs een camera'tje aangeschaft om o.a van de auto wat mooie foto's te maken. - Auto staat er nog steeds helemaal standaard bij iig :') *

h14baLU.jpg

Ik moet zeggen dat ik het wel veel geld vind.  Zijn die bougies zo duur misschien? Ik zie ook geen batterij voor de sleutel en ruitensproeier vloeistof staan. Voor mijn 1.0 was ik een stukje minder kwijt maar dat is een totaal andere auto uiteraard.

27 minutes ago, pwaltman said:

Ik moet zeggen dat ik het wel veel geld vind.  Zijn die bougies zo duur misschien? Ik zie ook geen batterij voor de sleutel en ruitensproeier vloeistof staan. Voor mijn 1.0 was ik een stukje minder kwijt maar dat is een totaal andere auto uiteraard.

Het is meer dat ik niks anders van een grote dealer verwachtte. 
Ik snap sowieso niet helemaal of het al nodig is om bougies te doen voor een auto die zo weinig gereden heeft, die dingen moeten toch veel langer dan 25k km mee gaan. Standaard onderhouds beurt of niet, hoort er misschien gewoon niet bij. 

Overigens via een bedrijf als kwikfit (slechte keuze, maar dat terzijde) doet met behoud van fabrieksgarantie onderhoud en dat zou op de ~350 euro uitkomen. Die geven ook niet aan dat ze bougies doen.

Ik ga nog eens bellen naar een kleinere ford dealer kijken wat die voor een offerte geven. 

Zonde van 't geld eigenlijk want het zijn bijna allemaal dingen die je zelf in een middagje klussen ook kan doen 😂 minus het behoud van garantie dan. 

Edited by Gio

Ik zit inderdaad ook rond dit soort prijzen, al was mijn 20.000km beurt rond de 250€ en mijn 40.000km beurt rond de 400€. Nog even en dan ga ik voor de 60.000km beurt, kijken wat me dat gaat brengen. Ik doe het in ieder geval lekker bij Ford voor de Ford Assistance.

Precies, even goed kijken. De bougies zijn bij mij pas in het 3e jaar vervangen.