Jump to content

Ford misleidde consumenten over navigatie

drapeau
 Share

Recommended Posts

Een van de redenen waarom ik geen navi op mijn auto heb, updaten kost tijd (of geld) en na een half jaar kun je weer opnieuw beginnen.

Nu is dit wel heul slecht van Ford.
Ik gebruik liever Waze of Google of Flitsmeister navigatie op mijn phone, ook veel actueler met verkeersinformatie etc.

26 minutes ago, henk68 said:

Mijn vers upgedate Sync 3 met fordpass werkt super.💪👍

:hug:Henk duurd wel lang eer Ford/vag een update uitgeeft, is ze al officieel?? :oneens: . Hardstikke mooi dat het nu goed met ford pass werkt! Maar over nav. hebbende, bij mij is het gratis, en actueel door Here of Sygic!  Is het Ford kaartmatteriaal ok van Here (we go) van het vroegere over genomen van Nokia door VAG! Ik zie nl. bij de VAG nav. systemen het start logo van HERE verschijnen :shock:.  Ik hoef het niet dat jaren achterlopende ingebouwde Ford afhankelijk zijnde nav. systeem, en dat is mijn en anderen hun keuze :):cheerlie: lang leve de vrijh... en evengoed gelukkig en te vreden! 

En nu kan het weer eens wel? de updates? de naam komt in het visier, te grabbel gooien noemt men dat :neenee:

De Consumentenbond heeft Ford meteen gevraagd welke maatregelen het bedrijf neemt en of het gedupeerden compenseert. Bijvoorbeeld door de komende updates gratis ter beschikking te stellen en klanten zo nodig te helpen bij het updaten. Ford heeft niet op de vragen gereageerd, maar stelde wel een update met nieuwere kaarten beschikbaar. Ook heeft de bond vernomen dat Ford in beroep gaat tegen de uitspraak van de commissie.

18 hours ago, henk68 said:

Is ook zo Piet..., heeft allemaal veel te lang geduurd.

Heb het via de jongens van het focus forum erop gekregen.

Begreep wel dat het bij  Ford nu ook te downloaden is.

In mijn MK8 heeft de dealer een maand of 2 geleden de - toen - laatste update geladen, maar de reeds jaren bestaande - gewijzigde - situatie rond de aansluitingen A9 met A4 voor Schiphol zijn nog steeds niet op deze kaart. Het kaartmateriaal is dus uit 2015.......... helaas.........

2 hours ago, NeverDespair said:

In mijn MK8 heeft de dealer een maand of 2 geleden de - toen - laatste update geladen, maar de reeds jaren bestaande - gewijzigde - situatie rond de aansluitingen A9 met A4 voor Schiphol zijn nog steeds niet op deze kaart. Het kaartmateriaal is dus uit 2015.......... helaas.........

Even kijken of je de F7 kaarten wel heb,en anders laten updaten bij de dealer zou ik zeggen.

On 13-10-2018 at 10:16, henk68 said:

Even kijken of je de F7 kaarten wel heb,en anders laten updaten bij de dealer zou ik zeggen.

Helaas Henk?? Of niet :jaknikker: ja he! De consumenten organisaties gaan er achter aan! :cheerlie:

Je moet gewoon voor oem gaan ! Dat is beste en goed(koopste), beweren sommig.. ? En dat is ieder zijn keus! 

https://www.easycarparts.nl/wat-betekent-oe-/-oem-/-oes

On 13-10-2018 at 10:16, henk68 said:

Die update heeft de dealer enkele maanden geleden gedaan vanaf een USB stick die ze van de importeur gekregen hebben. Die update = F7 en dat staat ook in m'n instellingen-scherm. Maar desondanks, de nav.kaarten zijn uit ong. 2015 omdat de kaart de reeds jaren gewijzigde situatie - rond A9 / A4 voor Schiphol - niet herkend...........

We ploeteren voort en houden dus een mobiel met het altijd "up to date" Waze bij de hand.............

