FiestaST Posted September 26, 2018 Report Share Posted September 26, 2018 Ik wil de bcm van mijn ST 2013 vervangen voor een luxere variant. Ik heb originele parkeersensoren achter geplaatst maar de huidige bcm ondersteund die functie blijkbaar niet. Is dat goed te doen, ik neem aan instellingen opslaan met forscan en dan uploaden in de nieuwe ?? Hopelijk kan er iemand mij daar meer over vertellen. Gr. Perry Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiestaST Posted October 6, 2018 Author Report Share Posted October 6, 2018 Vandaag maar ff de BCM vervangen en gedaan zoals hierboven maar de gegevens van de auto waaruit de BCM komt staan er nog in, zoals vin en type. Ik had gehoopt dat die automatisch aangepast zouden worden maar moet ik dat handmatig doen, iemand een idee ? Goeie nieuws is wel dat de PDC nu wel werkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackFocus Posted October 6, 2018 Report Share Posted October 6, 2018 In principe als je de bcm programmeerd met de asbuilt data ( of back up gegevens ) moet hij de vin overschrijven maar of dat met forscan lukt weet ik niet met de ids werkt dat wel En daarna de aanpassingen maken met forscan Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiestaST Posted October 6, 2018 Author Report Share Posted October 6, 2018 Dan zal het wel aan Forscan liggen denk ik (of ik doe het fout), ik heb de originele geladen in de nieuwe bcm maar alle instellingen die dan zie zijn de instellingen van de bcm waaruit die komt. IDS heb ik niet dus mss dan handmatig doen ? Ik dacht dat alle autogegevens op de IPC stonden maar dus ook op de BCM blijkbaar. Hoewel de instelling in de nieuwe bcm stond van geen PDC deden ze het wel dus dan komt die vanuit de IPC. Als iemand IDS heeft en dat wil/kan doen voor mij dan graag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackFocus Posted October 6, 2018 Report Share Posted October 6, 2018 20 minutes ago, FiestaST said: Dan zal het wel aan Forscan liggen denk ik (of ik doe het fout), ik heb de originele geladen in de nieuwe bcm maar alle instellingen die dan zie zijn de instellingen van de bcm waaruit die komt. IDS heb ik niet dus mss dan handmatig doen ? Ik dacht dat alle autogegevens op de IPC stonden maar dus ook op de BCM blijkbaar. Hoewel de instelling in de nieuwe bcm stond van geen PDC deden ze het wel dus dan komt die vanuit de IPC. Als iemand IDS heeft en dat wil/kan doen voor mij dan graag. Klopt dat er een back up in ipc zit echter daar kan je geen gebruik van maken met forscan wel met de ids maar mogelijk kan je de vin overschrijven met forscan ik heb dat nog nooit geprobeerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiestaST Posted October 6, 2018 Author Report Share Posted October 6, 2018 Thanks, De originele bcm heb ik weer teruggezet, dan ga ik binnenkort alle instellingen die ik kan uitlezen met forscan ff noteren en dan maar handmatig in de nieuwe zetten. Het Vinnummer kan ik iig wel veranderen met forscan. Beetje omslachtig maar ja als het maar lukt is het prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nielsicq Posted October 6, 2018 Report Share Posted October 6, 2018 met Ucds kun je ook de backup uit de IPC in de bcm installeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiestaST Posted October 7, 2018 Author Report Share Posted October 7, 2018 Misschien dat het met Forscan ook wel gaat maar dat ik het verkeerd doe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiestaST Posted October 13, 2018 Author Report Share Posted October 13, 2018 Vandaag de nieuwe BCM geprogrammeerd op de handmatige manier. Alle optie's van de oude in de nieuwe BCM gezet en zo ver ik kan zien werkt alles normaal, ook de pdc werkt nu ook. Er komen nu allemaal gekleurde blokjes in het scherm samen met de achteruitrijcamera. Al met al een nuttige update. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pwaltman Posted October 13, 2018 Report Share Posted October 13, 2018 Mooi man. 👍 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts