Jump to content

Achterlichten bij dagrijverlichting

Theo 2017
 Share

Recommended Posts

Bestaat er een mogelijkheid dat ook je achterlichten aangaan wanneer je dagrijverlichting aan is? Merk dat soms de automatische verlichting nog niet aangaat maar dat het schemerig is of een beetje dampig. Dan zien ze je misschien wel van voren maar niet aan de achterkant.

• 1 month later...
20 hours ago, VenomST said:

Licht op stadslicht zetten?

Bedoel eigenlijk de dagrijverlichting die altijd brand, het is vreemd dat het wel van voren brand maar dat de achterlichten uit zijn. Ben van mening dat als het om veiligheid gaat dat de lampen voor en achter moeten branden, altijd. Heb begrepen dat je met Forscan (o.id.) dit aan kan zetten, ben dus op zoek naar iemand die dit voor mij zou kunnen doen

Het is later weer toegestaan dat de achterverlichting aan is met dagrijverlichting en ik vind dat dat eigenlijk ook moet.

Bij een Focus bijvoorbeeld weet ik dat de dashboardverlichting altijd aan is en dus gelijk aan met DRL. Dus denkt men in dergelijke voertuigen dat de normale verlichting automatisch aangeschakeld is als het donker wordt. Mooi mis dus, dus wat zie je dan ook vaak, wel DRL maar geen achterverlichting.

Lekker verwarrend dus, maar ben het met Robert eens, gewoon handmatig zelf ingrijpen zoals we gewend waren.

Was weer zo' n helder idee van de Europesche Commissie.

On 10-12-2018 at 19:12, FiKa said:

Wat heb je in de zomer overdag aan achterlichten die branden? je ziet door de zon toch niet als ze aan staan.

Jazeker wel. Daarbij als je een keer door een tunnel, slecht weer/schemering rijd, dat je dan wel zichtbaar bent.

Iedereen heeft geleerd zijn verlichting aan te zetten toen je ging lessen, net zoals de gordel wordt vastgezet. Kleine moeite toch?

Helaas zie ik dagelijks ( avond ) hordes peugeot ,citroen en ford rijders zonder verlichting rijden...dit terwijl er alleen voor drl brand.

Snap best dat de topicstarter ook verlichting achter wil dragen, al is het al oud bekende schakelaartje misschien wel zo makkelijk en zo snel

Ik ben bij het autorijlessen niet geleerd om overdag verlichting te voeren, toen vonden ze het nog brandstof verspilling, bij de rijlessen in dienst moest je wel met verlichting rijden. Als ik door een tunnel rijdt dan gaat mijn verlichting automatisch aan en ook bij slecht weer, behalve bij mist, dan moet ik de verlichting handmatig aan zetten. Het grootste probleem zit in het dashboard verlichting, die brandt constant en dat zou niet moeten, maar daar is in dit forum ook al het nodige overgeschreven. Bij de laatste Focus die ik had, had ik Scandinavische verlichting opgezet en daarbij brandde het dashboard verlichting als de achterlichten ook aan stonden.  

Klopt wat je zegt, ze gaan aan in de tunnel of een donkere omgeving. Helaas is dat altijd te laat ( schemering, laagstaande zon, mist )

Het is zo makkelijk om even de schakelaar over te halen. Heel discussie puntje maar ok :-)

P.s * moest stiekem wel even grinniken toen ik brandstofverspilling las 😛

On 10-12-2018 at 18:11, Theo 2017 said:

Bedoel eigenlijk de dagrijverlichting die altijd brand, het is vreemd dat het wel van voren brand maar dat de achterlichten uit zijn. Ben van mening dat als het om veiligheid gaat dat de lampen voor en achter moeten branden, altijd. Heb begrepen dat je met Forscan (o.id.) dit aan kan zetten, ben dus op zoek naar iemand die dit voor mij zou kunnen doen

Ik zou je best willen helpen, ik heb al gekeken met Forscan.

Helaas geen optie gezien op mijn Fiesta MK7.5 Style, om de achterlichten altijd aan te zetten.

Volgens BartM kan het niet op alle Fiesta's , maar wel op de ST-Line en Sport:

Zo te zien heb je een ST-Line, dus in theorie zou het moeten kunnen.

4 hours ago, Razer said:

Klopt wat je zegt, ze gaan aan in de tunnel of een donkere omgeving. Helaas is dat altijd te laat ( schemering, laagstaande zon, mist )

Het is zo makkelijk om even de schakelaar over te halen. Heel discussie puntje maar ok :-)

P.s * moest stiekem wel even grinniken toen ik brandstofverspilling las 😛

Robert ga jij niet met de tijd mee? 🤔Zowel op veiligheid en milieu!  Ik begrijp bij de mk8 springt de verlichting automatisch op Automatisch na iedere start. Dat is een verbetering van Ford zodat mensen niet vergeten hun licht te ontsteken bij donkerte 😎. Kwam er deze week weer tegen zonder licht of op parkeerlicht, maar dat is natuurlijk een minderheid, gelukkig maar, maar mensen zijn vaak blind 🙁 ! 

11 hours ago, keesevo said:

Ik zou je best willen helpen, ik heb al gekeken met Forscan.

Helaas geen optie gezien op mijn Fiesta MK7.5 Style, om de achterlichten altijd aan te zetten.

Volgens BartM kan het niet op alle Fiesta's , maar wel op de ST-Line en Sport:

Zo te zien heb je een ST-Line, dus in theorie zou het moeten kunnen.

Hallo, ik heb inderdaad een ST line. In welke omgeving woon je, ik kom uit de omgeving Den Haag. Als je een Forscan heb zou je dit dan voor mij kunnen aanpassen?

5 hours ago, Theo 2017 said:

Hallo, ik heb inderdaad een ST line. In welke omgeving woon je, ik kom uit de omgeving Den Haag. Als je een Forscan heb zou je dit dan voor mij kunnen aanpassen?

Ik kom uit Utrecht west, vlak aan de A12, dus dat is niet super ver en ik wil het best proberen.

Het enige nadeel is dat ik niet precies weet waar ik het moet zoeken, omdat ik het zelf dus niet heb kunnen vinden op mijn Fiesta.

Veranderingen bij DRL, of taillamps hadden bij mij geen succes, misschien dat iemand hier de exacte instelling weet te vertellen?

Share

• Create New...