22 hours ago, Pieterke said:

Helaas Henk?? Of niet :jaknikker: ja he! De consumenten organisaties gaan er achter aan! :cheerlie:

Je moet gewoon voor oem gaan ! Dat is beste en goed(koopste), beweren sommig.. ? En dat is ieder zijn keus! 

https://www.easycarparts.nl/wat-betekent-oe-/-oem-/-oes

Een keus waar jij nogal moeite mee heb he Piet.🤣

2 hours ago, henk68 said:

Een keus waar jij nogal moeite mee heb he Piet.🤣

:hug:Geen moeite he Henk, we zitten in een goedgelovige opnaaiwereld! Mijn keuze was gewoon standaard en al die extra poespas van "wat is het allemaal toch prachtig" nee, en dat is mijn alternatieve keuze met bv. (diy) inductie achteruitrij sensoren zonder te boren in de bumper, een achteruitrij camera in de achterklep met losse 5" dashbord monitor (schakelen via achteruitrijlamp, with no problems). Nav. via een tablet/slimme telefoon met uptodate Here / Sygic. Fietsdraaginrichting/ of {cool}:neenee:trekhaak? Alles met een prijskaartje van < dan een derde van die Ford PRIJSkaart! Niet ieder kan dat natuurlijk! En het is mijn keuze! :) en daar veranderd alleen door mij, niks in de wereld, klopt helemaal! 

1 hour ago, Pieterke said:

:hug:Geen moeite he Henk, we zitten in een goedgelovige opnaaiwereld! Mijn keuze was gewoon standaard en al die extra poespas van "wat is het allemaal toch prachtig" nee, en dat is mijn alternatieve keuze met bv. (diy) inductie achteruitrij sensoren zonder te boren in de bumper, een achteruitrij camera in de achterklep met losse 5" dashbord monitor (schakelen via achteruitrijlamp, with no problems). Nav. via een tablet/slimme telefoon met uptodate Here / Sygic. Fietsdraaginrichting/ of {cool}:neenee:trekhaak? Alles met een prijskaartje van < dan een derde van die Ford PRIJSkaart! Niet ieder kan dat natuurlijk! En het is mijn keuze! :) en daar veranderd alleen door mij, niks in de wereld, klopt helemaal! 

O dus je heb de camera geplaatst ?

Geen oem voorbereiding in de achterklep aangetroffen ?

2 hours ago, henk68 said:

O dus je heb de camera geplaatst ?

Geen oem voorbereiding in de achterklep aangetroffen ?

Inderdaad Henk, niks gevonden van oem voorbereide bekabeling! Dus diy eigen productie, en het werkt, onafhankelijk dat je Ford display wordt onderbroken bij ingeschakelde achteruitversnelling! Kan hem mooi laten filmen als er gehaaste bumperklevers achter mij hangen, die nooit geen tijd hebben :neenee:! En/of schakeld automatisch uit als 5" monitor neergeklapt word/is :). Voeding via onder in console sigarettenplug met een aftakking, en die wordt standaard altijd na 75min. stroomloos bij stilstand/afzetten motor van de wagen :jaknikker: . :cheerlie: hoi en dus bij vergeet uitzetten van mijn diy toevoegingen, na dagen van stilstand, GEEN lege accu . :) dat is wel mooi van Ford ! 👍 

Ik ben nu bezig met een tpms monitor(tje) geplaatst ingebouwd in 't dashbord, voor de winterwielen met universele tpms ventielen :jaknikker:. Mooi, monitor werkt al, sensoren nog (laten) plaatsen in de winterwielen komende mnd. :byebye:.  Dat ford dashbord gepiep bij verwijderde zomerwielen intereseert mij niet! Ik ben toch doof voor oem :grin: . 

Piet knap werk, en dan nog niet eens orginal equipment manifacturing! 🤗. Kom bij jouw in de leer als handige (r)oemloze germaanse limburgers, als de mijne mk8 in febr. 2019 geleverd wordt! Voor de g.o.v.z. hij is nog niet besteld, eerst nog doorsparen zonder banken bemoeienis! 😊 .

Dank jullie wel Henk en Peter. 

Volgende project, diy GPS tracker die ook via een sms commando met de slimme phone de wagen als die beneden de 20km/uur rijd of al stil staat, stil kan zetten bij ongeoorloofd gebruik 😀 . Dievengilde gij zijt gewaarschuwd 😟 . Had ik ook al op de mk7 en mk5 maar nooit (gelukkig) nodig gehad! Is een mooi projectje 😄

Peter, spaar nog even banken vrij net als mij, en gij zult beloond worden. 😀

On 18-10-2018 at 23:13, Pieterke said:

Peter, spaar nog even banken vrij net als mij, en gij zult beloond worden. 😀

Precies👍......,Eerst centjes tellen dan pas de Ford bestellen.😊😉

Piet de alleskunner, ben benieuwd als ik mijn dingen eerstdaags (volgend jaar) in kan gaan inbouwen. Mijn fiesta Titanium wordt ook kaal geleverd zonder extra's 😁. gewoon standaard, niks optie's. En ook voor een dubbeltje. Ons houd niks tegen 🗣️{dance} .

Share

• Create New...