Jump to content

Ford fiesta mk6.5 remtrommels

Share

Recommended Posts

Beste forumleden 

Ik wil in de winter de remtrommels controleren waar nodig het 1 en ander vervangen. 

Is er ergens een duidelijke how to do of beschrijving of filmpje hoe dit te doen? 

Nou las ik dat de hup moer van de remtrommel vervangen moet worden omdat dit speciaal staal is, klopt dit? 

Is er nog speciaal gereedschap nodig voor de veren los te maken of iets anders ? 

Alvast bedankt

Heb je enige ervaring met sleutel aan een auto? 

Persoonlijk vind ik het leuk en zijn deze achterremmen niet zo ingewikkeld. Echter, het zijn wel je remmen. Dus heb je geen ervaring hiermee zou ik het niet alleen doen maar met iemand die er verstand van heeft.

Video's zijn er voldoende te vinden op YouTube. 

Enige ervaring heb ik. 

Olie + filter boegie, s interieur filter luchtfilter vervangen. 

Links voor links voor schokdemper veer vervangen ( oude gebroken) 

Remschijven en remblokken al vervangen. 

Ik probeer mezelf altijd goed in te lezen. 

Als ik wat los maak, maak ik altijd foto, s hoe het in elkaar zit. 

Is er echt speciaal gereedschap nodig om aan een trommelrem te werken? 

12 hours ago, rallyedition said:

Okey super. 

En de moer die de trommel vast zet moet die vervangen worden als deze is verwijderd? 

Officieel moet de moer vervangen worden. Er is een simpeler methode om de remtrommel eraf te krijgen om niet met die moer te worstelen. Vanaf de achterkant van de remankerplaat kun je vier bouten verwijderen waarmee de astap / lager gemonteerd is. Voor één bout moet je wel even een kniestuk gebruiken maar is goed te doen zelfs zonder het gebruik van een brug. De hele remtrommel / lager / astap komt er vervolgens af. Met 70Nm deze bouten weer vastdraaien.

Share

• Create New...