Jump to content

Howto: MK 7.5 middenconsole losmaken + led bekerhouder

Tim.A
 Share

Recommended Posts

Kleine howto, hoe je bij de ledjes komt in de bekerhouder van je middenconsole MK7.5.

Spullen die ik wilde gebruiken, maar in feite kun je het meeste voorzichtig met je handen losklikken en heb je een torx schroevendraaier ook nodig.

vaQVsOH.jpg

Vooraan zit een plastic schroef, die draai je er uit.

lo9RN8b.jpg

Vervolgens trek je het paneel vrij makkelijk los, zoals je ziet zit het met 3 klemmen vast.
Dit doe je ook aan de bestuurderskant. Let op deze zit aan de voorkant ook nog eens ingeklemd, dat heeft de bijrijderskant niet.

GHxsVP1.jpg

Close up van het klemmetje met het plastic schroefje.

7HShhxH.jpg

Dan klik je voorzichtig de grijze rand van je pookhoes los (ik deed het met mijn vingers, wellicht heb je een spade nodig).
Begin aan de voorkant daarna achteren.

ZdlZC5f.jpg

Draai daarna de pookknop los, let op de hoes zit er aan vast !
Et voila..

LAlLZLm.jpg

Het ziet er dan zo uit .. damn stoffig :P.

Ik heb nergens krassen, foto geeft een vertekend beeld.
Zijn hondenharen haha....hond komt niet in deze auto, maar goed honden eigenaren kennen het leed.

p7WBe8w.jpg

Dan zou je van achter uit de USB en AUX naar voren los kunnen duwen.
Makkelijker om de connectors los te maken.
De aansteker connector heeft geen klemmetjes die trek je zo los.

qyHg4TM.jpg

De kabels zitten gewoon in klemmetjes geklikt.

Js5vGIX.jpg
En los zijn ze :) 

Qq4MvOs.jpg

Draai de schroeven links en rechts los aan de achterzijde.

Dit kun je ook al eerder doen als je wilt.

XMJSY9n.jpg

Links en rechts aan de voorzijde zitten ze ook. Achter de panelen die je in het begin hebt los getrokken.
Daarna zit je hele console dus los, maar je krijgt hem er nog niet uit.

De torx schroef.

10ws1Sy.jpg

Wrik voorzichtig het deel met de pianolak los van het plastic deel zoals op de foto, je ziet dus dat dit 2 losse delen zijn die beiden van de midden console af kunnen.
Dit is even een geklooi,  weest voorzichtig, trek het niet kapot.

UmSsMOv.jpg

TIP: trek je pook naar achteren in zijn 3, dan krijg je het plastic midden of tussenstuk met wat manoeuvreren eruit.
Het deel met de piano lak kun je in feite los laten hangen en hoef je niet helemaal te verwijderen.

Zoals je ziet op onderstaande foto heb ik het stuk dat ertussen zat eruit kunnen krijgen.
Je ziet nu (als je goed kijkt) een bout zitten op de foto links in beeld net onder het pianolak gedeelte, deze bout zit zowel links als rechts ), draai deze los en je hele middenconsole kan los.

nIGKSg6.jpg

Je moet een beetje met je handrem spelen, maar uiteindelijk krijg je hem er over heen.
Er zit ook nog een klepje (geen foto) wat je omhoog kunt klappen zodat die vrij eenvoudig over de handrem gaat (volgens mij was dat er voor gemaakt).

LXIsHBE.jpg

En zie daar, de midden console.

nWBT8EH.jpg
Zo ziet het er dan van binnen uit, zoals je ziet het deel met de verwarming etc. kun je laten zitten.
Links zit trouwens ook nog een grijze stekker, die moet je los halen voor je de middenconsole eruit trekt haha !!

pTF6WXR.jpg

Bekerhouder zit ook vast met 6 torx schroeven.

Pyq4J2E.jpg

En de bekerhouder is los, je ziet de plastic transparante rand ligt er in feite los op, met links en rechts een led.

2wHF8gV.jpg

De ledjes zitten op een stekkertje en zijn dus uitwisselbaar voor andere (hoop ik).

jG7oMeD.jpg

Nu nog deze vinden in het blauw :P  !!
Er zijn Fords met blauw, dus ik hoop dat het dezelfde soort zijn ?

Alles in elkaar zetten is trouwens nog makkelijker, op 45 minuten had ik de zooi uit en weer in elkaar inclusief zoeken waar alles zit.

1 hour ago, FordDriver said:

Sommigen wel en sommigen niet. Als je de foto's upload via www.imgur.com dan werkt het sowieso... :) 

Hmm ja ze staan op google drive, zal eens kijken.

15 minutes ago, pwaltman said:

Top man! Leuke reportage.

Heb je inmiddels al leds gevonden?

Nee nog niet actief naar gezocht !

PS: @R.CombeWerken alle foto's nu ?
Via mijn telefoon kon ik ze ook niet allemaal zien, ik heb ze opnieuw geplaatst, nu lijkt het te werken.

• 5 weeks later...

@Tim.A ik ben even aan het google.. want ik wil deze ook graag in het blauw zien te krijgen ipv de standaard rood.

Is dit wellicht een optie? https://www.amazon.com/iJDMTOY-Holder-Ashtray-Strip-Brilliant/dp/B008BX5WBA
Volgens de beschrijving moet het ook in een Fiesta passen, weet alleen niet of de aansluiting gelijk is.

3 hours ago, Crizz said:

@Tim.A ik ben even aan het google.. want ik wil deze ook graag in het blauw zien te krijgen ipv de standaard rood.

Is dit wellicht een optie? https://www.amazon.com/iJDMTOY-Holder-Ashtray-Strip-Brilliant/dp/B008BX5WBA
Volgens de beschrijving moet het ook in een Fiesta passen, weet alleen niet of de aansluiting gelijk is.

Hmm, met wat aanpassingen zou het misschien wel kunnen ja, je zult hem dan moeten omsolderen op het kabeltje (zit nu een connector op) , en kijken hoe je hem vast zet zodat hij op de transparante ring schijnt.

Maar dat lijkt me niet onmogelijk.

Share

• Create New...